Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå satt på skjermbeskytteren, hater at det skal være nødvendig!!

Du skal ha flaks hvis du klarer det 100%. et støvkorn er nok til å ødelegge alt.

Får ha den på til det kommer noen scratch tester på youtube.

Lenke til kommentar

Har nå satt på skjermbeskytteren, hater at det skal være nødvendig!!

Du skal ha flaks hvis du klarer det 100%. et støvkorn er nok til å ødelegge alt.

Får ha den på til det kommer noen scratch tester på youtube.

Jeg var så lur å sette den på i stua hvor jeg har et støvete teppe...håpløst, så den røk av igjen. Den får bare tåle min bruk, glemmer noen småskrammer om noen uker uansett om det skulle oppstå.

Lenke til kommentar

dere som har oppdatert. Gjorde dere dette trådløst gjennom wifi eller 3G via telefonen eller koblet dere opp telefonen mot datamaskinen?

Mot datamaskinen. Telefonen fant ikke noe, men oppdateringsprogrammet til SE gjorde. TElefonen er blitt raskere syntes jeg etter oppdateringa. HAr ikke funnet noe revolusjonerende i oppdateringen ennå, holder på å sette opp alt det grunnleggende igjen....blir iallefall kjent med telefonen...

Lenke til kommentar

Invisibleshield suger!

Jeg har jo ikke brukt 5000 for at den skal se ut som en appelsin!!

dere som har oppdatert. Gjorde dere dette trådløst gjennom wifi eller 3G via telefonen eller koblet dere opp telefonen mot datamaskinen?

Mot datamaskinen. Telefonen fant ikke noe, men oppdateringsprogrammet til SE gjorde. TElefonen er blitt raskere syntes jeg etter oppdateringa. HAr ikke funnet noe revolusjonerende i oppdateringen ennå, holder på å sette opp alt det grunnleggende igjen....blir iallefall kjent med telefonen...

Jeg bruker bare linux. må vel kanskje installere en partisjon med windows da.

Lenke til kommentar

enig når det gjelder bruk av plastikk på skjermen, det er direkte stygt og unødvendig på en telefon som virkeig har ripefri skjerm

har aldrig brukt noe slikt på en sånn type skjerm, så får dere riper må dere gjors på å ødelegge den eller at telefonen ikke har denne type skjerm

Ellers må jeg berømme norges største makkverk POSTEN i å sende pakken min for 3 gang på rad kryss å tvers i Norge slik at det hver eneste gang tar over 1 uke å få den

Hva er kriteriene for jobb i posten for tiden ??????

Ellers lurer jeg på om jeg har gjort riktig i å bestille denne telefonen når det ikke går ann å synkronisere skikkelig med OUTLOOK en gang.......

Iphonen 3gs er guds gave til den mobilintereserte fremdeles......men for all del, om posten en gang i år finner frem skal jeg gi x10 en skikkelig sjanse :-)

NB, fikk denne netopp

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Contact Center.

Sony Ericsson Xperia™ X10 har ikke støtte for lokal synkronisering mot f.eks. MS Outlook.

For å synkronisere telefonen finnes følgende alternativer:

Google Sync

Sony Ericsson Sync

ActiveSync via Moxier

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Ellers lurer jeg på om jeg har gjort riktig i å bestille denne telefonen når det ikke går ann å synkronisere skikkelig med OUTLOOK en gang.......

Iphonen 3gs er guds gave til den mobilintereserte fremdeles......men for all del, om posten en gang i år finner frem skal jeg gi x10 en skikkelig sjanse :-)

NB, fikk denne netopp

Sony Ericsson Xperia™ X10 har ikke støtte for lokal synkronisering mot f.eks. MS Outlook.

Google Sync

Sony Ericsson Sync

ActiveSync via Moxier

Nå har jeg etter oppdateringen installert ting og tang på nytt, og Moxier fungerer utmerket. Når jeg sender testmail til outlook (exchange)-kontoen min så havner den på telefonen rett før den kommer i programmet på pc-en. Har satt Moxier til å kjøre push mellom 0800 og 1600 på hverdagene, og så sjekk hver tredje time utenom det.

Lenke til kommentar

NB, fikk denne netopp

Google Sync

Sony Ericsson Sync

ActiveSync via Moxier

Det er vel i utgangspunktet en mangel hos Android?

Jeg er også nysgjerrig å vite hvor godt dette funker. Hvilke av de tre mulighetene nevnt ovenfor er best.

Jeg har lest tidligere at Moxier er det man bør bruke. Tar gjerne i mot brukererfaringer på nettopp dette for de som har fått sine....

Fra deg også Andynator når du får telefonen din:)

edit: litt sent ute ser jeg....hvordan funker sync av kontakter og avtaler?

Endret av osmano
Lenke til kommentar

edit: litt sent ute ser jeg....hvordan funker sync av kontakter og avtaler?

Kontakter synker jeg ikke, der har jeg bare kopiert over de jeg hadde på Nokiaen jeg hadde før. Dette gjorde jeg gjennom SE sine sider. Fungerte veldig bra.

Avtaler (kalender) synker jeg via gmail calendar. Fungerer veldig bra for meg...og da får jeg kalenderelementene inn i telefonens kalender, ikke i Moxier sin. Vet ikke om dette er helt ok sett fra IT-avdelingens ståsted, men jeg har ikke noe sensitivt i kalenderen.

Lenke til kommentar

Batteritid: Etter 25-26 timer med veldig aktiv bruk (video/dl/install og generell knoting) måtte den lades. Synes dette er akseptabelt, og blir jo mye bedre når den får ligge lenger i stand-by/sleep.

Egne ringetoner: Her er det bare til å gå inn på kontakten, trykke rediger, så ligger valg av ringetone på første siden.

Facebook kontakt sync: Det er innebygget, Facebook-kontaktene kommer bare i en egen liste, så må man merge disse med eksisterende kontakter.

Moxier: Fungerer helt greit, ingen problemer verken med oppsett eller brukervennlighet. Har også kjapp sync i topptider.

Kontaktsync: For å legge over kontakter fra min k850i satt jeg bare i et annet sim-kort (kontaktene ligger på minnekortet), så sendte jeg dem via bluetooth til X10en der de ble automatisk importert til telefonboken. Kjapt og enkelt.

Lenke til kommentar

Vi har en Htc hero (android 1,6) i familen som synkroniseres mot outlook via exchange. Kontakter, avtaler og epost synkroniseres helt problemfritt. Jeg vil tro X10 med android 2,1 funker like bra? Men det er kanskje ikke exchange som er saken her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...