Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av Lett MC 125ccm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye snakker vi for lakkering? Og hvilken erfaring har folk med en person bakpå Cagiva Mito /racere generelt?

Er nok over 6-8k for å lakkere alle kåpene hos et godkjent norsk firma. Det er helt "ok" å sitte bak på en Mito, som nesten alle andre sykler så sitter man mye høyere enn sjåføren. Har hatt kamerater som har sittet bakpå i 40-50 min om gangen, og det har gått helt fint.

Lenke til kommentar

Hvis du skal herje litt er SM et sikkert valg. Etter min mening er derimot en racer bedre å sitte på. Som Scotty også sier så er det heller ikke noe problem å kjøre to på en racer.

 

Skal du kjøre orginalt ville jeg valgt 4 t, grunnet mindre vedlikehold (sett bort ifra de dårlige "kina 4 takterne"), lavere forbruk, jevnere drag og bedre lyd. I tillegg slipper du blande olje i tanken hele tiden :p

 

Vil du kjøre uplombert er f.eks en pent brukt KTM/Husqvarna eller Mito/RS gode valg, alt ettersom hvilken type sykkel du ønsker :)

 

Aldri dumt å prøvekjøre alternativene før en kjøper ;)

Lenke til kommentar

Njaa, det går jo igjen på årsmodell osv.

Jeg selv har en Honda CBR 2006 modell. Jeg kunne ikke blitt mere fornøyd..

Jeg har ikke hatt ET lite problem i det hele tatt.

Starter med en gang, hver gang.

Beste sykkelen jeg har vært borti, og det er ikke bare fordi jeg har den..

Endret av KenMH
Lenke til kommentar

Det er akkurat lik sykkel som du linket til på forrige side av de du så på. Det er 125ccm, 4 takt, 13-15hk. Går ok, ikke så spesielt bra at det gjør noe. Spinkel sykkel, smalere bakdekk enn fordekk på Mito og flere sykler. Men økonomisk er den, det skal den ha.

Lenke til kommentar

Mange R sykler som ikke er 2 takt. ;) Fordekket er alltid smalere enn bakdekket ja.

 

Spinkel er vel ikke noe annet enn ordets betydning? Sykkelen er smal, liten, ser gjerne ut som en moped fra flere vinkler, osv.

Noen bilder til å vise hva jeg mener med spinkel:

http://p1.bikepics.com/pics/2008%5C06%5C21...1328267-800.jpg

http://p1.bikepics.com/pics/2008%5C06%5C21...1328264-800.jpg

http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C03%5C06...1590983-800.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_R2a8Qw20mPg/Saqm...da-CBR125R1.jpg

Lenke til kommentar

Fordel på hvilken måte? Det er absolutt ikke noen fordel å ha 2 takt for en som liker 4 takt lyd, ikke liker mekking/vedlikehold, turtallskick, trimvenlig motor osv.

 

Noen R sykler er 4 takt, andre er 2 takt. Alle har noe å velge mellom :)

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på 4 takt og 2 takt lyd?

 

Hvorfor er det mer vedlikehold på 2 takt?

 

Og det er vel ikke egentlig noen grunn til å ikke like en trimvennlig motor og et turtallskick? Det er bare meg altså, synes det virker ulogisk. De to virker som bonuser for meg, nesten uansett hvordan man ser på det.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på 4 takt og 2 takt lyd?

 

Hvorfor er det mer vedlikehold på 2 takt?

 

Og det er vel ikke egentlig noen grunn til å ikke like en trimvennlig motor og et turtallskick? Det er bare meg altså, synes det virker ulogisk. De to virker som bonuser for meg, nesten uansett hvordan man ser på det.

For meg er det like ulogisk å ikke ønske turtallskick som å ha en 1.3l Nissan Micra, men det finnes jo slike folk.

 

4 taktslyd:

 

2 taktslyd: (meg og min sykkel forrsten)

 

Bruk gjerne google/wikipedia for å finne svar på noen av spørsmålene dine. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...