Anterialis Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hei, jeg har ett Canon HF10 med 16GB internminne. Av og til blir jo dette fullt, og da vil jeg gjerne overføre filene til en datamaskin (evt. ext. hdd) slik at jeg kan slette internminne på videokameraet og fortsette filmingen. Hvordan kan jeg så ta backup av kamerafilene? Jeg har til nå laget et "diskimage" av kameraet (.dmg), noe som jeg forsåvidt har likt ganske bra. Når du da åpner denne .dmg fila, blir det akkurat som om du skulle koblet til kameraet. Mao., movie maker åpner automatisk importeringsvinduet og alle film-snuttene dukker opp og kan importeres, iPhoto åpner seg og bildefilene (tatt med kameraet) kommer til syne. Hele grensesnittet ser ut til å bli tatt vare på når jeg velger å lage et .dmg bilde av kameraet. MEN, det jeg lurer på, er hvorvidt dette er den beste måten å gjøre det på? Hvordan gjør dere andre det når dere bare vil flytte (video)filene fra kamera til maskin for senere redigering? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Ingen som væit? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Når du kobler til kameraet så skal det dukke opp en drive. I en av katalogene der skal det være mange store filer. Disse er videofilene dine. Du kan kopiere dem over på PCen og bruke dem til redigering senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå