Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Beinhinnebetennelse(mistanke om kronisk) Operasjon?

Joseph_G

Anbefalte innlegg

Hei

er en gutt 18 som spiller fotball og trener flere ganger i uken, det klarer jeg ikke legge fra meg

hadde beinhinnebetennelse i vinter, tok voltaren kur sammen med orudisgel og pause på 6 dager, vendte for tidlig tilbake i spill og fikk det igjen, da ble det pause på 7 dager og orudisgel igjen, etter det har det gått bra, men nå begynner jeg å kjenne litt igjen, noen måneder senere, så frykter det er blitt kronisk

mitt spørsmål er da;

Om jeg tar en operasjon om det da er blitt kronisk, vil jeg kunne trene meg opp igjen til å bedrive sport og fotball igjen? hadde ikke klart en hverdag uten spille fotball og trene, hjelp vær så snill!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv hatt beinhinnebetennelse i begge leggene og fra fysioterapeut ble jeg anbefalt noen uttøyingsøvelser for leggene. Det som fungerte best for meg var å sitte på knærne med rista på foten langs gulvet, bakoverlent. Har gjort dette fast etter hver treningsøkt og merker nå ikke noe til beinhinnebetennelsen! :) lykke til!

Lenke til kommentar

Hey, jeg har hatt beinhinnebetennelse mellom 3 -6 mnd nå. Først fikk jeg beskjed om å ta det med ro, noe som ikke har fungert, var hos legen på tirsdag og fikk beskjed om at jeg kanskje må operere i leggene mine.

Det tar ca 4 - 6 uker før du kan starte treningen igjen, men det kan ta fra 6 - 12 mnd før man kan starte å trene ordentlig igjen. Det var det jeg fikk beskjed av legen. Kan hende jeg missforstod for han var dansk :ermm:

Lenke til kommentar

skjønner

kommer vel sikkert litt ann på hvordan operasjon går\hvor alvorlig det er og, er ikke helt sikker

kjøpt meg leggvarmer idag da jeg har lest det kan hjelpe til.

leste et sted hvor det sto det kunne være irritasjon på beinhinnen pga muskelen ligger feil\ikke får nok plass og dårlig blodsirkulering så håper det funker:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...