thklinge Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Nei, det må være en hardware radio-tuner innebygd. Nettradio derimot fungerer helt utmerket! Men det koster noen kroner siden den bruker nettet hele tiden via 3G eller Edge. Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Takk for svar. Det høres greit ut, jeg hører radio fra mobilen vanligvis bare hjemme, og da kan vel bredbåndet i huset brukes som tilkobling. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Han sier han heller mot X10 på tross av at den ikke har AMOLED. Nexus One har samme problem som alle andre AMOLED-skjermer, den er ubrukelig i sollys. Hvor mange amoled mobiler har du prøvd i sollys egentlig? Endret 17. januar 2010 av apegryn Lenke til kommentar
osmano Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg ser at en del nettbutikker begynner å si mars 2010 for salg av denne telefonen. På et svenskt forum (minhembio.se) er det en forumbruker som påstår at den vil være ute (i Sverige) i uke 13. Altså innenfor Q1, men bare så vidt. Hvis det stemmer så er den vel neppe i Norge før april. Sverige bruker jo bestandig å få SE-telefoner før Norge. Lenke til kommentar
poe Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg ser at en del nettbutikker begynner å si mars 2010 for salg av denne telefonen. På et svenskt forum (minhembio.se) er det en forumbruker som påstår at den vil være ute (i Sverige) i uke 13. Altså innenfor Q1, men bare så vidt. Hvis det stemmer så er den vel neppe i Norge før april. Sverige bruker jo bestandig å få SE-telefoner før Norge. Tja, Xperia X2 kom samtidig i Norge og Sverige. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Tja, Xperia X2 kom samtidig i Norge og Sverige. Det er jo enda godt. Bare synd den kom en liten evighet etter de hadde antydet. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) http://www.itavisen.no/833525/x10-blir-forsinket følge svenske IDG blir det japanske DoCoMo som blir det første teleselskapet i verden som får gi ut X10, men at det ikke skjer før rundt april. Endret 21. januar 2010 av krister461 Lenke til kommentar
poe Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 http://www.itavisen.no/833525/x10-blir-forsinket følge svenske IDG blir det japanske DoCoMo som blir det første teleselskapet i verden som får gi ut X10, men at det ikke skjer før rundt april. Det første telefonselskapet ja, men det er ikke ensbetydende med at den ikke blir å finne i butikken før den tid. SE sier jo det i samme artikkel, men det glemte du visst å sitere... Lenke til kommentar
Walts Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 kjipt om den kommer så sent, håper på at den dukker opp noe tidligere. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hadde ventet dette desverre. Vi får trøste oss med at den ser veldig bra og kjapp ut.... i hvert fall i Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hadde ventet dette desverre. Vi får trøste oss med at den ser veldig bra og kjapp ut....i hvert fall i Men se f.eks når han "swoocher" filmene oppigjennom. Preview-bildene blir borte, så det bare er blanke ark som flyr forbi. Lite nyttig spør du meg Lenke til kommentar
Eitri Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg velger å håpe og tro at mailen jeg fikk tidligere stemmer bedre Der sa kundebehandleren at den er planlagt lansert i mars i Norge Hvis ikke blir det nok N1 hvis den kommer før. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hadde ventet dette desverre. Vi får trøste oss med at den ser veldig bra og kjapp ut....i hvert fall i Sjapp og sjapp fru blom. Jeg synest nå det gikk relativt tregt, jeg. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Spørs hva du sammenligner med.... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det går da fint å mene at noe går tregt selv om en ikke sammenligner med en annen telefon. At et produkt med en 1 ghz prosessor bruker tid på å bevege seg i menyer synest jeg er en skam. Å finne frem en ny meny med noen valg og små bilder burde vært gjort på under 50 ms, slik at vi ikke oppfattet treghet i systemet. Det er fullt mulig med en prosessor mange ganger svakere enn snapdragon. Alt handler om hvordan OS'et er bygget. Må jeg absolutt sammenligne, kan jeg ta iphone 2G (412 mhz cpu) til et eksempel. Den har tilnærmet null etterslep i enkle operasjoner som menyer. Jeg sitter ennå i vent på et åpent OS som er like enkelt oppbygget som OSX. Android synest jeg var kjempespennende, men etter å ha prøvd det litt selv, er jeg ikke imponert, ei heller imponert over retningen OS'et virker å ta. Jeg kjører symbian og vil ikke påstå det er noe bedre. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det går da fint å mene at noe går tregt selv om en ikke sammenligner med en annen telefon. At et produkt med en 1 ghz prosessor bruker tid på å bevege seg i menyer synest jeg er en skam. Å finne frem en ny meny med noen valg og små bilder burde vært gjort på under 50 ms, slik at vi ikke oppfattet treghet i systemet. Det er fullt mulig med en prosessor mange ganger svakere enn snapdragon. Alt handler om hvordan OS'et er bygget. Må jeg absolutt sammenligne, kan jeg ta iphone 2G (412 mhz cpu) til et eksempel. Den har tilnærmet null etterslep i enkle operasjoner som menyer. Jeg sitter ennå i vent på et åpent OS som er like enkelt oppbygget som OSX. Android synest jeg var kjempespennende, men etter å ha prøvd det litt selv, er jeg ikke imponert, ei heller imponert over retningen OS'et virker å ta. Jeg kjører symbian og vil ikke påstå det er noe bedre. Selvfølgelig kan du mene det er tregt. Jeg sammenligner bare med det jeg kjenner godt: Min noe tilårskomne X1 med WM. Når det er sagt funker den veldig bra og jeg er litt skeptisk til å skifte OS. Synes vel at Android er vel "hypet" på samme måten som WM er vel undervurdert som OS. Men man må jo ha ny telefon snart og det er X10 som er mest aktuell for øyeblikket...så får vi se når den kommer på gata og brukererfaringene og testene begynner å komme inn.. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Ikke for å forsvare de andre OS, men iphone-os har jo en liten fordel. Med en gang du trykker på home-knappen, så slipper det tenke på det programmet du var inne i, det blir jo bare lukket. Det er jo mye enklere å drive på med kun en ting om gangen, det kan du vel også selv merke? Lenke til kommentar
poe Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Ikke for å forsvare de andre OS, men iphone-os har jo en liten fordel. Med en gang du trykker på home-knappen, så slipper det tenke på det programmet du var inne i, det blir jo bare lukket. Det er jo mye enklere å drive på med kun en ting om gangen, det kan du vel også selv merke? Helt enig. Å sammenligne en telefon som klarer å multitaske det meste med en som kjøre ett og ett program, blir som å sammenligne en pc med en kalkulator. Lenke til kommentar
SteffenVL Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Test av Sony Ericsson Xperia X10 Første testen av telefonen som jeg har funnet vertfall Lenke til kommentar
falbrigt Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Test av Sony Ericsson Xperia X10 Første testen av telefonen som jeg har funnet vertfall Test og test fru blom... Kun en sammenfatning av all informasjon vi allerede kjenner til. Er nok skrevet for lenge siden i og med at priantydningen er helt på jordet. 5500kr er ganske langt unna 4800 som mange annonserer den for nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå