Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når telefonen er fixet (og motatt) så skal det bestilles gummiomslag og skjermbeskytter fra ebay :)

Tja... bortkastete penger? Jeg har hatt telefonen siden den kom (forhåndsbestilte i januar) og har ikke gjort noenting med den - kun brukt den ferdigpåklistrede skjermbeskytteren (fabrikkmontert) og ikke hatt noe beskyttelsesdeksel eller noe. Telefonen er "like fin" (vel, greit, den har fått seg et par kakk i et par av hjørnene, med bittesmå skraper i plastikken som resultat).

Og den har gått i bakken noen ganger - i kjent SE-stil, så er alt som skjer at bakdekselet flyr av, og evt. batteriet flyr avgårde. Ellers har det ikke vært store skadene å snakke om. Og jeg bruker telefonen daglig, slenger rundt med den i lommer som både har verktøy og nøkler i seg. Litt slitt bakdeksel, greit nok - men noe poeng med en gummicase e.l.? Nah. Man bytter jo telefon hver år, halvannet (eller oftere) likevel, og jeg forventer ikke akkurat å selge denne for en pen slump penger når jeg er ferdig med den - det overlater jeg til iPhone-folka :)

Lenke til kommentar

Tja... bortkastete penger? Jeg har hatt telefonen siden den kom (forhåndsbestilte i januar) og har ikke gjort noenting med den - kun brukt den ferdigpåklistrede skjermbeskytteren (fabrikkmontert) og ikke hatt noe beskyttelsesdeksel eller noe. Telefonen er "like fin" (vel, greit, den har fått seg et par kakk i et par av hjørnene, med bittesmå skraper i plastikken som resultat).

Og den har gått i bakken noen ganger - i kjent SE-stil, så er alt som skjer at bakdekselet flyr av, og evt. batteriet flyr avgårde. Ellers har det ikke vært store skadene å snakke om. Og jeg bruker telefonen daglig, slenger rundt med den i lommer som både har verktøy og nøkler i seg. Litt slitt bakdeksel, greit nok - men noe poeng med en gummicase e.l.? Nah. Man bytter jo telefon hver år, halvannet (eller oftere) likevel, og jeg forventer ikke akkurat å selge denne for en pen slump penger når jeg er ferdig med den - det overlater jeg til iPhone-folka :)

Jojo, men nå er vel kanskje jeg en av dem som har mye værre ting enn nøkler i lomma :dontgetit:

Jeg er også VELDIG flink til å miste telefoner i gulvet :innocent:

Og, det er fin å ha gummicase, i alle fall for en psykisk betryggelse :tease:

Lenke til kommentar

Virker som noen har fått 2.1 via SUSE nå. Tar backup selv nå og skal teste straks.

Mer info: http://www.xperiax10.net/2010/09/14/se-russia-says-android-2-1-xperia-release-is-%E2%80%9Cmuch-sooner-than-you-think%E2%80%9D/

Ingen update via wlan eller Sony Ericsson PC Companion, men merket at min SUSE ble oppgradert ved oppstart.

Edit: Ingen 2.1 via SUSE for Norge til tross for nytt versjonsnummer av programmet.

Leser på link over at flere har fått denne i dag.

Edit2:

X10 September 14, 2010 at 8:56 PM

The Android 2.1 update is fake. The ‘people’ posting here saying that the update is here are all coming from the same IP address. We do not welcome these misleading lies and raising hopes for the community therefore the IP address has been blocked.

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

Noen som vet når den kommer ut? Kommer det også en med qwerty tastatur samtidig? :love:

Desire HD ble lansert i dag. Når den kommer til Norge er vel fortsatt usikkert.

Virker som noen har fått 2.1 via SUSE nå. Tar backup selv nå og skal teste straks.

[.....]

The Android 2.1 update is fake. The ‘people’ posting here saying that the update is here are all coming from the same IP address. We do not welcome these misleading lies and raising hopes for the community therefore the IP address has been blocked.

Isj.. ble jeg nesten glad. Kommer sikkert ikke før siste dagen i september, om den ikke blir forsinket :roll:

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er mulig å bytte deksel på Sony Ericsson Xperia x10? Har bestilt hvit, men nå er jeg jammen usikker på om det var rett valg.

Noen som vet hvordan og om det er mulig?

Takk, på forånd.

Det er nok MULIG, men anbefalt... neppe. For du kan enkelt skifte bakdekselet, men det vil fremdeles være hvit front - og den kan ikke skiftes uten å skru fra hverandre telefonen. Neppe anbefalt om du ikke driver med, eller kjenner noen som driver med, reparasjon av mobiltelefoner.

Jeg har ikke giddet å skru min egen fra hverandre, men jeg vil tro det er fullt mulig dersom man har det rette verktøyet og litt tålmodighet. Når det er sagt, så er det kanskje litt problematisk å få tak i erstatningscover - eBay har, men for meg virker de noe annerledes enn coveret på min egen, så jeg vet ikke helt om jeg hadde sjanset på det...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er mulig å bytte deksel på Sony Ericsson Xperia x10? Har bestilt hvit, men nå er jeg jammen usikker på om det var rett valg.

Noen som vet hvordan og om det er mulig?

Takk, på forånd.

Vet ikke hvordan det gjøres, men Dealextreme.com selger deksel (sort): link.

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Har et problem med oppdatering R2BA026.

Jeg og dama har samme X10 Xperia; hun har hvit og jeg har sort.

Oppdaterte først min mobil via usb-kabel, alt var ok. ( kjørte aller først backup med Backup & Restore-programmet som kom i en tidligere oppdatering).

Siden alt var ok på min X10, gjorde jeg det samme på dama sin. Usb, fulladet, backup, og fulgte deretter bruksanvisningen på pc-skjermen.

Etter dette er mobilen hennes helt som ny; alle apps er borte, telefonliste borte, alle meldinger borte, alle innstillinger etc.

Har selvfølgelig prøvd å kjære Restore fra Backup/ Restore-programmet, men her ligger heller ingenting.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar

spør her inne også,jeg... Hvordan få filmer inn på experia'n fra pc?? Har prøvd og kopiere og lime inn til mappa på phone card som heter video...men finner den ikke der :blush:

Mulig du ikke har riktig format på filene du legger over.

Har ikke testet denne selv, men fant den ved et google søk: Video converter til X10.

http://www.videora.com/en-us/Converter/sony-ericsson-xperia-x10/

Lenke til kommentar

Mer info: http://www.xperiax10.net/2010/09/14/se-russia-says-android-2-1-xperia-release-is-%E2%80%9Cmuch-sooner-than-you-think%E2%80%9D/

Ingen update via wlan eller Sony Ericsson PC Companion, men merket at min SUSE ble oppgradert ved oppstart.

Edit: Ingen 2.1 via SUSE for Norge til tross for nytt versjonsnummer av programmet.

Leser på link over at flere har fått denne i dag.

Edit2:

SUSE... du mener vel SEUS... Sony Ericsson United States? Hva er din SUSE? Har du greid å laste en oppdatering ned dra SEUS?

Edit: Jeg finner ingenting på SEUS om annen oppdatering enn den vi går å venter her sist på måneden.

Endret av Arnakke47
Lenke til kommentar

SUSE... du mener vel SEUS... Sony Ericsson United States? Hva er din SUSE? Har du greid å laste en oppdatering ned dra SEUS?

Edit: Jeg finner ingenting på SEUS om annen oppdatering enn den vi går å venter her sist på måneden.

Tasteleif ja, mente SonyEricsson UpdateService, SEUS, selve det programmet ble oppdatert, men som du kan se av tråden, så ble den spammet.

Sony Ericsson has released a new white paper for the Xperia X10 that gives some more details on what to expect from the forthcoming Android 2.1 (Éclair) update. The paper (dated 16 September 2010) highlights that the TFT display will remain at 65,536 colours after the update. This will be a big disappointment for those who were secretly hoping for 16m colours once the X10 moved to Android 2.1.

Kilde: http://www.xperiax10.net/2010/09/20/se-white-paper-suggests-no-16m-colours-for-xperia-x10-eclair-update/

Lenke til kommentar
Sony Ericsson has released a new white paper for the Xperia X10 that gives some more details on what to expect from the forthcoming Android 2.1 (Éclair) update. The paper (dated 16 September 2010) highlights that the TFT display will remain at 65,536 colours after the update. This will be a big disappointment for those who were secretly hoping for 16m colours once the X10 moved to Android 2.1.

Kilde: http://www.xperiax10.net/2010/09/20/se-white-paper-suggests-no-16m-colours-for-xperia-x10-eclair-update/

TheGizmo, takk for oppdatering og at US egentlig står for UpdateService.

Synd at mobilprodusentene ikke bare kan forholde seg til og konkurere om å lage telefoner ... til Android ROM'en; altså OS.

Jeg mener det var den beskjeden Google sendte ut, da de på den ene side førte fram i etableringen av Android OS'en og på den andre siden 'bestilte' en telefon med spesifikasjoner tilpasset Android OS'en.

Sagt med andre ord, mener jeg Google sier man vil med tid og stunder kjøpe en telefon... ikke operativsystemet, som velges og installeres etter den enkeltes behov og 'smak'....vanilje, sjokolade...'flavor' om man vil.

Linux-tankegangen ført ut i livet... med hensyn til mobiltelefonen. Det blir da en selvmotsigekse, når produsenter benytter seg av en 'gratis' ROM, ver. x og ikke stiller den oppdaterte versjonen til rådighet(!?)

I Linux-verdenen sier man ofte på forhånd hvor lenge man støtter en utgivelse.

Endret av Arnakke47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...