gamerman Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Hei Jeg skal kjøpe en ny stasjonær pc. Slik ser min nåværende pc ut: AMD Athlon 64 4000+ 2.41 ghz Asus A8N-SLI Premium Western Digital Raptor 74GB Western Digital Caviar 400GB Asus 7800 GTX 256mb 507 mhz / 1,37 ghz Kingston PC3200 HyperX 2048MB 400 mhz (2-2-2-5) Mist 600Watt strømforsyning Den har begynt å fuske litt i det siste, altså blåskjerm, slå seg av helt uten grunn og lignende. Tror det er min strømforsyning som ikke er helt god.Jeg har hittil sett mye HD filmer og spilt en del på denne maskninen, og utrolig nok har den klart seg på nyere spill også, selv om det er på low eller medium. Har sett litt på Komplett Crazy Gamer sin pc. Er denne pcen mye bedre en den jeg har nå? Og vil jeg kunne spille nye krevende spill på medium, samt se HD 1080p filmer uten problem. Vet hvordan å bruke riktig programvare til best mulig HD avspilling så det er ikke noe problem. Ellers har jeg lite erfaring med ATI eller Intel som følger med i denne pcen, og har alltid brukt nVidia. Så vet ikke hva jeg har å forvente, men det er vel minimalske forskjeller vil jeg tro. Er Crossfire som Nvidia sin SLI? Dere er velkommen til å bytte ut komponenter for å få den best sammensatte pc til HD og spill innenfor prisrammen 6000,- Slik som noen sa at det er best og bruke ASUS istedet for MSI kortet som medfølger i den pcen pga Crossfire muligheter og evt kraftigere PSU samt kanskje litt bedre skjermkort? Jeg har skjerm, mus, tastatur og OS. Selv om det frister å bare ta med Vista og deretter oppgradere til Windows 7 senere. Selv om jeg har hatt veldig dårlig erfaring med Vista SP1 til laptopen min. Håper på gode svar og bare spørr meg om det er dere lurer på, budsjett kan overstige med et par hundrelapper om det må til. Endret 8. juli 2009 av gamerman Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Så du trenger ikke å ha installlert OS i pc'en du skal kjøpe? Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) i så fall ville jeg gjort dette: Byttet ut grafikkortet med et 4870 1gb Byttet ut prosessoren med en e8400 Byttet ut PSU'en med en 650w eller noe sånt Bestilt uten OS Resten kan du gruble litt på selv Du kan konfigurere PC'en med å trykke på "Konfigurer Selv" på Denne Siden ^^ Endret 8. juli 2009 av Xerius987 Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) i så fall ville jeg gjort dette: Byttet ut grafikkortet med et 4870 1gb Byttet ut prosessoren med en e8400 Byttet ut PSU'en med en 650w eller noe sånt Bestilt uten OS Resten kan du gruble litt på selv Du kan konfigurere PC'en med å trykke på "Konfigurer Selv" på Denne Siden ^^ Har operativsystem liggende som kan brukes ja, men lurer litt på om jeg skal ta med Vista og få oppgradering til Windows 7 eller om jeg skal vente til Windows 7 kommer. Har igjen dårlig erfaring med Vista, men lurer på om SP2 kanskje gjør den bedre. Corsair Powersupply 650W virket jo bra den til mitt bruk. Er det kanskje lurt å velge 4 gb ram istedet for 2? Har hørt noe rykter om at harddisker kan skape lagg i spill pga noe sending av informasjon fra harddisk til ram eller noe sånt. Stemmer dette? Isåfall bør jeg kanskje gå for en rask harddisk? Endret 8. juli 2009 av gamerman Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Oppsett. Legg til kabinett etter ønske, evt. mindre harddisk. Tror det kan bli litt billigere om du setter opp en handleliste med disse delene på prisguide.no og kjøper delene fra to steder (f.eks noen fra amentio og resten fra komplett). Lykke til Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Oppsett.Legg til kabinett etter ønske, evt. mindre harddisk. Tror det kan bli litt billigere om du setter opp en handleliste med disse delene på prisguide.no og kjøper delene fra to steder (f.eks noen fra amentio og resten fra komplett). Lykke til Dette så bra ut Noen grunn til at du byttet ut Radeon HD? vil ikke den ha et forsprang pga at det er et HD kort? Ang harddisk så den fin ut, men det jeg spurte om ang lagg pga harddisk, er dette tilfellet på de fleste harddisker? De harddiskene jeg har nå vet jeg ikke om jeg skal samle på, men er jo bra og kanskje ha lagret noe der da. Selv om jeg foretrekker at alt er nytt når det først skal være det Igjen takk for svar! Lenke til kommentar
Persn Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Noen grunn til at du byttet ut Radeon HD? vil ikke den ha et forsprang pga at det er et HD kort? Det at kortet ikke har HD i navnet sitt gjør det ikke noe mindre til ett HD kort For å si det på en annen måte, HD vil si høy oppløsning, og Geforcekortet har mulighet for like høy oppløsning som Radeonkortet, om ikke større? Vet ikke helt. Det er uansett ett fint skjermkort, du har ingenting å frykte. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Noen grunn til at du byttet ut Radeon HD? vil ikke den ha et forsprang pga at det er et HD kort? Det at kortet ikke har HD i navnet sitt gjør det ikke noe mindre til ett HD kort For å si det på en annen måte, HD vil si høy oppløsning, og Geforcekortet har mulighet for like høy oppløsning som Radeonkortet, om ikke større? Vet ikke helt. Det er uansett ett fint skjermkort, du har ingenting å frykte. Jeg ville nok valgt et bedre skjermkort. 250 er 9800GTX med et nytt navn, som igjen stammer fra 8800GTX. Det er basert på et relativt gammelt skjermkort, som ikke imponerer mye i forhold til prisklassen. https://prisguiden.no/product.php?p...8&cat_id=30 Dette skjermkortet derimot koster bare noen få hundrelapper mer, rimelig ferskt og leverer tonnevis av ytelse per krone. Om det er for dyrt hadde jeg satset på et ATI 4870 som du får til samme pris som 250. Endret 9. juli 2009 av itspersonal Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Riktig det itspersonal, men da kan han likesågodt gå for Gainward GeForce GTX 275. (Skrik ut om jeg sier noe feil nå) Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Takker for svar itspersonal, Persn og Tepose Men kan noen forklare meg dette med litt hdd lagging i spill? Har ikke merket noe selv, men noen kalte det Swap lagg eller noe slikt. Virker som kjølingen på kortene er bra, viktig det siden det er varmt her nå. Takker igjen for fine svar Skal gruble litt mens evt dere svarer Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Kan noen anbefalle en skjerm i tilegg? Altså lcd skjerm, rundt 20-24 tommer ? I tilleg til spørsmålene mine over Takk! Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) swap lag kan forekomme når det leses my fra hardisken. Det er 2 måter å unngå dette på, SSD disk , eller 8 gb minne med 0 swap disk fil. ( gb minne krever imidlertid vista eller windows 7, er vel slik at du kan laste ned windows 7 bruke det et år, vet ikke om det tilbudet er borte. Nå har du seg selv en meget god strømforsyning, er den ikke gåen behold den. Kabinettet kan du sikkert også bruke. Siden vi snakker budsjett, film og spill. Ser liten grunn for å gå for CF i den prisen, her bruker vi litt mindre på HK, litt mer på cpu og gpu. Jeg regner med du også kan bruke HDD. Liker du det stille og i såfall hvor høyt priortert er dette, stille skjermkort og kjølere koster gjerne litt ekstra. Den beste Cpu'en i prisklassen her vil være en phii 720, ca 1200, hk, holdered chipset 740g eller 780 g, ca 550, skjermkort enten 4770, eller 4890. mellom 1100 til 1900 avhenging om ytelse eller støy står i prioritet. God skjerm, Benq har endel gode rimelige skjermer. Her har det også endel å si for hvilken skjerm du velger , hvilket grafikkort som er det beste valget. Endret 9. juli 2009 av Osse Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 har du ikke noen mulighet og sjekke om det er psu som fusker? er dumt og bytte ut en god 600W uten grunn. handler du fra komlett så bør du gå for et 4890 1 gig som de har til 1499,- Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 har du ikke noen mulighet og sjekke om det er psu som fusker? er dumt og bytte ut en god 600W uten grunn. handler du fra komlett så bør du gå for et 4890 1 gig som de har til 1499,- Det var lyn og torden her et par dager. Så jeg slo av sikkringskontaktene. Etter det så slo jeg av psu'en. To dager senere når jeg skulle slå på strømmen og psu. Så slo jeg på pcen, det slo seg på og rett av igjen etter 2 sek. Dette skjedde i ca 3 timer. Før jeg slo av psu'en og på igjen, deretter lot den stå i 3 timer. Da reagerte den. Takk for bra innlegg, skal sjekke litt blir bra med ny pc! Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei Jeg skal kjøpe en ny stasjonær pc. Slik ser min nåværende pc ut: AMD Athlon 64 4000+ 2.41 ghz Asus A8N-SLI Premium Western Digital Raptor 74GB Western Digital Caviar 400GB Asus 7800 GTX 256mb 507 mhz / 1,37 ghz Kingston PC3200 HyperX 2048MB 400 mhz (2-2-2-5) Mist 600Watt strømforsyning Den har begynt å fuske litt i det siste, altså blåskjerm, slå seg av helt uten grunn og lignende. Tror det er min strømforsyning som ikke er helt god.Jeg har hittil sett mye HD filmer og spilt en del på denne maskninen, og utrolig nok har den klart seg på nyere spill også, selv om det er på low eller medium. Har sett litt på Komplett Crazy Gamer sin pc. Er denne pcen mye bedre en den jeg har nå? Og vil jeg kunne spille nye krevende spill på medium, samt se HD 1080p filmer uten problem. Vet hvordan å bruke riktig programvare til best mulig HD avspilling så det er ikke noe problem. Ellers har jeg lite erfaring med ATI eller Intel som følger med i denne pcen, og har alltid brukt nVidia. Så vet ikke hva jeg har å forvente, men det er vel minimalske forskjeller vil jeg tro. Er Crossfire som Nvidia sin SLI? Dere er velkommen til å bytte ut komponenter for å få den best sammensatte pc til HD og spill innenfor prisrammen 6000,- Slik som noen sa at det er best og bruke ASUS istedet for MSI kortet som medfølger i den pcen pga Crossfire muligheter og evt kraftigere PSU samt kanskje litt bedre skjermkort? Jeg har skjerm, mus, tastatur og OS. Selv om det frister å bare ta med Vista og deretter oppgradere til Windows 7 senere. Selv om jeg har hatt veldig dårlig erfaring med Vista SP1 til laptopen min. Håper på gode svar og bare spørr meg om det er dere lurer på, budsjett kan overstige med et par hundrelapper om det må til. Begynte sånn å flire av komplett crazy gamer haahahahhahaa Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Hei Begynte sånn å flire av komplett crazy gamer haahahahhahaa Hvordan da? Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei Begynte sånn å flire av komplett crazy gamer haahahahhahaa Hvordan da? Norges billigste spill-PC? Vi tilbyr i en begrenset periode, en spesialkonfigurert spill-PC til et helt nytt prispunkt! For 4495kr får du en Intel prosessor med doble kjerner, 2GB minne og et meget bra grafikkort fra ATI med 512MB grafikkminne. Alt levereres montert og klart, samt at Windows Vista er installert fra begynnelsen - en komplett spill-PC rett og slett. Vil du utruste den med kraftigere komponenter eller en skjerm? Klikk da på konfigurer selv og skreddersy PCen etter dine behov. Komplett CRAZY GAMER Hallooo Jorden kaller Dette er ikke en helt sinnsyk bra spill pc .. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Hei Begynte sånn å flire av komplett crazy gamer haahahahhahaa Hvordan da? Norges billigste spill-PC? Vi tilbyr i en begrenset periode, en spesialkonfigurert spill-PC til et helt nytt prispunkt! For 4495kr får du en Intel prosessor med doble kjerner, 2GB minne og et meget bra grafikkort fra ATI med 512MB grafikkminne. Alt levereres montert og klart, samt at Windows Vista er installert fra begynnelsen - en komplett spill-PC rett og slett. Vil du utruste den med kraftigere komponenter eller en skjerm? Klikk da på konfigurer selv og skreddersy PCen etter dine behov. Komplett CRAZY GAMER Hallooo Jorden kaller Dette er ikke en helt sinnsyk bra spill pc .. Nei men iforhold til min er den kanskje det? min ser slik ut AMD Athlon 64 4000+ 2.41 ghz Asus A8N-SLI Premium Western Digital Raptor 74GB Western Digital Caviar 400GB Asus 7800 GTX 256mb 507 mhz / 1,37 ghz Kingston PC3200 HyperX 2048MB 400 mhz (2-2-2-5) Mist 600Watt strømforsyning Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) swap lag kan forekomme når det leses my fra hardisken. Det er 2 måter å unngå dette på, SSD disk , eller 8 gb minne med 0 swap disk fil. ( gb minne krever imidlertid vista eller windows 7, er vel slik at du kan laste ned windows 7 bruke det et år, vet ikke om det tilbudet er borte. Nå har du seg selv en meget god strømforsyning, er den ikke gåen behold den. Kabinettet kan du sikkert også bruke. Siden vi snakker budsjett, film og spill. Ser liten grunn for å gå for CF i den prisen, her bruker vi litt mindre på HK, litt mer på cpu og gpu. Jeg regner med du også kan bruke HDD. Liker du det stille og i såfall hvor høyt priortert er dette, stille skjermkort og kjølere koster gjerne litt ekstra. Den beste Cpu'en i prisklassen her vil være en phii 720, ca 1200, hk, holdered chipset 740g eller 780 g, ca 550, skjermkort enten 4770, eller 4890. mellom 1100 til 1900 avhenging om ytelse eller støy står i prioritet. God skjerm, Benq har endel gode rimelige skjermer. Her har det også endel å si for hvilken skjerm du velger , hvilket grafikkort som er det beste valget. Så du anbefaller en SSD disk til operativsystem og der spill skal være. Men sata disker som lagringsplass for hd filmer etc? Er det mulig for deg å sette opp et oppsett som jeg kan vurdere slik? takker edit: Ser at SSD disk var litt dyrt ja. Kanskje jeg skal gå for en WD VelociRaptor istedet Endret 10. juli 2009 av gamerman Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Har et Creative X-fi Extreme Music lydkort liggende. Vil dette være bedre en onboard lydkortet som er på hovedkortet? Eller har hovedkort onboard lyd kommet langt i utvikling? Jeg har kommet helt ut av oversikten på cpu og skjermkort etc over de siste årene. Men har lest meg litt opp på skjermkort igjen nå hehe. Det jeg ikke forstår når du snakker om er phii 720 og lite grunn for å gå for en CF? hva er det? Hvordan er Vista blitt nå med service pack 2? Funderer på å kjøre Windows 7 RC til det blir lansert. Vista med oppgradering frister ikke så mye. Ellers har jeg jo Windows Xp Pro her. Ser ut som det blir Intel E8400 GeForce GTX 275 4 gb ram <- Men hvilken? (hjelp! har ingen peil på ram for tiden heller) 1 tb Greenpower Western Digital Hovedkort <-- vet ikke Psu <--- 650 watt en eller annen Har nettopp funnet ut hva som var galt med pcen min og samt at noen av harddiskene mine var ødelagte. Men fikk heldigvis til en backup. Når komplett installere f.eks programvare som Vista, og jeg ikke har bestilt mus eller tastatur, vil vista da installere drivere til musen og tastaturet komplett.no benytter seg av under innstallasjon? Beklager om det ble mye her xD Endret 15. juli 2009 av gamerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå