Gå til innhold

lage filmer mindre?

Anbefalte innlegg

hei:) jeg skla snart på cup med laget og jeg vil ha flere filmer på iphonen min..

men siden jeg har bare 8 gb lurte jeg på om det gikk ann å konvertere filen til en mindre fil.

feks en film som er 500 mb

så konvertere jeg den å får den til 300-400 med eventuelt litt dårligere kvalitet? kan gå med på den men ikke mye dårligere kvalitet;)

noen som vet om et prog som gjør dette eller en måte å gjøre det på?

håper på svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Xilisoft er et bra program du kan bruke!

Om du konverterer fra .avi til .mp4 vil du spare litt plass, og om du endrer oppløsningen til den samme som er på Iphone vil du spare mye! Da har du ikke mer oppløsning enn skjermen støtter (det utgjør ingenting) og samtidig kan du endre fps til samme fps som iphone støtter:)

Lenke til kommentar
Hei!

Xilisoft er et bra program du kan bruke!

Om du konverterer fra .avi til .mp4 vil du spare litt plass, og om du endrer oppløsningen til den samme som er på Iphone vil du spare mye! Da har du ikke mer oppløsning enn skjermen støtter (det utgjør ingenting) og samtidig kan du endre fps til samme fps som iphone støtter:)

takk for svar:) fant en konverter ipodme som skal automatisk gjøre den om til iphone sine spec... fikk en film fra 700 mb til 453 mb etter konverteringer;) det er 247 - i mb;) er det bra ?

Lenke til kommentar
Det beste verktøyet for å redusere størrelsen skal være denne; http://www.videohelp.com/tools/HandBrake

takk for tipset.. men forstod ikke så mye av programmet... hvordan starter man konverteringen?

kan du gi en liten step by step guide?

Desverre, har ltie erfaring selv, men jeg testet på en film for en stund tilbake, - det er stort sett bare å velge fra-fil og til-fil og trykke start tror jeg (som sagt, en stund tilbake ;))

Uansett skal du finne step-by-step guider til de fleste konverteringene på videohelp guide-seksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...