Pilkern Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Jeg har en derbi senda 2004 modell som akkurat har fått skiftet sylinder og div fordi den hadde skjært seg(kjørt uten olje). Den har nå blitt slik at man må ha på choke for at den skal gå på nogenlunde riktig turtall. Den er imidlertidig slik at den kveler seg når den står og går på tomgang. Hvis man skrur av choken øker(!) turtallet ganske mye. Hva er feil og hva kan jeg gjøre? Finnes det en god mekkebok eller nettside om mekking for denne mopeden? Endret 8. juli 2009 av Pilkern Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Kan være at den får falsk luft og dermed ruser seg opp litt. sjekk etter hull der det ikke skal være det. Har du tatt av oljeslangen som går inn på forgassern? Lenke til kommentar
solhaug1145 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 eg har også problem med at mopeden ruser seg, er ein derbi senda 2009 etter eg tok av oljeslangen til forgasseren ruser den seg vilt, kan da være fordi det er komme luft i oljetanken eller olje systemet? ka må gjøres? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 For lita dyse tipper jeg. Sjekk pluggen din etter at den har gått litt uten choke. Går den ikke i det hele uten choke så dys opp rundt 5 hakk og sjekk etterpå. Solhaug : Tetta du igjen nippelen oljeslangen står på, eller står den åpen? Hvis den står åpen, ta fingeren forran og se om den ruser seg like mye. Lenke til kommentar
solhaug1145 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 einaste eg gjorde var å ta av slangen fra forgassaren, så tok eg den på igjen. den sto åpen når slangen var av. det eg trur som skjedde var at det kom luft i olje systemet og at eg må tømme det og fylle det opp igjen. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Prøvd å justere tomgangsdysa ? Lenke til kommentar
solhaug1145 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 ja det hjalp ikkje.. ingen reaksjon Lenke til kommentar
mefrisvo Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Justere blandingskruen. Helt inn, så 1.5 gang ut. Så justere der ifra. Og om en tar bort oljeslangen så må en strupe nippelen, visst ikke drar den falskluft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå