Soak Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 hei jeg leste noe om at mankunne koble sammen to maskiner uten hub og i stedet bruke to nettverkskort i en maskin. stemmer det? og hvordan gjør jeg det Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 For å koble sammen 2 maskiner i nettverk trenger du 1 nettverkskort i hver pc. Vil du koble til en tredje maskin uten hub/router, trenger denne også et nettverkskort. Du må også settet et ekstra nettverkskort i en av maskinene som du kobler den tredje til på vanlig måte. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Du tenger bare 1 nettverkskort i hver manskin og koble dem sammen med en krysset TP kabel. Hvis du vil dele adsl linja så må du ha 2 nettverkskort i den ene maskina for å koble til internetten i det ene kortet og koble deg til den andre maskina i det andre kortet. Men da må maskina med de 2 nettverkskortene være på for at den andre maskinen i nettverket skal kunne bruke internett. Så må du huske å sette IP manuelt. Lenke til kommentar
Soak Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 jeg mente for å dele internetttilkobling, men må jeg ha kryssa kabel noen plass hvis jeg gjør det sånn Lenke til kommentar
salomo Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Du må ha krysset kabel mellom maskinene. Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 For å dele internett-tilkobling setter du et kort i hver av maskinene, kobler de sammen med en krysset kabel, og da kan du gå gjennom hovedmaskin med maskin 2 for å komme på nett. Hovedmaskinen må være på.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 ADSL----(PC med 2 kettkort)--x--(PC med 1 nettkort) eller LAN----(PC med 2 kettkort)--x--(PC med 1 nettkort) eller (PC med 1 nettkort)--x--(PC med 2 kettkort)--x--(PC med 1 nettkort) --x-- betyr krysset nettverkskabel. Du kan enkelt lage en krysset nettkabel selv (søk i forumet) eller kjøpe en. Eller du kan kjøpe en billig ruter. Lenke til kommentar
Soak Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Da kanjeg jo like gjerne kjøpe en switch Lenke til kommentar
salomo Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Da kanjeg jo like gjerne kjøpe en switch ...eller 3 nettverkskort + kryssetkabel, har det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå