norwaay Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 hei blei annmeldt for sex trakkasering etter att en kompis tok telefonen min å kødde ringte til ei dame, noen som hvet hva konsekvensene blir?? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hørt om skjult nummer før du lar mobben ligge framme på en fest? Men hvertfall så er det jo ikke du som har gjort noe galt? Både dama og kompisen din er vitner. Hvertfall kompisen din. Sant han nekter i rettet og dama ikke kjenner igjen noen av stemmene. :/ Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 hmm.....henlagt, henlagt, henlagt eller henlagt. Vanskelig å si;) Send hu noen koselige sms isteden! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Enig med andreas Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 prøvd og snakke med hu som anmeldte deg og si at det var en annen da? Lenke til kommentar
norwaay Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 problemet er att mannen å dama er advokater Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er da ingen grunn for at de ikke skulle kunne høre på sunn fornuft at de er det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 hmm.....henlagt, henlagt, henlagt eller henlagt. Vanskelig å si;) Send hu noen koselige sms isteden! selv om saken kan bli henlagt er dette noe som vil være på rullebladet ditt og kan skape problemer hvis du skal ha sikkerhetsklarering eller jobbe et sted hvor de trenger politiattest (feks med barn). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Er ikkje jurist, men eg kan ikkje finne kva slags paragraf denne trakassering anklagen er basert på. Dei eg fant var for arbeidssituasjoner og andre slike spessielle tilfeller. Sidan dette ikkje er mellom to kollegaer så må det være ein anna paragraf som er tiltenkt dette formålet. Tenkte eg skulle sjekke strafferamme og definision på lova. Må ikkje trakassering per definisjon foregå fleire gongar slik som mobbing? Er vel begrensa kor mange gangar den kompisen din kan ha rukket å ringe den kvelden. Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 hmm.....henlagt, henlagt, henlagt eller henlagt. Vanskelig å si;) Send hu noen koselige sms isteden! selv om saken kan bli henlagt er dette noe som vil være på rullebladet ditt og kan skape problemer hvis du skal ha sikkerhetsklarering eller jobbe et sted hvor de trenger politiattest (feks med barn). vil ikke være på rullebladet ditt nei, og vil ikke skape noe som helst problemer. Husk på at i norge og de fleste siviliserte samfunn så er det noe som heter: Uskyldig inntil det motsatte er bevist. Eneste er at politiet vil ha det registrert i sine systemer, men kommer som sagt ikke på vandelen din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Forklare situasjonen til kompisen din først og fremst og forhåpentligvis har han baller nok til å innrømme at det var han som tulla og ikke du. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 hmm.....henlagt, henlagt, henlagt eller henlagt. Vanskelig å si;) Send hu noen koselige sms isteden! selv om saken kan bli henlagt er dette noe som vil være på rullebladet ditt og kan skape problemer hvis du skal ha sikkerhetsklarering eller jobbe et sted hvor de trenger politiattest (feks med barn). Hvordan mener du at det skal være belastende på rullebladet om man er uskyldig? Henlagt betyr jo i praksis at man er funnet til ikke å ha gjort noe galt, så hvordan dette skal plage deg med tanke på rullebladet må du forklare nærmere. At det er nok å være etterforsket for at rullebladet ditt er i fare er i hvertfall helt nytt for meg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) vil ikke være på rullebladet ditt nei, og vil ikke skape noe som helst problemer. så du tror du feks får høy sikkerhetsklarering hvis du har en anmeldelse for sex-trakasering i politiets systemer? du er ikke på jorde men du er atpåtil på feil jorde. når det gjelder vanlige og uttømmende politiattester, som trengs i en langt rekke stillinger (hvilke kan leser her), så vil ikke henlagte forhold fremgå som du sier. At det er nok å være etterforsket for at rullebladet ditt er i fare er i hvertfall helt nytt for meg. i visse tilfeller (feks hvis du skal ha sikkerhetsklarering) vil det være det men det er såpass sært at de færreste kommer bort i slike tilfeller. Endret 9. juli 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 så du tror du feks får høy sikkerhetsklarering hvis du har en anmeldelse for sex-trakasering i politiets systemer? du er ikke på jorde men du er atpåtil på feil jorde. når det gjelder vanlige og uttømmende politiattester, som trengs i en langt rekke stillinger (hvilke kan leser her), så vil ikke henlagte forhold fremgå som du sier. i visse tilfeller (feks hvis du skal ha sikkerhetsklarering) vil det være det men det er såpass sært at de færreste kommer bort i slike tilfeller. Les teksten... Da Mikael fikk boten, skrev han under på et forelegg. Han er i så fall heldig, da dette ikke vil vises på en vanlig politiattest. Hadde Mikael blitt dømt for en forbrytelse, vil den vises og registreres. Når du blir anmeldt vil dette bli registrert som en sak. Men når personen ikke blir dømt for hendelsen vil dette absolutt ikke dukke opp senere. Du er uskyldig til det motsatte er bevist! Hvis det hadde fungert slik du forklarer det, ville man kunne anmelde folk man ikke liker, for å sperre fremtidsutsiktene dems da? Hvis norwaay blir dømt for sextrakasering vil saken følge han fremover... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Når du blir anmeldt vil dette bli registrert som en sak. Men når personen ikke blir dømt for hendelsen vil dette absolutt ikke dukke opp senere. selv om det i 99.95% av tilfellene ikke har noe å si for en person at slike saker blir henlagt kan det ha noe å si i enkelte, sære tilfeller senere i livet. edit: da det er såpass liten sjans for at det vil ha noe å si for trådstarter er en videre diskusjon rundt dette OT for min del. Endret 9. juli 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Når du blir anmeldt vil dette bli registrert som en sak. Men når personen ikke blir dømt for hendelsen vil dette absolutt ikke dukke opp senere. Du er uskyldig til det motsatte er bevist! I dei fleste tillfeller så vil ikkje dette dukke opp i ein poilitattest, men polititet vil likevell ha loggført i sine arkiver at det har blit oppretta ei sak på norwaay. Sjølv om desse opplysningane ikkje skal brukast så er dei tilgjengelige for politi og militæret. Har du mange nok slike anklager så vil indisiane kunne være nok til at du f.eks ikkje får den sikkerheitserklæringa som du vil ha. Men vanlige folk og arbeidsgivarar vil ikkje få innsyn i dette. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det vil jo si at pga noen anmelder deg for noe så kan du miste drømmejobben som sikkerhetssjef i forsvaret da? Bullshit. Du er uskyldig til det motsatte er bevist og anmeldelser vil bli sett bort fra. norwaay forklar deg for politiet så burde det gå bra. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Nei, det vil si at du kan miste den om det er MANGE anmeldelser på deg. Du forteller nå hvordan du mener det burde være - men slik er det faktisk ikke. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Kom gjerne med noen eksempler der anmeldelse har vært nok for å hindre noen i arbeidslivet. Jeg kan aldri si å ha hørt om dette, og for meg virker det totalt feil at noen kan anmelde deg og så ødelegge karrieren din. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Når du blir anmeldt vil dette bli registrert som en sak. Men når personen ikke blir dømt for hendelsen vil dette absolutt ikke dukke opp senere. selv om det i 99.95% av tilfellene ikke har noe å si for en person at slike saker blir henlagt kan det ha noe å si i enkelte, sære tilfeller senere i livet. edit: da det er såpass liten sjans for at det vil ha noe å si for trådstarter er en videre diskusjon rundt dette OT for min del. Jeg har et par anmeldelser på meg. Ingen av dem kom opp da jeg søkte uttømmende politiattest. Forsvaret hadde heller ikke oversikt over disse anmeldelsene, politiet hadde derimot god oversikt over disse. Såvidt jeg vet er det ikke vanlig at forsvaret henter inn slike opplysninger da de ikke er relevant. Uten at jeg vet det sikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå