tsghost Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Heisann! Jeg har planer om å kjøpe mitt første høytalleranlegg, og har ikke peiling på hva jeg burde gå for, da jeg aldri har hatt interresse for høytallere før, og aldri hatt noe bedre enn et 2.1 til 500 kroner ved PCn. Men jeg føler jeg trenger litt bedre lyd når jeg ser på film, hører på musikk og spiller PS3. Jeg kopierte en mal fra en annen tråd, så får dere komme med forslag om dere vil Pris(Maks budsjett) Helst under 4000 kroner, men kan strekke meg litt om det må til. Romstørrelse Rommet er 3x4, men med en åpning som er 1,3m bred inn i et annet rom lengst fremme på den ene sideveggen. Stereo eller surround Jeg vet ikke hva som vil passe best til mitt behov, så det lar jeg dere avgjøre. Bruk(Musikk eller film-hva slags musikk?) Det skal hovedsaklig brukes til film og spill (PS3), men også en del til musikklytting. Når det gjelder musikk, så går det mest i Metal, deathcore, hardcore og lignende. (se last.fm link i signaturen om du vil vite mer.) Håper det er noen vennlige personer her på forumet som vil hjelpe meg med å velge det rette anlegget På forhånd takk! -Torger Endret 9. juli 2009 av Hengende Lem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) I den prisklassen er det like greit å droppe surround først som sist, da et rent stereoopsett vil gi mer for pengene. Stereo: Forsterker (Nad C315BEE) Høyttalere (Dynavoice F6) Endret 15. juli 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Tusen takk for tips! Jeg tror jeg vil gå for noe lignende det oppsettet der ja. Har allerede sett litt på de høytallerne, og hørt at de er veldig bra med tanke på prisen. Erfaringer? Tenkte forresten jeg skulle ta en tur ned på hifi-klubben og få de til å komme med et forslag til uka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Erfaringer? Ja, jeg har disse selv. Er meget fornøyd. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) De er litt jojo på frekvensrespons, og dipper både her og der. Les gjennom denne tråden på hifisentralen før du kjøper høyttalere: http://www.hifisentralen.no/forum/index.ph...pic=10003.0;all Dynavoice F6 er ikke noe jeg ville kjøpt, med mindre budsjettet var under 500. (Men jeg er veldig enig i at surround er lite gunstig i det prisleiet. Da havner du tilbake på pc-høyttalerne du vil vekk fra..) Endret 25. juli 2009 av tore_v1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Noen gode stativhøyttalere er alltid et godt utgangspunkt. Ikke nødvendig å presse på med "fete" gulvhøyttalere. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Men da må jeg vel igjen ut med penger for stativer, som da blir dyrere enn gulvhøytallerne? Jeg vurderer sterkt å vente til lønning i august, og kanskje doble budsjettet.. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Suverent enig, fLeReK, det er altfor mange som blendes av mange elementer, store kasser, og lovnader om høye SPL-verdier. B&W 601/602 er gode budsjettkandidater, eventuelt et par eldra Focal 700- evt 800-serie om du får det inn under budsjettet. Jeg har hatt 602 selv, har en kompis som kjører 601 S2 sammen med en Musical Fidelity integrert han kjøpte for 1500 på bruktbørsen på hifisentralen. Spiller uforskammet bra for å ha kostet 3k tilsammen, pluss et par hundre i kabler, men signalkablene lagde jeg til han ganske billig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Her er en spennende annonse jeg fant. Noe å se på, "Hengende Lem"? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Om du vil bruke 8k så ville jeg ventet en liten stund, og brukt ventetiden på å holde deg litt oppdatert på bruktmarkedet på avforum og hifisentralen. Det er stort sett der de beste kjøpene dukker opp, og du får som oftest, mer på hifisentralen enn avforum, en indikasjon på hva som er riktig pris. Om du øker til 8k så vil få et anlegg som varer lengre ift når du ser begrensningen i det. Jeg gikk gradvis oppover i pris selv, inntil det tok litt av og jeg hoppet fra B&W 602 til Focal 1007 Be. Det var et kvantesprang, for å si det mildt. Husk å bruk jevnt mye penger på elektronikk og høyttaler. Det spiller ikke så stor rolle om du bruker masse penger på høyttaler og forsterker om kilden din er analog utgang fra pc. Siden du hører en del på metall og slikt så ville jeg også vurdert Klipsch. Masse trøkk og virkelig kjapp bass som henger med på musikken, ikke som CV som stort sett nyanserer mellom to typer bass - på og av... Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Hei igjen! I dag har jeg endelig vært på hifi-klubben og forhørt meg (litt tregt av meg, men jaja). Ihvertfall, han som jobbet der anbefalte meg å titte på hifi-klubbens egne merke, Argon. Han anbefalte meg disse høytallerne (kjøper selvfølgelig sorte isåfall), og denne forsterkeren. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Om det er noen her inne som har gode erfaringer, og mener det er verdt pengene, så tror jeg at jeg går for det. Var veldig fristende å bare dra kortet i stad, men klarte å holde meg Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Tja, vanskelig å si, men for 5k så ville det ikke vært veldig vanskelig å toppe det. Hvor holder du til? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Oslo er innen rekkevidde, det samme er forsåvidt også Asker, med hifihuset. Jeg ville ha tatt turen innom et par forhandlere før jeg bestemte meg. Det er mitt soleklare, erfaringsbaserte, råd til deg. Ta en tur innom Hifihuset, de har mye forskjellig inne av demo- og bruktutstyr. Ta også turen innom Stereofil som ligger rett ved grensen, ingen bruktting der, men jeg tror de har ting i din prisklasse også. Ta turen innom, eller en telefon i alle fall. Hifihuset: 66 84 18 81 Stereofil: 22 41 13 20 Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Har selv nevt NAD forsterker og den er konge. Har disse kombinert med Dynavoice M-65 som til prisen er helt suverene. Se testen til lyd og bilde her Alt dette til rundt 5000 er noe som er absolutt verdt pengene. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Verdt pengene - joda, det er de sikkert, men jeg mener fremdeles at det er mulig å toppe det tilbudet veldig enkelt, med to kjappe telefoner. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Men så må jeg da i tillegg helt ut til Oslo, og uten bil til rådighet kan det bli vanskelig å få det med meg til Moss. Endret 15. august 2009 av Hengende Lem Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Jeg kom over denne annonsen på finn, og må si jeg virkelig vurderer dette anlegget, og kjøpe en brukt forsterker ved siden av. Hva synes dere? Mulig dere synes jeg er treg på å bestemme meg, men vil heller bruke et par uker ekstra, og få et anlegg jeg er fornøyd med, enn noe jeg angrer på i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå