thklinge Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Er vel mer snakk om å orke å betale for lisensen. Android er jo Open Source så å dra inn no lisensiering der er vel neppe aktuelt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er vel mer snakk om å orke å betale for lisensen. Android er jo Open Source så å dra inn no lisensiering der er vel neppe aktuelt. Nei, men Sony Ericsson kan nå klare å implementere det. De betaler jo garantert lisens for andre teknologier. Og Samsung har jo enkelt og greit fått utviklet egne videoavspillere som støtter divx/xvid til flere av sine touch-modeller med symbian/windows mobile, trenger ikke implementere det i Android. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er vel mer snakk om å orke å betale for lisensen. Android er jo Open Source så å dra inn no lisensiering der er vel neppe aktuelt. Sist jeg sjekket så var XviD open source det også. Og så og si alle rips av musikkvideoer, filmer og serier bruker idag XviD formatet. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 http://www.phonearena.com/htmls/Sony-Erics...iew-r_2340.html De elsker den Denne phonen blir hotness. Led flash sample Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Har egentlig bestemt meg for n900 nå, selv om jeg holder et godt øye med x10. Det jeg spør meg selv, kan jeg gjøre noe mer med x10 enn min G1? Jeg vet x10 har bedre hardware, men er det noen programmer som utnytter dette? Jeg leste noe om at video-kodek på android var no go, ettersom android var for treigt. På n900 kan man derimot gjøre det. Browseren til n900 er også overlegen androids. Dog liker jeg at android har et bra utvalg i programmer nå. For meg blir valget om man ønsker en fancy mobil eller en lommepc. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) I min erfaring har ikke AMOLED blitt det vi ble lovd. Telefoner som Omnia HD har crap for batterilevetid, til tross for høy mAh og AMOLED-skjerm. Min Satio og HD2 har fantastisk bildekvalitet og dette på ordinære bakgrunnsbelyste display. Hva slags firmware kjørte du omnia HD på når du hadde dårlig batteritid? Har telefonen selv og kunne ikke vært mer fornøyd med levetiden, den er veldig god. Prøvde satio og omnia HD side om side. LCD display har problemer med å holde svart mørkt når du skrur opp lysstyrken, og amoled har noe klarere farger. Skal snart teste mot HD2. Bakdelen med amoled er at selv om strømforbruket ved vanlig bruk er mange ganger lavere, varierer det mye mer hvor mye lys en vil ha. En helt hvit amoled skjerm vil bruke mer strøm enn en tilsvarende hvit lcd skjerm. Jeg vil aldri gå tilbake til LCD skjerm, det blir krav til min neste telefon. --- Jeg synest X10 ser meget stilig ut. Sony Ericsson sin X serie har alltid falt meg i smak. Endret 5. desember 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Demo of the augmented reality app Layar on Sony Ericsson X10 Endret 7. desember 2009 av Torrevieja Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hva slags firmware kjørte du omnia HD på når du hadde dårlig batteritid? Har telefonen selv og kunne ikke vært mer fornøyd med levetiden, den er veldig god. Prøvde satio og omnia HD side om side. LCD display har problemer med å holde svart mørkt når du skrur opp lysstyrken, og amoled har noe klarere farger. Skal snart teste mot HD2. Bakdelen med amoled er at selv om strømforbruket ved vanlig bruk er mange ganger lavere, varierer det mye mer hvor mye lys en vil ha. En helt hvit amoled skjerm vil bruke mer strøm enn en tilsvarende hvit lcd skjerm. Jeg vil aldri gå tilbake til LCD skjerm, det blir krav til min neste telefon. --- Jeg synest X10 ser meget stilig ut. Sony Ericsson sin X serie har alltid falt meg i smak. Kjørte den med første software som ble tilgjengelig mot butikk. 1,5 dag drift med roligere bruk (første dagene overlevde den såvidt til kvelden). Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Greia med Omnia HD, slik jeg har forstått det, er lademønsteret fra dag én og de tre-fire neste gangene. Det har stor påvirkning for levetiden resten av livet til telefonen. Jeg har også opplevd at batteritiden ble bedre etter noen ladinger. Det er en la(aa)ng tråd om batteriet på samsungi8910omnia.com. Virker som oppfatningen rundt det er generell. Jeg lader telefonen med intervall på 3-6 dager, alt etter bruk. --- Hva blir batterikapasiteten på X10? Endret 8. desember 2009 av apegryn Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg forventer at den varer 2 døgn med min bruk. Eneste mobilen jeg har hatt som ikke klarte det men trengte daglig påfyll av strøm var iPhone. I de gode gamle dager hadde jeg f.eks Ericsson R520m som til tross for at den var noe av det mest avanserte du kunne ha i lomma, ikke trengte påfyll før etter 5-7 dager(!!). Lekker var den også.. Ah, the good old days: Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Avansert ≠ Lav batteri tid Gigantisk skjerm derimot. Nå vet jeg ikke hva ditt bruk er, men det må nok være relativt lett bruk om batteriet skal vare i 2 dager. Dette gjelder for alle smart telefoner. Min Xperia varer i mange dager, men det er fordi den er så dårlig at jeg ikke gidder å bruke den... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Håper det følger med eit enkelt svart tema i tillegg til det forferdelege blå greiene som er på alle bildene. Telefonen ser jo fantastisk ut so lenge man ikkje skru den på Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Man kan nok endre til stock Android theme med noen få klikk ja. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Men dei aplikasjonane som SE har laga sjølv (timescape osv) vil ha vel framleis ha den blå skinnen. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Avansert ≠ Lav batteri tid Gigantisk skjerm derimot. Nå vet jeg ikke hva ditt bruk er, men det må nok være relativt lett bruk om batteriet skal vare i 2 dager. Dette gjelder for alle smart telefoner. Min Xperia varer i mange dager, men det er fordi den er så dårlig at jeg ikke gidder å bruke den... Hvem svarer du? Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Greia med Omnia HD, slik jeg har forstått det, er lademønsteret fra dag én og de tre-fire neste gangene. Det har stor påvirkning for levetiden resten av livet til telefonen. Jeg har også opplevd at batteritiden ble bedre etter noen ladinger. Det er en la(aa)ng tråd om batteriet på samsungi8910omnia.com. Virker som oppfatningen rundt det er generell. Jeg lader telefonen med intervall på 3-6 dager, alt etter bruk.--- Hva blir batterikapasiteten på X10? POENGET mitt var å prate om AMOLED og nytten av det. Det reklameres fritt for at det skal gi nært ulovlig bra batterilevetid, men sannheten er dog at det ikke er merkbar forskjell i batteriytelse da det hives i modeller med WVGA og 3,7" tommer osv. Selvsagt kan du holde en Satio og en Omnia HD ved siden av hverandre og se at AMOLED gir bedre farge og sort, men å gjøre det til et must ved neste mobil syns jeg er å dra det litt langt Og til syvende og sist gir begge de nevnte modellene deg rundt 2 dager standby med litt bruk. Jeg hadde 2 stk Omnia HD, begge ble fulladet før førstegangsbruk osv. Maks 1,5 døgn batteritid, skurret under samtaler og slet med å imponere som følge av det. Det ble kjørt DOA på begge på dette med skurr. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Satio og en Omnia HD .. .. Og til syvende og sist gir begge de nevnte modellene deg rundt 2 dager standby med litt bruk. Batteriet til omnia HD har over 50% større kapasitet enn Satio, og de kjører samme prosessor. Jeg har ikke brukt satio annet ennå trykke litt på den, men jeg er sikker på at de ikke har samme batterilevetid. DOA..? Endret 9. desember 2009 av apegryn Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 DOA == Dead On Arrival. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Batteriet til omnia HD har over 50% større kapasitet enn Satio, og de kjører samme prosessor. Jeg har ikke brukt satio annet ennå trykke litt på den, men jeg er sikker på at de ikke har samme batterilevetid. DOA..? Hva du er sikker på og hva jeg opplevde gjennom bruk av begge får vel bare være to forskjellige ting da Dead on Arrival. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå