Gå til innhold

Hvor mange ganger kan en lade opp igjen oppladbare batterier

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går ut i fra at oppladbare batterier ikke varer evig. Hvor lang levetid har de ved ofte bruk? Hva skal en gjøre for at de skal leve lengst mulig, er det ikke lurt å tappebatteriene helt før en lader dem opp igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noen billige batterier som kortsluttet etter 10-20 ladinger. Normalt greier de flere hundre ladinger, opp mot 600 hvis de blir behandlet pent. De beste er en kvalitets lader som lader batteriene over natta. Hurtiglading forkorter levetiden på de fleste batterier. Batteriene burde lades ut til spenningen begynner å synke, men aldri lades helt ut. Man bør ikke tyne ut aller siste rest av batteriene før man setter de på lading.

Lenke til kommentar
Jeg har noen billige batterier som kortsluttet etter 10-20 ladinger. Normalt greier de flere hundre ladinger, opp mot 600 hvis de blir behandlet pent. De beste er en kvalitets lader som lader batteriene over natta. Hurtiglading forkorter levetiden på de fleste batterier. Batteriene burde lades ut til spenningen begynner å synke, men aldri lades helt ut. Man bør ikke tyne ut aller siste rest av batteriene før man setter de på lading.

Hvis man skal lade opp igjen med en gang spenningen synker så vil man ikke få tatt mange bilder.

Spenning synker jo allerede etter første bilde.

Kameraet sier jo fra når det er på tide å lade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...