Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Sitter og ser på forventet pris på telefonen og prøver å forsvare overfor meg selv å kjøpe en så dyr telefon, kanskje dere kan hjelpe litt..?

 

Tenker at telefonen nå er stappet med såpass mye teknologi at den kanskje i motsetning av tidligere telefoner bør vare en del år? I norge har man vel 5 år reklamasjonsrett også om den skulle "gå opp i liminga"? Om den holder i 3 år så blir det ikke så alt for gale pris heller..

 

Men hva mer kan vi egentlig forvente/håpe på i mobiltelefon de neste 3-5 årene? Vil det egentlig komme noe som gjør at vi får utrolig lyst å bytte fra f.eks. X10 til noe nyere?

Er vel gjerne bedre skjermteknologi og batteritid(brenselselle?), men hva annet snacks vet/tror dere vil komme de kommende årene?

 

CPU'n er jo ganske kraftig også, og med Android så går det vel an å få det meste av programvare på den etterhvert som det kommer - bortsett fra superfancy spill og sånt som gjerne vil kreve enda heftigere hw..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det finnes noen telefoner på markedet idag som ikke kan synces med Outlook.

 

Håper Sony Ericssons arbeid med Bluetooth på X10 gjør den bedre enn dagens implementering, for er det en ting Android er elendig på så er det BT! Min Hero er faktisk dårligere enn iPhone(!!) når det gjelder selv enkle ting som håndfrisett.

Lenke til kommentar

hmmm

spurte sony e om det samme

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Contact Center.

 

Da Sony Ericsson X10 er en modell som ikke er lansert enda er det dessverre begrenset hvor mye informasjon som finnes tilgjengelig for denne modellen. Den informasjon som er tilgjengelig for øyeblikket finnes på vår hjemmeside. Når denne modellen er planlagt å lanseres har vi dessverre ingen dato på i dag.

Lenke til kommentar

Dette står det på hjemmesiden og telefonen

Er ikke activ Sync noe Sony pleier å ha på de fleste telefoner?

 

Synkronisert - ActiveSync™

Med telefonen er du både synkronisert og i kontakt med omverden. Konfigurasjon av e-post er automatisk, og synkronisering er enkelt og raskt med Microsoft® Exchange ActiveSync™

Lenke til kommentar
Dette står det på hjemmesiden og telefonen

Er ikke activ Sync noe Sony pleier å ha på de fleste telefoner?

 

Synkronisert - ActiveSync™

Med telefonen er du både synkronisert og i kontakt med omverden. Konfigurasjon av e-post er automatisk, og synkronisering er enkelt og raskt med Microsoft® Exchange ActiveSync™

Er ikke det kun for Windows Mobile....?

Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke noen av dere har prøvd Media GO (nye video/musikk programmet fra SE som følger med de nye phonsa) Den er veldig enkel å grei. Jeg har W995 og du bare plugger i usb leggger over alle divx/xvid filma over i W995 phonen og den konverterer og overfører samtidig til lavest mulig størrelse og best kvalitet. Tar ikke lang tid heller.

 

Syntes de har gjort en veldig god jobb på software nå, før var det forferdelig med sony stagen på bla discman og de første mp3 spillerne.

Lenke til kommentar
Da tror jeg ikke noen av dere har prøvd Media GO (nye video/musikk programmet fra SE som følger med de nye phonsa) Den er veldig enkel å grei. Jeg har W995 og du bare plugger i usb leggger over alle divx/xvid filma over i W995 phonen og den konverterer og overfører samtidig til lavest mulig størrelse og best kvalitet. Tar ikke lang tid heller.

 

Fungerer sikkert ok det, men jeg vil ha native støtte av divx/xvid.

Lenke til kommentar
Da tror jeg ikke noen av dere har prøvd Media GO (nye video/musikk programmet fra SE som følger med de nye phonsa) Den er veldig enkel å grei. Jeg har W995 og du bare plugger i usb leggger over alle divx/xvid filma over i W995 phonen og den konverterer og overfører samtidig til lavest mulig størrelse og best kvalitet. Tar ikke lang tid heller.

 

Fungerer sikkert ok det, men jeg vil ha native støtte av divx/xvid.

 

Men det tror jeg garantert du får, iallefall med 3. parts programvare.

Lenke til kommentar

Det er ikke native DivX/Xvid støtte i Android. Dermed blir det opp til HTC/SE/Motorola/osv om de legger med noe programvare som støtter nevnte codecs. Windows Mobile støtter ikke DivX ut av eska, ikke SE A200/A250 heller, og iPhone gjør naturligvis heller ikke det. Nokia vet jeg ikke, og hva har vi igjen da? Tror ikke noen telefoner støtter det ut av eska, direkte på telefonen, men motbevis det gjerne.

Lenke til kommentar
Tror ikke noen telefoner støtter det ut av eska, direkte på telefonen, men motbevis det gjerne.

 

Samsung Omnia HD støtter det helt fint ut av esken, til og med 720P klarer den å spille av. Flere Samsunger har støtte for divx/xvid, og kan ikke se problemet med å implementere dette med så kraftig hardware som flere og flere mobiler har begynt å komme med.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...