nil Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Er usikker på hvorda redigert DV video kan lagres. Hvilket format (SVCD, DVD ev. andre) kan ta vare på all info som er blitt tatt opp med et DV kamera (f.eks. Sony TRV80). nil Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Mitt forslag er å spille den redigerte filmen tilbake på DV-tape hvis din TRV80 tillater det. Da vil du ta vare på "all info". DVD, SVCD etc innebærer alle at du må komprimere materialet ditt. Av disse er vel DVD best. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Du har mange valg avhengig av behov for fremtidig bruk : - Behold alltid original DV tapen (med original tidskode) for viktige opptak. - Redigert video brenner du på DVD(+RW) eller komprimerer på DivX og brenner på vanlig CD. - Jeg ville ikke spilt redigert video tilbake på DV kassett i videokameraet da du sliter ut videohodene/mekanikken i kameraet. Skaff deg eventuelt en stasjonær DV tape deck (Dyrt og upraktisk i forhold til DVD spillere). - Kjøp harddisk skuff og lagre på harddisker Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg vil anbefale å spille tilbake på DV tape. Med mindre du bruker kameraet mye så vil ikke mekanikken på kameraet slites ut veldig mye. Selvfølgelig anbefalt med stasjonær DV-deck, men ikke nødvendig for standard hjemmebruk. Grunnen til at jeg anbefaler dette, er at du da har et ferdig resultat lagret i absolutt 100% kvalitet. Alle andre format fører til kvalitetstap dersom DV er utgangspunktet. Lenke til kommentar
legofred Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Tilnærmet 100%. (selv dv blir vel re-koprimert gjennom dv-codec-ene?) Fredrik Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Ikke hvis du bruker et system som jobber i Native DV. Bruker da kodeken i kamera. Kodekene på maskinen gjør ingenting med selve filmkvaliteten, men noen kodeker kan legge ekstra informasjon i filene. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Nokon som har prøvd denne: http://193.121.210.231/JvcCons/products/Pr...uctID=HR-DVS3EU Altså å spele over frå PC til DV. Og veit nokon noko om pris, og kor ein kan få tak i ein slik? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 jeg har brukt dvkamera i mange år nå, men det meste råmaterialet ender opp på VHS til slutt. Husk på at når kilden er såpass god (har et voldsomt bra semi-proft kamera også da) blir kopien også bra. Så å spille over til VHS er ikke som å ta opp selve videoen med et dårlig VHS-Compact-kamera. Folk i dag har veldig lett for å forelske seg i kvaliteten og gå over stokk og stein for å bevare den for enhver pris. men skaper du egentlig ikke bare mer bry på den måten? Nå har det sikkert litt å si at jeg tar opp så mye video at jeg har ikke råd til å betale 80 kroner per time med materiale. VHS gir også mye mer per videokasett, noe som utjevner den fysiske størrelsesforskjellen mellom de to videoformatene. sneiks. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Fann den sjølv med søk på Kelkoo. 11700,- på Elgiganten: http://www.elgiganten.no/commerce/lobby.as...ProdNo='HR-DVS3 Er det nokon som veit om tilsvarande løysningar (likte den der veldig godt) til ein litt rimelegare pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå