Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.

Anbefalte innlegg

heh : p

Hva du har opplevd er det bare du som vet, og jeg tror deg dersom du sier at du opplevde levetiden som lik. ..Men jeg tror det skyldes andre faktorer enn hva telefonene kan prestere. Du har kanskje ikke ladet telefonen korrekt, eller du har fått et b-produkt. Du kan lese gjennom denne sticky tråden (battery life) på si8910o.com (men obs: 43 sider):

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsun...ttery-life.html

Samsung opplyser ikke noe om dette på produktet sitt, men det virker å være et klart mønster på at korrekt lading når produktet er nytt, er essensielt for fremtidig prestasjoner. Jeg leste gjennom hele tråden dagen før jeg fikk telefonen. Fulgte planen en uke fra dag én. Telefonen holder ypperlig. jeg kan benke den en dag med f.eks. video. Edit: Ser noen allerede har gjort det, men skal se om jeg får samme resultat neste gang jeg lader igjen.

---

Jeg ser ikke hvordan i8910 kan trekke mer strøm enn satio, annet enn at skjermen er noe større. Mange av delene i telefonene er identiske, og de kjører samme OS. Vi snakker ikke om små forskjeller på batteristørrelse her. Satio har et 1000 eller 950 mAh batteri, i8910 har 1500 mAh. Det er ikke hokus pokus verdier, det er som volum i bensintanken på bilen.

Dead on arrival.. Fikk du to stk. omnia HD hvor ingen virket i det hele tatt? Da forstår jeg om du ikke liker telefonen : p

---

Men nå jacker jeg x10 tråden, og det er ikke meningen, sorry folks : )

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke hvordan i8910 kan trekke mer strøm enn satio, annet enn at skjermen er noe større. Mange av delene i telefonene er identiske, og de kjører samme OS. Vi snakker ikke om små forskjeller på batteristørrelse her. Satio har et 1000 eller 950 mAh batteri, i8910 har 1500 mAh. Det er ikke hokus pokus verdier, det er som volum i bensintanken på bilen.

Dead on arrival.. Fikk du to stk. omnia HD hvor ingen virket i det hele tatt? Da forstår jeg om du ikke liker telefonen : p

---

Men nå jacker jeg x10 tråden, og det er ikke meningen, sorry folks : )

Er klar over at Omnia HD har mer juice på batteriet. Forstår godt at du sliter med å få hodet rundt det jeg har opplevd når du ser på batteriene alene. (Satio har for øvrig 1000mAh) Hvis det er så ille med batteriet som den forumtråden tilsier så skjønner jeg godt hvorfor enkelte profftelefoner fra Samsung leveres med to stk batterier.

Begge virket, men skurret grusomt under samtaler (4-5 minutter uti). Dette ble etterhvert kjent som en softwarefeil, men jeg er ikke typen som peiser på med en mobil til seks tusen og venter på at en softwarepatch skal la meg bruke den til noe så basic som å ringe.

Lenke til kommentar

hadde vært digg om den kom 18 januar ja;) må bytte ut min mgaic snart, gått så mange ganger i bakken att den skranter litt :p

foresten, hvordan er det å kjøpe mobil i USA, er det mye billigere og er det noen store ulemper? annet enn kan bli vanskelig med garantisaker. Skal dit i påsken og vurderer å kjøpe da

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
foresten, hvordan er det å kjøpe mobil i USA, er det mye billigere og er det noen store ulemper? annet enn kan bli vanskelig med garantisaker. Skal dit i påsken og vurderer å kjøpe da

Du kan jo bare spørre deg selv om hvor mye 5 års reklamasjonsrett er verdt.

Lenke til kommentar

Det er ofte mye penger å spare på elektronikk i usa. Dessverre er mobiltelefonbransjen der over noe helt annet enn i andre deler av verden. Telefoner skal stort sett låses til en operatør med en avtale om eksklusivitet, og binding i alt for mange måneder. Ulåste telefoner er heller uvanlig, og det er sjeldent så mye å spare i forhold til hjemme.

Om det er verdt å miste reklamasjonsretten? Who knows...

Men for all del, det er alltid unntak, så jeg kan jo også ta feil. Jeg vet bare at f.eks Nokia sliter der over med å få solgt i store kvanta uten avtaler med operatører, og i tillegg har Nokia kun garanti i Norge på telefoner kjøpt i Europa eller Nord-Afrika.

Vedrørende levering av X1, ville jeg ikke satt en krone på noe som helst tidspunkt. SE er notorisk forsinket med alle premiummodellene sine. Med alle problemene de først skal løse i det fancy UI-et sitt til den foreldede Anroid-versjonen vil jeg tro at det lett kan bli mai før den kommer i butikken. Se bare hvordan det går med X2, og tenk tilbake på andre gamle storheter fra SE.

Lenke til kommentar
Nei, da er det avgjort at det blir HTC Hero mens jeg venter på X10. Jeg er redd vi ikke ser den her hjemme før i April...

håper virkelig ikke det drøyer til april, da er jo mobilen nesten gammel allerede

håper selv på slutten av januar;) er opptimist, den ser jo veldig ferdig ut på klippene på youtube osv

eks.

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Tror det blir februar, men hadde jublet om det hadde blitt januar. Det er som i alle fall én person har påpeket, at det ikke er et skall som HTC Sense på X10, men heller to programmer, der det ene av dem (TimeScape) kan settes som hovedskjermsmeny. Håper de holder hva de lover når det gjelder fart og stabilitet i disse to programmene.

Dette er i alle fall min neste telefon, av den enkle grunn at den kommer til å bli den beste Android-telefonen på markedet om den kommer ut til rett tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...