AnimalChiko Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hei. Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ukulele, men sitter som støpt i en tørket sementhaug for hvilken ukulele jeg skal kjøpe meg. Noen som vet om noen gode råd eller linker til noen ukuleler som det kan være lurt å kjøpe for en nybegynner? Takk til alle som vil hjelpe meg Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Klippet rett ut av en annen tråd litt lenger ned på siden: Hvis du vil ha en enkel og grei ukulele, hadde jeg kjøpt en Greg Bennet UK 60 hos Sagmyr agentur. Grei butikk, og kurant kvalitet Koster mindre der enn i vanlige butikker. Det er en såkalt "konsertukulele", som er litt større enn de som er riktig morsomme, nemlig sopranukulelen. I og med at den er hakket større, er den litt lettere å spille på for de som er vant med en gitar. De UK 160- ene han selger har litt ujevn kvalitet, men de er ikke ille. Du kan få spillbare ukuleler ned til et par hundrelapper. Mahola er et annet helt kurant merke. Skal du ha en ukulele som begynner å få den litt "søte honninglyden" bør du opp i en tusenlapp, minst. Ligg unna tenorukulele hvis det er ukulelelyd du er ute etter. En tenorukulele låter som en gitar med fire strenger, og kan godt brukes sammen med andre ukuleler, men alene er de litt kjedelige. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvordan går det med innkjøpet? Lenke til kommentar
AnimalChiko Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Hvordan går det med innkjøpet? Hmmm.. Har enda ikke bestemt meg... Vet du noe om DLX utgavene av Morgan 100 serien er noe å satse på? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Altså- ukulele er ikke NASA- teknologi. Strenger på sopran- og konsert- ukulele er myke å spille på, det gjør ikke noe at overtonespekteret er litt "sært", som det gjerne er på billige ukuleler. Sett ut fra summen man bruker på den første, hvis du ikke er veldig spandabel, så klikk på den første og beste du synes ser fin ut, og som koster noe du kan tenke deg å handle. Jeg har et par ganger før anbefalt en greg bennet UK60, og det mener jeg fortsatt. Takk for at du svarte. Venter spent på at du får bestemt deg. Jo mer du spekulerer, jo lenger tid tar det før du før begynt med spillingen. Endret 13. juli 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå