Gå til innhold

En vurdering av størrelse på avatar og signatur

449 stemmer

1. 1. Hvor stor ønsker du maks-størrelsen skal være?

• 80x80
      135
    • 100x100
      161
    • 120x120
      106
    • Annet
      4
    • Vet ikke/ingen formening
      43
  2. 2. Ønsker du at det skal være lov med animert avatar?

• Ja
      92
    • Nei
      343
      14
  3. 3. Hvor mange linjer ønsker du at en signatur maks skal inneholde?

• 1
      24
    • 2
      30
    • 3
      58
    • 4
      197
    • 5
      78
    • 6
      42
      20
  4. 4. Hva ønsker du maks skriftstørrelse i signatur skal være?

• Størrelse 1
      68
    • Størrelse 2
      136
    • Størrelse 3
      73
    • Størrelse 4
      43
    • Størrelse 5
      21
    • Størrelse 6
      4
    • Størrelse 7
      9
      95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe.. :)

Litt lyst til å starte en liten kampanje for å få folk og de som bestemmer til å velge 120x120pxl avatarer jeg!! :D ..mener jo at hvis vi først skal øke, så bør man jo gjøre det merkbart, så det faktisk får en liten betydning! :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det blir litt feil at avataren fyller hele bredden i siden - designet blir ikke like "clean."

En løsning kan jo være at folk setter ønsket maks-størrelse i kontrollpanelet, f.eks hos en som velger 100x100 så skaleres 120x120-avatarer til 100x100 når den personen ser på aktuelle avatar.

Lenke til kommentar

hmm.. Jeg skjønner ikke.. Hvordan blir ikke designet like "clean"?

Ingen rammer eller noe vil jo forflyttes, eller noe? Ved et lite øyemål, så kan det se ut som om det akkurat er plass til en avatar til av samme størrelse rett ved siden av den som er der nå.. så at venstre side har en bredde på ca 160 pxl.. så om den blir økt til 120, så er det jo fortsatt 40 pxl igjen før det skjer noe drastisk.. ?

Løsningen hørtes okei ut, om den fungerer i praksis!? (Jeg kan ikke så mye om sånt).. bare så lenge jeg får min 120x120, så! :p hehe..

Lenke til kommentar

Synes det fungerer bra i dag og ser ikke poenget med å gjøre endringer.

Større avatar er det plass til, men det vil vel også gjøre at det vil bli mer tomrom nedenfor innlegget hvis det er et relativt kort innlegg?

Ang. signatur så hadde den blitt mer usynlig for den som ikke har den store interessen av å lese den hvis fet skrift ikke var lov/mulig. Ikke at det er noe stort problem i dag, men når jeg leser innlegget til Bone blir jeg mer dratt ned mot signaturen pga. skriften. :)

Lenke til kommentar

Litt større avatarer: Ja.

Mer plass: Ja! Transparent tar sin pris

Animerte avatarer: Nei.

Eksterne avatarer: Ja!

pliiiissss

Hadde vært så mye kulere om jeg kunne bare brukt en ekstern avatar, istedenfor et curl/php-script som laster opp en ny avatar per time. (skal begynne å bruke det på tirsdag, da er det en uke siden jeg ble ferdig i førstegangstjenesten, hence frihets-hatt)

Lenke til kommentar
Dessverre er det fakta, så hvis det blir tillatt med 100 x 100, så bør det være en mulighet til å resize avatarer på >80 x 80 til =80 x 80, evt. = xx x yy

At vi vil ha større avatar er vel egentlig kun fordi vi vil ha litt mer muligheter. At folk ikke bryr seg om det skjønner jeg godt men at hvorfor noen skal være absolutt i mot ser jeg ingen grunn til.

I en webdesigners øyne vil jo også en større avatar ta seg bedre ut da den dekker ett større område av "infomargen".

Lenke til kommentar
At vi vil ha større avatar er vel egentlig kun fordi vi vil ha litt mer muligheter. At folk ikke bryr seg om det skjønner jeg godt men at hvorfor noen skal være absolutt i mot ser jeg ingen grunn til.

I en webdesigners øyne vil jo også en større avatar ta seg bedre ut da den dekker ett større område av "infomargen".

Jeg er ikke i mot det, det kan godt bli implendert for min del. Men hadde jeg valgt, hadde det blitt 80 x 80. Det er en fin størrelse syns nå jeg, verken for stort (som vil seendes stygt ut (tenker da på 120 x 120)) eller for lite (~ 50 x 50).

Og det du sier med webdesignergreiene er som du vet, inviduelt. ;)

Derfor syns jeg det hadde vært flott om man hadde hatt muligheten til å velge størrelser på avatarer selv i brukerkontrollpanelet - men dette er noe jeg tviler sterkt på skjer. Men det er jo lov til å håpe.

Lenke til kommentar
...

Ang. signatur så hadde den blitt mer usynlig for den som ikke har den store interessen av å lese den hvis fet skrift ikke var lov/mulig. Ikke at det er noe stort problem i dag, men når jeg leser innlegget til Bone blir jeg mer dratt ned mot signaturen pga. skriften. :)

Bare så jeg forsto deg riktig.. min signatur er mer "markant" enn avataren min? Så slik sett vil det tale til fordel for å ha større avatar?

:)

Lenke til kommentar
...

Bare så jeg forsto deg riktig.. min signatur er mer "markant" enn avataren min? Så slik sett vil det tale til fordel for å ha større avatar?

:)

Avatar er standard og "glir" inn i designet. Den fete skriften i signaturen derimot tiltrekker seg oppmerksomheten min.

Lenke til kommentar
Ekstern avatar kan dessverre blir brukt til å logge IP og slikt. Også hatt endel uheldige hendelser når vi hadde det påslått for noen år siden. Derfor slo vi det av og slik forblir det nok trolig.

Hvis man absolutt vil logge IP, er det jo fullt mulig å legge til et gjennomsiktig bilde i hver post man skriver i travle tråder. Ser ikke hvorfor det skulle være mer farlig å ha det i avataren?

Lenke til kommentar
Hvis man absolutt vil logge IP, er det jo fullt mulig å legge til et gjennomsiktig bilde i hver post man skriver i travle tråder. Ser ikke hvorfor det skulle være mer farlig å ha det i avataren?

Det kan godt være, men det krever i så fall mer av brukeren og er enklere for oss å oppdage. Som sagt opplevde vi uheldige tilfeller og av hensyn til brukerne vil derfor ikke slå på denne muligheten igjen under nåværende omstendigheter. :)

Lenke til kommentar

Foreløpig ser det ut til at den eneste endringen folket vil ha er litt større avatar, til 100x100 bildepunkter.

Som flere har påpekt bør man da også tillatte litt større filstørrelse, bare det å komprimere dagens 80x80-frimerke ned til godkjent filstørrelse krever hard kompresjon.

Helst kunne jeg tenkt meg muligheten for animert avatar også, men der har jeg tydeligvis et solid flertall mot meg. Da kan jeg leve med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...