jeeee Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvordan kan man jobbe med konserter (og festivaler) uten noen utdanning innen emnet? Må vel starte på bunn å jobbe seg oppover, men hvor starter man, og hvordan jobbe seg oppover? Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvordan kan man jobbe med konserter (og festivaler) uten noen utdanning innen emnet? Må vel starte på bunn å jobbe seg oppover, men hvor starter man, og hvordan jobbe seg oppover? Hei Börja som frivillig på en festival/konsert, jobba stenhårt visa att du är intresserad av att lära dig, där har du foten in både för band crew kanske scenansvarig och även jobba med de inlejda bolagen som riggar ljud o lys. sen är det många olika grenar detta fördelar sig i, så det handlar mycket om vad du är mest intresserad att jobba med. själv har jag jobbat mestadels av min tid i sverige og danmark. och när man gort en hel del festivaler så vet folk vem man är så kan man få jobb som crew i band och dylikt. men att jobba som frivillig är den absolut lättaste vägen in, men samtidigt är det svårt att få betalt i början, tog mig några år innan jag fick tillräckligt med betalt så jag kunde leva av det på somrarna Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvis du vil jobbe generelt med konserter er festivaler veien å gå. Hvis du vil gjøre noe spesifikt, som rigge, lyd, lys eller vakthold kan du kontakte de som leverer dette til konsertene i området ditt. Det trengs alltid folk til slikt og disse firmaene liker folk som viser initiativ. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Veldig lite spesifikt førsteinnlegg må jeg si. Hva slags jobber er det du ser for deg? Noe organsatorisk? Festivalsjef? Booker? Lydtekniker? Sjauer? Vakt? Alt handler om å kjenne folk. Friviligheten er nok, som svensken sier, et sikkerstikk i så måte. Ikke se for deg at det kan bli noen fulltidsjobb med det aller første. Av de i bransjen som ikke kommer fra bandmiljøer, vil jeg tro de aller fleste har noen (tilfeldige) vekttall fra Blindern, Nygårdshøyden eller Dragvoll Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Siden du ikke nevner hva du vil jobbe med, nevner jeg ProSec. De har ansvar for sikkerhet på mange store konserter og festivaler. www.prosec.no Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Tenker på prosjektleder, arrangør, booking, ansvar for band o.l. Når det gjelder vakt, kan hvem som helst være det? Ser alltid best ut med store, sterke menn liksom. Må man ha erfaring for å jobbe i ProSec? Endret 14. juli 2009 av jeeee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå