Gå til innhold

[Løst]Slettet partisjon! Vil gjerne ha dataen igjen. Truecrypt

Anbefalte innlegg

Heihei.

Jeg tror hærligtalt at jeg har gjort et forbanna kukstykke.

Det har seg slik at jeg har kryptert diskene mine med truecrypt. Men igår hadde jeg fått ny maskin, så jeg flyttet diskene over i nye maskinen, lastet ned de truecrypt, mountet diskene i det, alt virker smooth.

Men så gikk jeg på "min datamaskin" å så at jeg hadde fått 2 partisjoner mer det jeg skulle ha, jeg prøvde å gå inn på disse partisjonene/diskene det fungerte ikke.

Så jeg tenkte dette kanskje bare disker som var blitt bugget eller noe sånt under installering av vista, så jeg unmouet diskene i truecrypt, men disse de 2 diskene var enda under "min datamaskinen" å enda var de ikke mulig å gå inn på dem eller ei. Så jeg gikk inn på "diskbehandling" slettet de 2 partisjonene.

Så jeg gikk nå tilbake til truecrypt, å da ville den ikke moute noen av de 3 diskene jeg har kryptert, fikk bare opp at enten var de ingen disker å moute, eller så var passorde feil.

Jeg vet at passordet ikke var feil

Så, noen som har noen tips her? Jeg har med andre ord fått slettet partisjonen, men har ikke formatert noen av diskene.

Så er det noen muligheter for å få igjen dataen?

Går vel neppe an å formatere, så bruke program før å gjenomrette dataen, når jeg har brukt truecrypt til å kryptere dataen.

Endret av s0lberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan trøste deg litt: Å slette partisjoner sletter ingen data. Om du oppretter partisjonene akkurat der de var på disken, uten å formatere den eller noe etterpå, tror jeg det burde det gå bra. :)

Den dårlige nyheten er at jeg ikke aner hvordan du skal gjøre det. :p På maskinen min slettet jeg en partisjon på feil disk en gang, og opprettet bare en ny på samme sted og av samme type med gparted. Men dette var i linux, usikker på hvilket verktøy du skal bruke til dette i windows.

Lenke til kommentar

Den bør ikke ha problemer med å finne partisjonene, nei. Den vil sannsynligvis ikke klare å bli klok på innholdet, men du skal ikke la den gjøre noe med det uansett - dataene på partisjonen bør du jo ikke gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Har nå klart å gjennomrettet en partisjon i testdisk, men truecrypt klarer ikke å moute disken.

Får bar opp ei feilmelding i truecrypt, som lyder slikt "Stasjonen finner ikke angitt sektor".

Noen som har flere tips? Eller er løpet kjørt nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...