Hawtz Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Heisann, Jeg er nylig blitt en stolt eier av en 40" Samsung som jeg blant annet skal bruke til å spille av video fra PC-en min. Har støtt på et pittelitte problem under oppsettingen: 1. Jeg koblet PC-en til med en VGA-kabel, og bruke en DVI-overgang slik at jeg kunne koble den til skjermkortet mitt. Når jeg skrudde på oppsettet for 2 skjermer (bruker Win7), så kunne jeg bare velge 1600x1200, og ikke 1920x1080. 2. Jeg har en HDMI-DVI-overgang, så jeg prøvde å bruke den som kabel i stedet. Da kunne jeg velge 1920x1080 som oppløsning, men bildet ble veldig støyete og kronglete, så jeg besluttet å gå tilbake til VGA-kabelen. 3. Når jeg koblet det til, så kunne jeg faktisk velge 1920x1080 som oppløsning, med perfekt bilde, slik det skal være. Problem: Når jeg har riktig oppløsning, så kommer bildet litt ovenfor hva som er fysisk begrenset på TV-en. Altså fks toppen av et vindu kommer litt over selve bildet. Regner med dere skjønner hva jeg mener. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Har prøvd auto-justering, men det gir ingen nytte. Mvh, Thomas Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Overscan er en feature på alle TV'er. Finner du en innstilling som heter "Just scan"? Mulig den finnes bare på HDMI inngang. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Takk for svar. Skal se når jeg kommer hjem fra jobb:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå