Gå til innhold

Erfaringer med enermax vifter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei...

Har bare Enermax og Papst.. I tillegg til en Enermax strømforsyning..

Papstene er HELT stille. Enermax'ene kjører jeg på minst turtall og da er de også helt stille.. Liker muligheten for å justere turtallet, men PAPST er vel hakket bedre.. På fult turtall bråker Enermax'ene, men da flytter de også luft!

Gå for Papst du, hvis ikke du kan kjøre Enermax på minimum turtall :wink:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med mine Enermax vifter. Har både 80mm og 120 vifte® 8)

Alle kjører på lavest turtall og i fra 80mm hører jeg ingen ting, i fra 120mm'n hører jeg en bitte liten anntydning til "humming", men den overdøves av disk-støy!

Jeg er VELDIG fornøyd med Enermax! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg hev ut min enermax 80mm. Den gav så jævlig motorstøy ved laveste hastighet. Satte den i en koffert jeg har stående i et skap på gangen for å kunne bøtte inn med luft. Har fortsatt en enermax 92 mm på 7v justert langt ned i toppen på kabinettet mitt! Funker som juling og lite sus.

Jeg er egentlig ganske fornøyd med de billige cooler master-viftene på komplett. På 5V hører man dem knapt nok!?

Lenke til kommentar

Vel jeg har to 80mm Enermax på min PSU som kjører på laveste hastighet, samt en 92mm som jeg har justert slik at den har noenlunde likt støynivå som 80mm. Har også 2 120mm. En foran HDD og en på radiator. Vil vel si at de er blandt de bedre viftene jeg har hatt, og jeg har vært innom både Titan og Papst på veien dit jeg er i dag. Liker å ha muligheten for å justere viftene i forhold til hverandre, med Radiator viften som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Jeg har EKL Past 80mm som jeg ikke kan høre. Jeg mener det virkelig og jeg hadde en enermax vifte som jeg kasta i sinne fordi den bråkte så sinnsykt hjemme hos meg.

Her kjenner jeg meg igjen :) Har ikke kasta de enda - men er ikke langt unna. Hvilket turtall kjører du viftene dine på? Og hvor mye luft flytter den på maks?

Har som sagt 5 enermaxvifter som går via viftestyring. Se http://www.vivacity-patience.com så ser du hva jeg mener. Har lyst på papstervifter.. Men vet ikke om forskjellen er så forferdelig stor.

Alle antecvifter på bildene er erstattet med enermax..

Hele maskinen er støyisolert med støymatter i begge sidedørene og i bunn.. Mulig jeg burde sette opp viftene i et vibrasjonsløst oppheng.

However - den beste kabinettvifta jeg har prøvd ever - er nok denne:

http://www.vivacity-patience.com/upload/ka...binettvifte.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Enermax og Pabst 120mm.

Pabstene suser litt mer, Enermaxen viner litt mer. For min del går viningen igjennom kabinettet og vegger, mens Pabstene blir dempet. Jeg skal ha et par nye 80mm og 120mm vifter snart, og vil da kjøpe Pabst igjen :)

Lenke til kommentar

Har hatt en enermax 80mm vifte med regulerbar hastighet, ved høyt turtall kom de vanlige lydene fra en vifte som dytter mye luft, ved lavt turtall lager den en dure/hvine lyd som er veldig irriterende. Høres ut som flere har hatt samme problem, var sikkert en modell enermax hadde som var en smule... feilkonstruert? Høres ut som ikke alle enermax viftene var sånn... den jeg hadde som bråkte var en ugly rosa greie med gjennomsiktige vifteblad (80mm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...