Sitronsaft Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Kanskje det. Likte ikke fargen, litt kjedelig. Vanskelig/dyrt/tidskrevende å relakkere? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Tidskrevende er det nok ikke, dyrt, det er det! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Hvor mye snakker vi for lakkering? Og hvilken erfaring har folk med en person bakpå Cagiva Mito /racere generelt? Endret 9. juli 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 hvis du ikke kjenner noen som kan lakke og du må sende den til et lakk verksted og betale full pris vil det nok koste over 8 tusen Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Haha, fy faen. Nei det er en glemmesak. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvor mye snakker vi for lakkering? Og hvilken erfaring har folk med en person bakpå Cagiva Mito /racere generelt? Er nok over 6-8k for å lakkere alle kåpene hos et godkjent norsk firma. Det er helt "ok" å sitte bak på en Mito, som nesten alle andre sykler så sitter man mye høyere enn sjåføren. Har hatt kamerater som har sittet bakpå i 40-50 min om gangen, og det har gått helt fint. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Vanskelig å velge mellom racer/supermotard, og om jeg så vil ha 2 takt eller 4 takt. Men jeg tror jeg må få meg lappen først og så kan jeg teste ut syklene. Trengs nok prøvekjøring, kjøper ikke noe uten. Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis du skal herje litt er SM et sikkert valg. Etter min mening er derimot en racer bedre å sitte på. Som Scotty også sier så er det heller ikke noe problem å kjøre to på en racer. Skal du kjøre orginalt ville jeg valgt 4 t, grunnet mindre vedlikehold (sett bort ifra de dårlige "kina 4 takterne"), lavere forbruk, jevnere drag og bedre lyd. I tillegg slipper du blande olje i tanken hele tiden Vil du kjøre uplombert er f.eks en pent brukt KTM/Husqvarna eller Mito/RS gode valg, alt ettersom hvilken type sykkel du ønsker Aldri dumt å prøvekjøre alternativene før en kjøper Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Men er det slik at SM er veldig ubehagelig å sitte på? Ha i tankene at jeg vil kunne dra på lengre turer. Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Veldig ubehagelig er det ikke, så tror ikke det burde være noe stort problem. Er en del som synes det er best komfort på SM, men selv foretrekker jeg racer. Spesielt på motorvei eller i litt høy fart Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Tror jeg bare får prøve ut både racer og supermotard, og se hva som passer for meg. Er det store prisforskjeller mellom SM og R? Lenke til kommentar
Kenzz Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Njaa, det går jo igjen på årsmodell osv. Jeg selv har en Honda CBR 2006 modell. Jeg kunne ikke blitt mere fornøyd.. Jeg har ikke hatt ET lite problem i det hele tatt. Starter med en gang, hver gang. Beste sykkelen jeg har vært borti, og det er ikke bare fordi jeg har den.. Endret 12. juli 2009 av KenMH Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Den var stilig KenMH. Hvor mange kubikk/hk? Den er 2 takt regner jeg med. Hvor mye betalte du for den? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det er akkurat lik sykkel som du linket til på forrige side av de du så på. Det er 125ccm, 4 takt, 13-15hk. Går ok, ikke så spesielt bra at det gjør noe. Spinkel sykkel, smalere bakdekk enn fordekk på Mito og flere sykler. Men økonomisk er den, det skal den ha. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg trodde at alle racersykler var 2 takt, pga raskere askellering osv. Mer lyd liksom. Hva vil det si at den er spinkel? Ser at det uttrykket går igjen. Og er det slik at fordekket alltid er smalere enn bakdekket? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Mange R sykler som ikke er 2 takt. Fordekket er alltid smalere enn bakdekket ja. Spinkel er vel ikke noe annet enn ordets betydning? Sykkelen er smal, liten, ser gjerne ut som en moped fra flere vinkler, osv. Noen bilder til å vise hva jeg mener med spinkel: http://p1.bikepics.com/pics/2008%5C06%5C21...1328267-800.jpg http://p1.bikepics.com/pics/2008%5C06%5C21...1328264-800.jpg http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C03%5C06...1590983-800.jpg http://3.bp.blogspot.com/_R2a8Qw20mPg/Saqm...da-CBR125R1.jpg Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Forstår, moped-like. Men ville det ikke være en fordel for racersyklene å være 2 takt? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Fordel på hvilken måte? Det er absolutt ikke noen fordel å ha 2 takt for en som liker 4 takt lyd, ikke liker mekking/vedlikehold, turtallskick, trimvenlig motor osv. Noen R sykler er 4 takt, andre er 2 takt. Alle har noe å velge mellom Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hva er forskjellen på 4 takt og 2 takt lyd? Hvorfor er det mer vedlikehold på 2 takt? Og det er vel ikke egentlig noen grunn til å ikke like en trimvennlig motor og et turtallskick? Det er bare meg altså, synes det virker ulogisk. De to virker som bonuser for meg, nesten uansett hvordan man ser på det. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hva er forskjellen på 4 takt og 2 takt lyd? Hvorfor er det mer vedlikehold på 2 takt? Og det er vel ikke egentlig noen grunn til å ikke like en trimvennlig motor og et turtallskick? Det er bare meg altså, synes det virker ulogisk. De to virker som bonuser for meg, nesten uansett hvordan man ser på det. For meg er det like ulogisk å ikke ønske turtallskick som å ha en 1.3l Nissan Micra, men det finnes jo slike folk. 4 taktslyd: 2 taktslyd: (meg og min sykkel forrsten) Bruk gjerne google/wikipedia for å finne svar på noen av spørsmålene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå