inaktiv000 Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Går det an å "låse" routeren tror dere, slik at den beholder hastigheten den har nå? Har oppfattet det slik at det er den som bestemmer hastigheten, og ettersom ngt nå har satt opp hastigheten hos samtlige, setter de den vel ned på samme måte. Går det an å gjøre slik at de ikke får tilgang? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 hva med å koble den fra nettet natt til mandag? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Dette blir gjort i sentralen - ikke routeren. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Dette blir gjort i sentralen - ikke routeren. Hvorfor kan man da se hastigheten i routeren? Er det bare informasjon den henter fra sentralen? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Dette blir gjort i sentralen - ikke routeren. Hvorfor kan man da se hastigheten i routeren? Er det bare informasjon den henter fra sentralen? Det man ser i routeren er bare informasjon den får fra sentralen ja. Det er ikke mulig å "låse" router på noe slags vis, i og med at det ikke er den som bestemmer hastigheten, den bare fordeler IP-adresser, MAC-adresser o.l. til de forskjellige PC'ene rundt om. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Dette blir gjort i sentralen - ikke routeren. Hvorfor kan man da se hastigheten i routeren? Er det bare informasjon den henter fra sentralen? Jepp. Som oysfaerg skriver over her... Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 jeg har 2mbit NGT til vanlig, og den ligger som regel rundt 1900 på speedometeret på itavisen, mens nå har hastigheten gått ned til ca. 1500. 4mbit meg i rævva sier jeg bare!! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 jeg har 2mbit NGT til vanlig, og den ligger som regel rundt 1900 på speedometeret på itavisen, mens nå har hastigheten gått ned til ca. 1500.4mbit meg i rævva sier jeg bare!! ...og dette har du betalt for? Noen blir aldri fornøyde. Lenke til kommentar
DjViper Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 jeg har 2mbit NGT til vanlig, og den ligger som regel rundt 1900 på speedometeret på itavisen, mens nå har hastigheten gått ned til ca. 1500.4mbit meg i rævva sier jeg bare!! hva venter du ? samtlige NGT kunder får info om at de har 4mbit ? hva tror du skjer ? jo alle laster som F***, hele nettet i norge er lagget i dag takket være NGT Lenke til kommentar
theGeir Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Det er ikke mulig å "låse" router på noe slags vis, i og med at det ikke er den som bestemmer hastigheten, den bare fordeler IP-adresser, MAC-adresser o.l. til de forskjellige PC'ene rundt om. Jeg kan garantere deg at routern ikke deler ut en eneste MAC-adresse. Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Beholde hastigheten frem til 31. aug. for kr. 598,- Sjekk mailen fra NGT..... det er nok eneste mulighet å beholde farten. 8) Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 det som irriterer meg med ngt er at jeg får aldri regning, men likevel så kan jeg få beskjed om at jeg ikke har betalt også får jeg modem hastighet. det har skjedd flere ganger nå. hadde vært greit om NGT hadde sendt ut regning eller noe Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Det er ikke mulig å "låse" router på noe slags vis, i og med at det ikke er den som bestemmer hastigheten, den bare fordeler IP-adresser, MAC-adresser o.l. til de forskjellige PC'ene rundt om. Jeg kan garantere deg at routern ikke deler ut en eneste MAC-adresse. My bad alle kort har jo selvfølgelig en egen spesifikk MAC-adr. Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg beholder det på denne måten.. Tror ikke det finnes så mange andre muligheter... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Pakken inneholder: Inntil 4Mbps hastighet i juni, juli og august. Fri tilgang til TV2 web-TV+ 5 valgfrie filmer fra SF Anytime Tilgang til flere tusen musikkvideoer fra Music Brigade Pris kr 598,- Bestill nå og få med resten av mai på kjøpet! Vil det si 598,- for juni, juli og august?...eller er det 598 pr. mnd? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Det er engangsbetaling... altså for hele perioden. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 WOW... Da er man dum, hvis man ikke gjør det! GO NGT Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Det er ikke mulig å "låse" router på noe slags vis, i og med at det ikke er den som bestemmer hastigheten, den bare fordeler IP-adresser, MAC-adresser o.l. til de forskjellige PC'ene rundt om. Jeg kan garantere deg at routern ikke deler ut en eneste MAC-adresse. Ja, så den der jeg også. MAC adresser er jo "svidd" inn i nettverkskortet fra nettverkskort-produsenten. Man kan vel nesten kalle det et serienummer. Men routeren deler ut IP-adresser, det er riktig. (Og det gjør den utifra fra bl.a. MAC adressen hvis maskinen har vært tilknyttet tidligere, slik at klienter stortsett får samme IP adresse fra DHCP serveren. (Men det kan du sette opp i DHCP serveren under LS/TTL). Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Det går garantert ikke an å låse ruteren til en hastighet på din side. En slik finesse ville jo spredd seg raskt, og ingen ville bestilt noe annet enn laveste abonnement fra bredbåndsselskapene. På noen enheter har man muligheten til å sette MAC-adresse selv. Ble overasket selv da jeg så dette. Det skal i utgangspunktet være en helt unik id for nettverks-enheten. Men det er vel ikke så store muligheter for "misbruk" av dette? > "nå har hastigheten gått ned til ca. 1500" Vel, når flere tusener av NGT-kunder skal teste 4 mbit-linjene sine samtidig, så kan det jo hende det er ITAvisen sin web-server/linje som sliter? Just å thought... Blir som et indirekte DoS-angrep, hehe. 1. Sjekk hvilken hastighet ruteren din rapporterer. 2. Sjekk hva du får i download fra f.eks. ftp.broadpark.no - da ser du hastigheten som du kommuniserer med NGT sitt nett på. Jeg fikk selv 566 kbit/s hastighet på ITAvisen sin test i ettermiddag, men over 600 kbyte/s fra ftp.broadpark.no (hjemmeområdet mitt). Og ja - jeg har echo-linje. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Det er ikke mulig å "låse" router på noe slags vis, i og med at det ikke er den som bestemmer hastigheten, den bare fordeler IP-adresser, MAC-adresser o.l. til de forskjellige PC'ene rundt om. Jeg kan garantere deg at routern ikke deler ut en eneste MAC-adresse. enn sin egen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå