Gå til innhold

Problem med ny RAM

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk idag min nye RAM, og satt den selfølgelig RETT inn i maskina. Men når jeg prøvde å starte, fikk jeg opp en beskjed om at det var installert ny hardware, og at jeg måtte sette i windows CDen, velge språk-instillinger og reparere OS eller noe sånt. Når jeg gjorde dette, får jeg enten den samme beskjeden, bare på engelsk, eller så får jeg bluescreen. Hva skal jeg gjøre?

Nye RAMen er 2x 2gb Corsair Dominator PC8500, mens gamle RAMen er 2x 1gb Corsair Dominator PC8500. Kan dette ha noe å si?

Hovudkortet mitt er et Asus P5N-D.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så totalt 6Gb ram?

Av og til går det veldig dårlig å blande ram størrelser, det man kan gjøre da er å slakke på innstillingene , blandt annet ser det ut som å øke TRFCD fra 40 til ca 60 eller høyere (om mulig) hjelper en god del.

Uansett ta en tur i bios og slakk litt på timings + juster volten litt opp (+0.1 over specs).

Lenke til kommentar

Ja jeg er sikker:Dominator Series

Og skulle du på et merkelig vis,klare å forandre på noe annet i bios,som gjør at pc'en ikke vil boote,så er det bare å restarte,og bios går tilbake til standard innstilling!

Husk Exit & Save Changes,når du er ferdig i bios!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Og jeg skal ikke oppgi noen andre verdier?

Bare jeg følger det du sa i forige post, så kommer det til å fungere? Skal jeg ha alle 4 brikker i, eller bare de nye?

EDIT: Regner med at du mente med alle 4 brikkene i. Verken 2,110V eller 2,090V fungerte. Hva nå?

Endret av .:McLovin:.
Lenke til kommentar

Ingenting av det over fungerte. Ikke rart, siden jeg hadde satt i RAM'en feil. Jeg byttet plass på brikkene, og alt fungerer sånn som det skal nå. Dere aner ikke hvor dum jeg føler meg nå...

EDIT: Ingen grunn til å le enda. Når jeg kjører med alle brikkene går PCen senere, og når jeg starter GTA IV får jeg bluescreen. Har prøvd med 2,09V og 2,11V.

Endret av .:McLovin:.
Lenke til kommentar

Det var synd du ikke kunne se hva NB Volt er på auto,det er ofte det hjelper å justere den opp litt,ved instalering av mye ram.

Vil også si at det er ingen ting som heter "så kommer det til å fungere",det finnes ingen fasit på dette,men prøve seg fram ;)

Det kan også hjelpe å oppdatere bios,Asus P5N-D

Lenke til kommentar

Nei, det var litt feil formulert det med "så kommer det til å fungere" :p

Var ikke det jeg hadde planlagt å skrive, men av en eller annen grunn var det det som kom. Burde slutte å skrive når jeg ikke har sovet på 30 timer :p

Skal sjekke det med BIOS. Kan det være problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...