Gå til innhold

BK: byen i naturen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig gode idéer, Sverre. Virkelig noe å bygge videre på.

 

Jeg syns ikke du har fått det til 100%. Det er selvsagt mulig jeg er helt på jordet (:roll:), men hadde ikke Ammerud funket bedre om blokkene var linet opp på en mer konsekvent måte? Den strenge systematikken i blokkene blir litt svekket ved at den ene står for seg selv, mens to har "grodd sammen". Det ser litt for tilfeldig ut. Jeg tror også at utsnittet med fordel kunne vært ørlitegrann trangere - himmelen bidrar vel ikke med så mye at den fortjener all den plassen?

 

På Grorudbildet, som jeg liker veldig godt, syns jeg ikke du har truffet 100% med s/h-konverteringen - alt annet funker egenltilig, men den ene, nakne betongveggen ser ut som en "hvit flekk på kartet" - den bryter symmetrien uten å tilføre noe (igjen...). Kanskje noe så enkelt som en annen metode for s/h-konvertering kunne løst "problemet"?

Lenke til kommentar
Veldig gode idéer, Sverre. Virkelig noe å bygge videre på.

 

Jeg syns ikke du har fått det til 100%. Det er selvsagt mulig jeg er helt på jordet (:roll:), men hadde ikke Ammerud funket bedre om blokkene var linet opp på en mer konsekvent måte? Den strenge systematikken i blokkene blir litt svekket ved at den ene står for seg selv, mens to har "grodd sammen". Det ser litt for tilfeldig ut. Jeg tror også at utsnittet med fordel kunne vært ørlitegrann trangere - himmelen bidrar vel ikke med så mye at den fortjener all den plassen?

 

På Grorudbildet, som jeg liker veldig godt, syns jeg ikke du har truffet 100% med s/h-konverteringen - alt annet funker egenltilig, men den ene, nakne betongveggen ser ut som en "hvit flekk på kartet" - den bryter symmetrien uten å tilføre noe (igjen...). Kanskje noe så enkelt som en annen metode for s/h-konvertering kunne løst "problemet"?

 

Hm, en meget bra tilbakemelding. Jeg er nok enig med deg i at det ikke er 100%... De blokkene kunne gjerne ha stilt seg mer på rekke, det hadde gjort 'ammerud' mye bedre. Når det gjelder det andre bildet, er jeg også enig i at den hvite flekken (som er enden på en blokk) skjærer i øynene. Jeg kunne nok ha jobbet litt mer med denne s/h-konverteringen, skal gjøre et nytt forsøk:-)

 

Takk for gode tips!

Lenke til kommentar
Gode ideèr, men på begge bildene for forgrunnen for rotete etter mitt syn og kommer for mye i fokus. Svart-hvitt konverteringen mangler kontrast og "punch" som er med på å gi bildene et noe tamt preg etter mitt syn.

Takker for tilbakemelding:-)

 

Jeg er nok enig i at forgrunnen kommer for mye i fokus på begge bildene. Særlig på det siste bildet skulle jeg ønske jeg hadde en gardintrapp e.l., et annet perspektiv ville nok hjulpet. Jeg kunne nok også ha gitt bildene mer 'punch' i konverteringen, men er ofte litt redd for å gå for langt. Mulig jeg kunne dratt på enda litt mer her. Har lastet opp en annen versjon av 'Grorud' med litt mer kontrast på flickr-streamen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...