thomastheman Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg har nettopp kjøpt min i butikk, jeg kjøpte min på Siba på kvadrat i Stavanger! Så vet dere det! Lenke til kommentar
Bendizzle Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det er forøvrig IKKE ripefri skjerm på denne tlf, har klart å få ei ripe i min allerede Noen som vet om et program man kan laste ned for å få mobiltastatur på denne tlf, skriver altfor tregt på qwerty tastatur med to tommler bare. Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Da har min ankommet Kan si at mw600 var med i esken, ellers var det 8gb minnekort og alt annet som har blir nevnt tidligere edit: Bestillte den fra Chess sin nettbutikk Endret 30. mars 2010 av Ooinaru Lenke til kommentar
osmano Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Da har min ankommet Kan si at mw600 var med i esken, ellers var det 8gb minnekort og alt annet som har blir nevnt tidligere Hvor kjøpte du den? Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Da har min ankommet Kan si at mw600 var med i esken, ellers var det 8gb minnekort og alt annet som har blir nevnt tidligere Hvor kjøpte du den? Fra chess sin nettbutikk Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Noen som vet hvor lenge den skal lade?? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hadde vært morsomt å vite hvilken firmware-versjon dere her på telefonene deres. Greit å vite og sammenligne.... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Yeah, da har jeg hatt min lokale mobilpusher innom (RMNZR her på forumet). Kjekt å få service på døra, evt betyr det at jeg har brukt for mye penger hos han? Uansett, knottet på X10 og sammenlignet direkte med min Nexus One og long story short: Selv om jeg var klar for det, så blir jeg ikke å bytte. Hardwaren er fantastisk. Den er utrolig lekker i sort og betydelig penere enn N1 (synes jeg). Skjermen er større og meget bra. For meg som ikke er så begeistra for AMOLED (sollys == kryptonitt) så foretrekker jeg X10. Kamera like så. Men, så er det ganske mange små irritasjonsmoment. En ting er manglende MT, og slik det ser ut nå blir det aldri MT på X10. Kameraet har ingen "auto"-funksjon for led-lyset, her er det enten av eller på og det må settes manuelt i menyen. Scrolling i timescape er treigt før den har fått cache inn bilder en stund og så flyter det helt fantastisk bra. Men det er jo uaktuelt å sitte å vente på telefonen i 5 sekunder før man bruker den. I kontaktlista skjer, såvidt vi trykket oss fram til, ikke synkronisering med Facebook automatisk. Selv etter manuell synkronisering er den ikke i stand til å legge til profilbilder til kontakten automatisk, og ikke fra Face i det hele tatt. Skal man legge til bilde så kan det kun skje fra bilder som ligger på telefonen fra før. Bilde vises i Timescape men altså ikke i kontakter og heller ikke når noen ringer. Småting men likevel irriterende. Takker Sony Ericsson, men nei takk. Jeg imøteser en software-oppdatering eller tre før den blir bedre enn N1. Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) @thklinge: Så for meg som sitter på gjerdet mellom denne og desire, burde heller gå for sistnevnte? Eneste jeg har hatt av smarttlf tidligere er en HD2, men den ble kanskje hakket for avansert for meg, og jeg er ute etter en android tlf. Jeg fikk prøvd meg noen få minutter med X10 i dag, og jeg synes faktisk ikke det var like god flyt i X10 som det var i HD2, men mulig jeg tar feil... Huff, valgets kvaler, indeed! Endret 30. mars 2010 av Kaim Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Noen som vet hvor lenge den skal lade?? Er blant de litt mer paranoide når det gjelder å lade batteriet for første gang, brukerveiledningen sa liksom ingenting om det :/ Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Litium Ion-batterier, bare bruk den og lad den sånn som du selv vil. Det er slutt på dagene da mobilen skulle lade i et døgn før bruk. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Da har jeg plukket med meg en Sony Ericsson X10 til litt tidsfordriv mellom skiturer på hytten i påsken. Ligger på lading, så har ikke fått prøvd den enda. Syntes den virker velbygget og grei størrelse for en som er vant til en kloss som Samsung Omnia HD er. Om jeg ikke blir fornøyd, så går jeg nok for HTC Desire etter hvert. Har allerede bestilt den også. I esken fikk jeg det trådløse mobilheadsetet og i mobilen stod det et 8 gigabyte minnekort. Lenke til kommentar
pollyanna Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Kjøpte meg en svart en i dag på telekiosken. Var med 8 GB og mw600. Lurer på om noen kan hjelpe? Det jeg ikke får til er å endre ringelyd og meldingslyd til egne sanger. Får heller ikke velge egne sanger på kontakter. Og så skulle jeg gjerne hatt tastatur som viser 3 og 3 bokstaver i steden for alle. Går dette an? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Min venn på Telering Express i Tromsø sjekka etter oppdateringer til X10 idag og til sin store overraskelse var det allerede en oppdatering ute, fra noe versjon 14 til 16. SE har ingen changelog så det er ikke godt å vite hva oppdateringen gjør, men han syntes den virket noe kjappere etter update. Han skulle rapportere nyheter etterhvert som han får brukt den mer. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Da var min i hus Kjøpte den fra komplett, fulgte med BT headset og 8GB minnekort. Fornøyd så langt, selv om det er uvant med min første android telefon, samt min første telefon uten taster. Noen som har en enkel måte å få kontakter over fra x1? Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Yeah, da har jeg hatt min lokale mobilpusher innom (RMNZR her på forumet). Kjekt å få service på døra, evt betyr det at jeg har brukt for mye penger hos han? *snipp* Vi er mobilnerder, og jeg hadde lyst til å vise deg enheten. Hvorvidt du bruker penger påvirker ikke det! Har oppgradert nå fra software v14 til v16, og syns det er litt ekstra flyt over ting nå. Har tydeligvis oversett at det gikk ann å scrolle på den setup-skjermen som kommer når telefonen er helt ny: Det er enkelt å hente nettverksoppsett, e-post, facebook, twitter osv inn via denne setupen. veldig bra, fornøyd med dette. Mye bedre inntrykk av oppsettet etter å ha gjennomgått det enda en gang. I likhet med Thorstein syns jeg det er noen småting(dvs, ikke det jeg vil kalle dealbreakers) her som skurrer: * Telefontastaturet har ikke smartdialing, og heptic-feedback er avslått som standard, vibrasjon under ringing og sms er også av som standard. Merkelig. * Nettleser støtter ikke doubletap, ei heller flash. her må du altså bruke -/+ eller installere opera mini 5. Selv gjorde jeg sistenevnte, og foretrekker denne! * Facebook sync, ja, men merkelig at den ikke bruker det på kontakter til noe fornuftig. Her er jeg vant fra HTC Hero, Magic, HD2 og nå senest i forrige uke Legend; - at bilde, fødselsdag, e-post osv osv fra facebook legges til kontakten. Det gjør ikke X10. Du kobler en kontakt opp mot facebookkontoen til vedkommende, but nothing really happens. * Kameralyset reagerer ikke automatisk, dvs du må inn på menyen å aktivisere det dersom du trenger det. Det at telefonen muligens aldri vil støtte MT ødelegger litt for de spillene som krever det, men det blir opp til hver enkelt å vurdere om det ødeleggger alt. Det gjør ikke det for meg. Jeg fikk min X10 i dag, og det har vært litt up and down. Jeg er overbevisst om at denne enheten vil gro på meg, og at SE etterhvert kan fikse mye med ny software. Jeg har ingenting å utsette på følgende: * E-post, excellent. * samtalekvalitet, godkjent * Lydkvalitet (musikk), god! * Selve skjermen, den er fantastisk * byggekvaliteten, herlig og ligger godt i hånden. * salgspakken: 8gb minnekort + bluetooth m/minijack som viser innringer med mer, og fungerer som radio. Det er slettes ikke vanlig kost! i tillegg er det to minijack-headsett, pc-kabel, lader og en ekstra film til skjermen. * Generell hastighet i UI og OS er også godkjent. I like! Dette er godkjent, dog med sine nybegynnerfeil. SE har blant annet lovet 2.1 Android i kommende update, samt mye annet snacks jeg ikke får prate om. Hvis noen har lyst på X10 så er det i grunn bare å peise på. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Da var min i hus Kjøpte den fra komplett, fulgte med BT headset og 8GB minnekort. Fornøyd så langt, selv om det er uvant med min første android telefon, samt min første telefon uten taster. Noen som har en enkel måte å få kontakter over fra x1? Sync alle kontakter til Outlook, velg fil -> Importer og eksporter i Outlook. Eksporter alle kontakter til en kommaseparert fil. Logg inn på GMail, importer kontakter fra fil, velg fila fra Outlook. Vent noen minutter og kontaktene er på din mobil. Lenke til kommentar
AtleCM Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det enkleste er vel å bruke den funksjonen som finnes på sidene dine på www.sonyericsson.no? Jeg brukte denne, og fikk over alt fra Nokiaen min! Lenke til kommentar
AtleCM Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Har oppgradert nå fra software v14 til v16, Hvordan gjør du dette? Jeg finner jo ikke telefonen i listene til SE...men det har kanskje ikke så mye å si? Lenke til kommentar
audi power Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Dere som har hatt telefonen noen dager/timer, har dere noe å si om batteri levetiden Svak/middles/bra! Er nokså avgjørende ting før jeg bestemmer meg for å gå for X10. Har omnia hd idag,og er godt fornøyd med batteriet der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå