Ciryaher Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Trenger litt bistand på redigeringen min. Jeg er helt i startgropen på det området, så dette bildet har fått en liten runde i PS (levels, curves, saturation og smart sharpen). Er det noe jeg burde gjort veldig annerledes? Orginal: En annen versjon: Bildet er tatt ca ved midnatt, så kanskje jeg burde beholde fargene litt mørkere? Ellers prøvde jeg meg litt på blur og remove noise, uten at jeg helt fikk dreisen på det (spesielt remove noise). Edit: Ser jo at fokus ikke traff, samt at jeg kunne holdt kamera hakket mer stødig, men det er ikke det jeg vil ha kritikk på her. Endret 13. juli 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Utfordrene bilde... Om du ikke har noe imot det; Tror jeg ville gjort noe i denne retningen. Viktigste endringen for meg er å croppe litt i bunnen. Selve formatet er litt unaturlig for øynene i stående 2X3. Det passer best for mennesker i hel-figur. Ellers har jeg tatt litt støyfjerning, varmet opp elgen og tonet ned kantene litt. Til slutt litt selektiv oppskarping på elgen over hodet og øynene. Jeg forsøkte også å beholde litt av kveld/natt-stemning... Edit: Selve bildebehandlingen jeg har gjort her er alt for tøff for et jpg-bilde med 1280 på lengste side. Men det skjønte dere vel... Endret 8. juli 2009 av Tor Arne Bjørn Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Takk for innspill! Komposisjonen har jeg ikke tenkt så mye på enda, men bra du nevner den også. Det er de tingene du nevner om støy, farger, oppskarping, ol. jeg vil bite meg mest fast i i første omgang. Motivet ble bare som det ble - kunne like gjerne vært en tømmerstokk i denne sammenheng. Bildet skal ikke brukes til noe, men litt moro likevel. (Forresten så var det overraskende vanskelig å holde kamera stødig når det kun var rundt 5 meter mellom meg og motivet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå