Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen lanseringsdato enda...og det klages på mye lag, og høye ambisjoner.

Er ikke 16000 farger litt lite for en mobil i dag?

Hvor hørte du om dette med lag og høye ambisjoner? Er jo litt kjipt hvis det er sånn, men laggen kan vel kanskje en oppgradering fikse. Verre med 16k farger, det virker litt lite ja.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det ryktes lag er på grunn av Engadgets preview. Grunnen til dette er at versjonen de prøvde var en tidlig proto-type som ikke var optimalisert. Enkelte programmer som google maps og nettleseren var derimot optimalisert, og disse fungerte utmerket.

Hvis det som gjelder farger stemmer er jeg enig at det er litt få. Får håpe det er en feil, hvis ikke tror jeg at jeg kan klare å leve med det.

Edit:

Sjekker litt opp om farger. Grunnen til at mange tror det er 16000 farger er fordi det står på produktsiden til SE. Derimot i selve pressemeldingen står det "262,144 colour TFT touchscreen". Så det virker som en av dem er feil og siden 16000 virker utrolig lite antar jeg at 260000 er det mest sannsynlige.

Endret av Kjstokka
Lenke til kommentar

Hvor hørte du om dette med lag og høye ambisjoner? Er jo litt kjipt hvis det er sånn, men laggen kan vel kanskje en oppgradering fikse. Verre med 16k farger, det virker litt lite ja.

Skjermen har 262,144 farger

er 4" stor

har en oppløsning på 480x854 WVGA.

TFT touch skjerm.

Det står ingenting i den offisielle pressemeldingen om at det er en OLED skjerm.

Kilde: http://www.engadget.com/photos/sony-ericss...and-spec-sheet/

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

Har egentlig tenkt å gå for en HTC Touch HD 2, men ble litt i tvil når jeg så denne med Android i dag. Hva tror dere? Frister veldig med opp til 480p filmer rett inn på HTC'en uten noen form for konvertering, vet noen om det er mulig på x10? (at det er 480p eller ikke er ikke så farlig, bare det med konverteringen)

Likte ellers ikke så veldig det jeg så med lag, selvom jeg vet dette er tidlige versjoner. Er veldig i tvil!

Lenke til kommentar

Det vil nok bedre seg en god del til telefonen kommer ut. Jeg er bare skeptisk til at de velger å vise frem en mobil med så mye interface lag. Man sitter jo igjen med et ganske dårlig førsteintrykk da. Spesielt mindre avanserte brukere som ikke nødvendigvis vet hva firmware er engang.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Bra responstid tror jeg absolutt det blir. Hardwaren er MEGET kraftig og Android en lett plattform. HTC Hero med siste oppdatering flyter meget fint, selv med HTCs interface lagt på toppen. Det samme kan man ikke si om HTCs TouchFlo 3D på f.eks Touch Diamond.

Når det gjelder X10 vs Touch HD2 så er det epler og pærer med tanke på at OSene er Android eller Windows Phone 6,5.

Det er gode muligheter for å endre GUI på Android og om du ikke liker SE sin så kan du få lagt inn noe annet som passer deg bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...