Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X10 har også Android 1.6 for øyeblikket. Var vel snakk om oppdatering i uke 16, som ikke er så altfor lenge til?

Uansett så er sync-apps det samme om det skulle være HTC Desire eller X10, og det finnes nok bedre ting enn Moxier.

Ja selvsagt - 1,6 det glemte jeg. Men da skal det fungere plettfritt mot exchange.

Lenke til kommentar

Facebook kontakt sync: Det er innebygget, Facebook-kontaktene kommer bare i en egen liste, så må man merge disse med eksisterende kontakter.

Men kontaktene oppdateres ikke med bilde og fødselsdato og slikt, gjør det? Man ser bare statusen...eller er det noe jeg ikke har trykket på ennå? :)

Edit: Og en ting til. Jeg får fremdeles ikke til å vise e-postene i Timescape. Gmail. Noen som får det til?

Endret av AtleCM
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd Gmail, men IMAP fungerer i alle fall.

Noen som vet hvordan man fjerner den første opplåsningsmekanismen (swipe finger i en kvart sirkel)? Har satt opp et eget mønster, så litt irriterende å måtte swipe to mønstre hver gang jeg skal låse den opp.

Lenke til kommentar

dere som har oppdatert. Gjorde dere dette trådløst gjennom wifi eller 3G via telefonen eller koblet dere opp telefonen mot datamaskinen?

Mot datamaskinen. Telefonen fant ikke noe, men oppdateringsprogrammet til SE gjorde. TElefonen er blitt raskere syntes jeg etter oppdateringa. HAr ikke funnet noe revolusjonerende i oppdateringen ennå, holder på å sette opp alt det grunnleggende igjen....blir iallefall kjent med telefonen...

hvordan gjør dere dette? Jeg er på hjemmesiden til SE og finner ikke noe programvareoppdatering på nettstedet deres. Har dere et program installert på PCen eller noe? Fant heller ingenting da jeg søkte på mobilen.. :(

Lenke til kommentar

[quote name=thomastheman' date='31. mars 2010 - 13:00' timestamp='1270036841'

hvordan gjør dere dette? Jeg er på hjemmesiden til SE og finner ikke noe programvareoppdatering på nettstedet deres. Har dere et program installert på PCen eller noe? Fant heller ingenting da jeg søkte på mobilen.. :(

Du finner det på hjemmesiden til SE: Oppdatering

Hei

Til dere som har oppgradert.

Blir telefonen reset til fabrikkinstillinger? mister jeg alle nedlastede programmer?

Jepp og jepp. Eller...de er iallefall borte hos meg. Minnekort og simkort blir ikke berørt.

Endret av AtleCM
Lenke til kommentar

Det meste. Så mange at jeg ikke orker å liste det opp... :p

Noen andre som har problemer med å synce kontakter _fra_ Gmail? Til funker fjell...

Edit: Koblet til WiFi på nytt, og nå fungerer det igjen.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Hei.

En rar ting har skjedd.

Etter jeg hadde vært ute å gått 1 en time med telefonen i lommen. da jeg skulle bruke den igjen hadde skjermlåsen snudd seg.

Før brukte jeg høyre tommel og dro pilen fra nederst til venstre i en halvbue opp til høyre. Nå har dette snudd seg fra nederst høyre til venstre som om jeg var skjvehendt.

Prøvde å restarte telefonen men den er lik enda.

Vet noen om dette er en meny instilling?

Lenke til kommentar

Heisann folket!

Vell, jeg må sørenmeg si at jeg har vært heldig nok til å få prøve både X10 og X10 mini!

Begge telefonene er veldig respsonsive, og gjør på det de skal. Jeg var desverre litt skuffet over kamera-programvaren på X10, som var både kronglete og fullstendig i kaos.

MEN jeg fikk vite at dette eksemplaret kun var i et beta-stadiet, og at e var klar over det med kameraet. dont piss your pants just yet.

X10 mini var jeg dog enda mer fornøyd med! Liten, nett og fulltastatur! Veldig god byggekvalitet og ekstremt rask, i forhold til HTC Heroen min.

Operativsystemet var spesielt, ikke vanlig android, men kanskje hakke bedre? Veldig lett å bruke, og alle funksjonene var liksom et "swipe" med fingeren unna. Drar du opp startet kamera, ned var sms og høyreside var noe annet kontra venstreside. Veldig enkelt, veldig greit.

Noen som har noen spørsmål om telefonene? Bare spør, så skal jeg gjøre mitt beste på å svare, men det er jo 1.5 mnd siden jeg fikk noen timer med telefonene!

Lenke til kommentar

Heisann folket!

Vell, jeg må søren meg si at jeg har vært heldig nok til å få prøve både X10 og X10 mini!

Begge telefonene er veldig respsonsive, og gjør det de skal. Jeg var desverre litt skuffet over kamera-programvaren på X10, som var både kronglete og uforståelig.

MEN jeg fikk vite at dette eksemplaret kun var i et beta-stadiet, og at de var klar over det med kameraet. dont piss your pants just yet.

X10 mini var jeg dog enda mer fornøyd med! Liten, nett og fulltastatur! Veldig god byggekvalitet og ekstremt rask, i forhold til HTC Heroen min.

Operativsystemet var spesielt, ikke vanlig android, men kanskje hakke bedre? Veldig lett å bruke, og alle funksjonene var liksom et "swipe" med fingeren unna. Drar du opp startet kamera, ned var sms og høyreside var noe annet kontra venstreside. Veldig enkelt, veldig greit.

Noen som har noen spørsmål om telefonene? Bare spør, så skal jeg gjøre mitt beste på å svare, men det er jo 1.5 mnd siden jeg fikk noen timer med telefonene!

Endret av Androider
Lenke til kommentar

Hei.

En rar ting har skjedd.

Etter jeg hadde vært ute å gått 1 en time med telefonen i lommen. da jeg skulle bruke den igjen hadde skjermlåsen snudd seg.

Før brukte jeg høyre tommel og dro pilen fra nederst til venstre i en halvbue opp til høyre. Nå har dette snudd seg fra nederst høyre til venstre som om jeg var skjvehendt.

Det er det. Så det på en youtube-snutt engang. Ganske riktig som du selv innså....for venstrehendte.

Siden jeg ikke har telefon selv kan jeg ikke si deg hvordan du gjør det......hehe

og til det andre du spør om...tror nok det ja. På alle telefoner jeg har hatt (Symbian og Windows Mobile) så blir alt på telefonen satt tilbake til fabrikkstand. Ta backup!

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Hei.

En rar ting har skjedd.

Settings/Security/Set Unlock Pattern

Endret av To be honest
Lenke til kommentar

Hei.

En rar ting har skjedd.

Settings/Security/Set Unlock Pattern

Takk, men det var bare å dra lockscreenen over til andre siden, må ha blitt flyttet nr den lå i lomma.

Lenke til kommentar

Tips til dere som sliter med egne ringe og meldingslyder.

Når du åpner SD kortet på pc'n/Mac'n din er det bare å lage to mapper i den mappa som heter audio, den ene kalle du Ringtones og den andre kaller du Notifications og legger respektive filer i hver sin mappe. Når du da åpner i settings på telefonen så skal du finne de. Du trenger ikke tredjepartsprogram for å gjøre dette.

NB! Husk "s" på slutten av mappenavnene hvis ikke så funker det ikke.

PS! Noen som vet om et værprogram/app slik som på HTC til å ha på forsiden?

Endret av To be honest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...