RasmusKRiis Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Var en tur i langesund idag og tok dette bildet. Hva synes dere? Farger eller B/W? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 S/H syntes jeg gir mer dybde i dette bildet. Lyset på steinsiden svekkes også litt i S/H versjonen som hjelper lystårnet å stå mer ut mot den veldig lyse fjellveggen. Veldig bra komponert. Du er veldig flink til å tenke på forgrunnen Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 dette synes jeg fungerte veldig bra, fin og balansert komposisjon som gir bildet dybde. Jeg liker nok fargeversjonen best her, vil ikke gå glipp av den sterke rødfargen og fargenyansene i fjellet. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Farger er definitvt best her. Trynemjoel har for så vidt rett i det han sier. S/H gir mer dybde, og gir kanskje fyret litt mer oppmerksomhet, men det synes ikke veier opp mot fordelene ved farger. Du får en fin fargekontrast mellom blå og rød, og et fyrbilde er inget fyrbilde om ikke den karakteristiske røde fargen på toppen er med. Samtidig har berget en del oransjesjær som står til kontrast til andre halvdelen av bildet (sjøen og himmelen). Jeg synes du har en meget god komposisjon, med en fin diagonal som deler bildet i to. Og at den ene delen er varm mens den andre delen er kald, funker veldig bra. Meget fint bilde Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Uten tvil fargeversjonen. SH-versjoenen ser mer ut som om du kun har desaturert. Den krever en del mer justeringer ang kontraster og mellomtoner for å bli likestilt med fargeversjonen for min del. Tror også at du med trygghet kan croppe vekk den nærmeste steinen. Utenom noe uenighet med beskjæringen i bunnen, synes jeg dette ble et virkelig så flott bilde. =) Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Dette likte jeg Dvs, ikke s&h-versjonen men originalen. Syns s&h mangler dynamikk og kontraster nok til å kompensere for fargemangel Men det er et fint motiv, bra ståsted og fine farger! Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Farger takk, og det var et flott bilde. Har ikke noe mer å skrive, men jeg er enig med flere av de over sine tanker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Dette ble bra. Jeg liker også fargeversjonen best - skal du få noe ut av sort/hvit, å må du nok bruke kanalmikseren eller lignene verktøy. Men et slikt motiv passer uansett best i sort/hvit når det er storm. Det eneste jeg kunne tenkt meg anderledes er om horisonten hadde vært flyttet litt opp eller ned. Nå går det nesten i ett med grunnmuren til fyrtårnet. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå