Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.

Anbefalte innlegg

Fikk endelig lagt hånden på denne i dag og jeg må si jeg gleder meg til telefonen er i salg. Sony Ericsson sier uke 14 i Norge.

Telefonen virket rask, god skjermfølelse og personlig har jeg veldig sansen for X10 sitt UI. Mye spennende applikasjoner også.

Skulle gjerne fått trykket mere enn de ca 15 min jeg hadde sjansen til...

Denne skal jeg ha når den er klar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk endelig lagt hånden på denne i dag og jeg må si jeg gleder meg til telefonen er i salg. Sony Ericsson sier uke 14 i Norge.

Telefonen virket rask, god skjermfølelse og personlig har jeg veldig sansen for X10 sitt UI. Mye spennende applikasjoner også.

Skulle gjerne fått trykket mere enn de ca 15 min jeg hadde sjansen til...

Denne skal jeg ha når den er klar!

Er det noe du kan nevne bortsett fra time/mediascape?

Lenke til kommentar
Er det noe du kan nevne bortsett fra time/mediascape?

Time/Mediascape hadde jeg veldig sansen for, og for de som ikke helt liker blåfargen skal denne kunne endres og det snakkes om ulike themes til x10 også.

Ved avspilling av musikk i Mediascape var det f.eks. mulig å gå rett på nett for å finne ytterligere info om artist, finne cover, andre utgivelser mm. Nettintegrasjonen føltes veldig sømløs og hastighet på innhenting av data var upåklagelig.

Fikk ikke testet noe video.

Integrasjonen av kontaktlisten mot sosiale medier som eks Facebook virket veldig bra, både med tanke på innhenting av kontaktifo og oppdateringer av hva som skjer av aktiviteter på kontakten.

Historikk på dine aktiviteter som eks mail, sms, samtaler var veldig oversiktlig under kontakten. Beste kontaktlisten jeg har sett!

Mail, fikk sett på både oppsett mot exchange og gmail uten at jeg klarte å se noe annet at det så ut til å virke bra.

Menyer for info og innstillinger på telefonen så veldig oversiktlige ut.

Applikasjoner

Goggles så veldig spennende ut, fikk bare sjekket den ut innendørs, men den tok utgangspunkt i siste GPS-posisjon og kom opp med flere POI's og hadde god info om disse.

App for oppslag i Gulesider (eller var det 1881) var på plass og fungerte.

Spotify fungerte bra.

Fikk dessverre for liten tid til å gå i dybden og å teste alt som var lagt inn på telefonen av apps.

X10 har samme batteri som X1 så da har jeg jo et å bruke i reserve :)

Til tross for alt for liten tid med X10 er nok konklusjonen min at dette nok er den beste telefonen jeg noen gang har lagt hånd på!

Fikk også raskt trykt litt på xperia X2 og har testet litt andre WM 6.5 telefoner men ingen av de har gitt meg samme følelsen som x10. I forhold til andre Anroid-modeller jeg har prøvd har de etter min mening ikke vært i samme klasse som x10.

Lenke til kommentar
Hvor hadde du muligheten til å prøve X10 og vet du når den kommer? Har hørt uke 13/14.....

Fikk prøve eksemplaret til en som jobber for Sony Ericsson i Norge og han sa at de jobbet frem mot uke 14 som lanseringstidspunkt i Norge.

Lenke til kommentar
hvis du forventet noe annet, så kjenner du vel ikke historien om SEs lanseringstidspunkter og smarttelefoner særlig godt.

De klarer dessverre aldri å levere de gode varene til tiden :/

Joda, jeg kjenner til at SE ofte ikke holder lanseringsdatoene sine. Men det gjør ikke at jeg automatisk "regner med" at produktene deres alltid vil være forsinket. Når de viser fram en fungerende modell i begynnelsen av november, og så lover Q1 2010, så må det være lov å forvente muligheten til å kjøpe telefonen innen de 5 månedene.

Det er faktisk begrensninger på hvor mange dårlige avgjørelser en bedrift kan ta, og fortsette å være en bedrift. SE har mistet store markedsandeler de siste årene, og da er det ikke lurt å ødelegge kanskje det beste håpet de har til å komme seg på beina igjen, X10, med å lansere den med android 1.6 og forsinket i tillegg.

Lenke til kommentar
Han indern burde øvd litt mer på bruk av telefonen, det ble litt amatørmessig, men flyten i interfacet er på plass! Godt å se.

hehe ja enig.

merker jeg gleder meg noe sykt til denne mobilen.

men blir skuffet om den ikke kommer med android 2.0 eller 2.1 ved release, siden den er så forsinket

Lenke til kommentar
Hvor har den blitt vist frem med 2.0?

nå husker jeg ikke hvor jeg leste det så kan ikke bekrefte det med en kilde. Men Sony Erricson selv har jo sagt at den skal oppgraderes til 2.0 og i det siste har det også sagt at de ikke er sikker på om du skal ha inn 1.6 eller 2.0 når de gir den ut.

Lenke til kommentar
Hvor har den blitt vist frem med 2.0?

Var en eller annen nyhetsside eller blog jeg kom over en stund tilbake som hadde fått tittet litt på den på en messe elns. og hevdet at den kjørte 2.0. Men så vidt jeg husker virket det hele mer som en kommentar om hvor godt vedkommende likte Android 2.0, basert på en antagelse at det var det den demomodellen kjørte.

Uansett har jo SE indikert at Android med dette UX grensesnittet vil bli noe de skal satse på, og at X10 kommer til å være toppmodellen inntil videre, så jeg vil si det er god grunn til å tro at en vil få oppdateringer etterhvert.

Lenke til kommentar
vel den har jo blitt vist frem med 2.0 så er vel stor sannsynlighet for at den eventuelt da får det senere

Noen nettsider som omtalte telefonen rundt CES påsto feilaktig at den kjørte 2.0, kan være der du har det fra. :) Så vidt jeg vet har den aldri blitt vist fram med 2.x.

Samme her, blir vanskelig å gå fra Nexus One til X10 om man samtidig går fra 2,1 til 1,6. Det er mye nytt i 2,1.

beklager at jeg ikke er så oppdatert, men hva er hoved forskjellene? hva er nytt?

Enda bedre, hva er egentlig forskjellen mellom X10 og 2.1, i stedet for 1.6 og 2.1. SE har jo selv implementert en god del som 1.6 ikke støtter, men som har kommet i 2.x. Jeg har ikke satt meg inn i forskjellene da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...