Session^^ Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Noen som har vært borti at lyden ikke fungerer ved clean install? Etter mye forskning er jeg ikke litt klokere en gang. Dvs, jeg har lest et sted at nvidia driverene muter lyden til lydkortet fordi den tror det går an å sende lyd gjennom hdmi til skjermen. Anyone? Edit: En bug fra nvidia sin side altså. Endret 8. juli 2009 av Session^^ Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Her er et script som gir all nødvendig output som dere kan se på. http://www.alsa-project.org/db/?f=35249277...837d7527bc49ff3 Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg har prøvd å legge inn siste versjon av alsa uten noen forskjell. Ingen andre som har problemer med lyd? Modulen jeg bruker er snd-atiixp Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg kjøpte nytt lydkort. Samme saken. Reinstallerte ubuntu. Lyden fungerer. Installerte mpd og paprefs. Null lyd. Avinstallerte paprefs og reboot. Lyd fungerer. Morro!!!!!! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Sjekk alsamixer i terminalen og se om volumet er skrudd opp og at ingenting er mutet. Volumkontrollen til PulseAudio forteller ofte gjerne noe helt annet enn volumkontrollen til ALSA.. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Som sagt så fant jeg løsningen. Og før det prøvde jeg ALT og da mener jeg ALT. Har brukt uker på dette og alsamixer er jo det første du finner når du søker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå