Gå til innhold

Ny gaming stasjonær - pris ?

Anbefalte innlegg

Heihei :)

Jeg har da konfirmasjon i september, og budsjettet til ny stasjonær gaming pc ligger da på : 10-20 tusen.

Jeg skal spille css på den(selvsagt med alt på max ;), og jeg trenger hjelp til å velge deler o.l

Mus, musematte og headset har jeg fra før av.

Jeg trenger da "innmaten", kabinett, tastatur(tror jeg går for g19) og skjerm(20-23")!

Glad for alle gode forslag og svar!

*God og kjapp gaming pc ! (css + photoshop o.l)

300-500gb harddisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Kan varmt anbefale pcstyling om du skal ha en slik pc!

Har selv en slik, ekstremt hjelpsomme om noe er feil og veldig bra pc-er til prisen!

Det er gode komponenter som fungerer!:)

Fint svar ;)

Men jeg hadde tenkt meg å bestille en pc fra komplett.no pga god service osv der / jeg kan endre på komponenter !

Noen forslag :D ?

Lenke til kommentar
Hei!

Kan varmt anbefale pcstyling om du skal ha en slik pc!

Har selv en slik, ekstremt hjelpsomme om noe er feil og veldig bra pc-er til prisen!

Det er gode komponenter som fungerer!:)

Fint svar ;)

Men jeg hadde tenkt meg å bestille en pc fra komplett.no pga god service osv der / jeg kan endre på komponenter !

Noen forslag :D ?

Har du noen spesielle komponenter i tankene?

Jeg ville nok hatt X58 hovedkort, Core i7 920 prosessor, DDR3 RAM. Enklere om du har egne meninger om hvilke komponenter du tenker deg.

Vil du ha Intel eller AMD og Nvidia eller ATI?

Lenke til kommentar

Vil kjøre på med Intel i7 prosessoren ja ;)

Hvor mange gh'z bør jeg ha for å kjøre stabilt 150-200 fps ?

Vet at prosessor hastighet har veldig mye å si med fps..

Vil også ha et krystalklart og bra grafikk kort ;) (men dette har jeg ikke peiling på:D)

Nvidia + Intel ? Er det mulig ? o.o

DDR3 ram.. 6gb - holder vel ? :)

Endret av LkN
Lenke til kommentar

Nvidia og Intel er fullt mulig vet du:)

Core i7 920 er en bra prosessor som du kan clocke opp til 3,2Ghz uten og gjøre noe som helst!

Anbefaler Nvidia GTX 295 skjermkort, det er i realiteten 2stk GTX 260, det er veldig kraftig og om du en gang om noen år finner ut at det er for dårlig, kjøp et til og du dobler og kjører da Quad GPU:)

Lenke til kommentar
Nvidia og Intel er fullt mulig vet du:)

Core i7 920 er en bra prosessor som du kan clocke opp til 3,2Ghz uten og gjøre noe som helst!

Anbefaler Nvidia GTX 295 skjermkort, det er i realiteten 2stk GTX 260, det er veldig kraftig og om du en gang om noen år finner ut at det er for dårlig, kjøp et til og du dobler og kjører da Quad GPU:)

Hyggelig du er :)

Men jeg har da ikke peiling på overklokking osv ?

Lenke til kommentar

Denne kan nok være midt i blinken for deg! Komponerte selv på komplett.

Varenr.: 405231

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Antec Nine Hundred Two Black Miditower

Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK

Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB CL9

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB PhysX

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner Black

Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS Win Vista Home Pr. PUP 64bit

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus: 1 stk. på lager

Lenke til kommentar

Når det gjelder overclocking er det veldig enkelt, Pcstyling leverer alle pc-ene sine med et program som heter Easy Tune.

"Easy Tune tilbyr avansert BIOS-tuning på en enkel måte. Via det forhåndsinstallerte Easy Tune programmet kan du med to museklikk tune maskinen opp til forhåndsdefinerte settings på 2660 / 2800 / 3000 / 3200MHz."

Dette er kun et program du innstallerer på pc-en din, trykker på alternativ 3 for å få overclocket til 3,2Ghz, og resten gjør seg selv :grin:

Lenke til kommentar
Noen CA pris ?

Komponenter, skjerm, tastatur,

150-200 fps, 15tusen ?

Nå er ikke CSS et tungt spill og kjøre, og jeg tipper du vil kunne oppnå ca. 300++ FPS med oppsettet jeg viste deg.

Det oppsettet kostet 15'500kr tror jeg:)

Lenke til kommentar
Når det gjelder overclocking er det veldig enkelt, Pcstyling leverer alle pc-ene sine med et program som heter Easy Tune.

"Easy Tune tilbyr avansert BIOS-tuning på en enkel måte. Via det forhåndsinstallerte Easy Tune programmet kan du med to museklikk tune maskinen opp til forhåndsdefinerte settings på 2660 / 2800 / 3000 / 3200MHz."

Dette er kun et program du innstallerer på pc-en din, trykker på alternativ 3 for å få overclocket til 3,2Ghz, og resten gjør seg selv :grin:

xD . Venter med overklokking til jeg har pcen :)

Fine svar fra deg btw ;-)

Lenke til kommentar
Noen CA pris ?

Komponenter, skjerm, tastatur,

150-200 fps, 15tusen ?

Nå er ikke CSS et tungt spill og kjøre, og jeg tipper du vil kunne oppnå ca. 300++ FPS med oppsettet jeg viste deg.

Det oppsettet kostet 15'500kr tror jeg:)

Supert :D

g19 - annbefaler du det iforhold til g15 ?

Lenke til kommentar

Har ikke kjennskap til Logitech sine gaming tastatur, men har jo lest mye om det. G19 er et veldig bra tastatur, men det koster å være kar!

Om du har behov for det lille LCD displayet G19 gir deg ville jeg tatt det. MEN, om du ikke har bruk for det, ville jeg nok heller ha valgt Razer, har selv Razer og er strålende fornøyd:)

Lenke til kommentar
Har ikke kjennskap til Logitech sine gaming tastatur, men har jo lest mye om det. G19 er et veldig bra tastatur, men det koster å være kar!

Om du har behov for det lille LCD displayet G19 gir deg ville jeg tatt det. MEN, om du ikke har bruk for det, ville jeg nok heller ha valgt Razer, har selv Razer og er strålende fornøyd:)

Får jeg spørre hvilket ? x}

Lenke til kommentar

Det får du vet du:)

Jeg har dette testaturet:) Ekstremt bra tastatur for midt bruk, lave gode taster som verken er for harde eller for myke, god respons og godt nok for midt bruk!

Har også denne musen, den har mange programbare knapper og er solid og god!

Hei.

Kansje det er bedre å bytte grafikkortet i et

shappire 4870x2 som er bedre og billigere enn GTX 295??

https://prisguiden.no/product.php?p...0&cat_id=30

Det avhenger litt, jeg ville nok gått for GTX 295. ATI leverer nye opptdateringer som øker litt ytelse ofte, mens Nvidia gjør det sjeldnere, men med større resultater!

Om man skal velge mellom 4870x2 og GTX 295 avhenger også av oppløsningen man skal spille på, forskjellen er større enn man tror!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...