Gå til innhold

Angående oppløsning med TV koblet i PC

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er nylig blitt en stolt eier av en 40" Samsung som jeg blant annet skal bruke til å spille av video fra PC-en min. Har støtt på et pittelitte problem under oppsettingen:

1. Jeg koblet PC-en til med en VGA-kabel, og bruke en DVI-overgang slik at jeg kunne koble den til skjermkortet mitt. Når jeg skrudde på oppsettet for 2 skjermer (bruker Win7), så kunne jeg bare velge 1600x1200, og ikke 1920x1080.

2. Jeg har en HDMI-DVI-overgang, så jeg prøvde å bruke den som kabel i stedet. Da kunne jeg velge 1920x1080 som oppløsning, men bildet ble veldig støyete og kronglete, så jeg besluttet å gå tilbake til VGA-kabelen.

3. Når jeg koblet det til, så kunne jeg faktisk velge 1920x1080 som oppløsning, med perfekt bilde, slik det skal være.

Problem: Når jeg har riktig oppløsning, så kommer bildet litt ovenfor hva som er fysisk begrenset på TV-en. Altså fks toppen av et vindu kommer litt over selve bildet. Regner med dere skjønner hva jeg mener. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Har prøvd auto-justering, men det gir ingen nytte.

Mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...