Kazumo Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Da jeg kjørte igår bremset plutselig scootern opp, og når jeg gasset ruset jeg bare motoren uten at hjulet gikk rundt. Akkurat som om den var i fri. Kan det være variator reimen som har røket? Hvor mye vil det evt. koste å reparere og går det an å gjøre det selv eller burde jeg sende den på service? btw: det er en pegeout speedfight 2, 2002 model. Endret 8. juli 2009 av Phase Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Bare å sjekke vel? Er vel rundt 8-10 skruer som må løsnes. 8mm hode mener jeg. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Når det kommer til motor er jeg ganske amatør.. prøvde å finne riktig verktøy for å skru opp å se, men fant ikke noe. Også må jeg skru av den ene skjermen for å komme til, men jeg skal se hva jeg kan gjøre i hvertfall. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Ja, det var vist den reimen.. den hadde løst seg opp i mange 100 biter og nå må jeg få alt løs.. Tror jeg skal prøve å montere en ny selv, har sett at det finnes guider til det, men jeg lurer litt på hva slags del jeg skal bestille og hvor jeg skal bestille det. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Å bytte reim er ikke mye arbeid. Hadde du bodd i nærheten skulle jeg faktisk gjort det for deg http://www.mc-deler.no/moped_scooter.asp?C...p;Mi=MCD-682918 Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Tror jeg klarer å bytte den selv, men jeg bestilte denne: http://www.speedoptions.no/index.php?main_...ba070c6934403a4 Frister med å trimme scootern litt i samme slengen, går bare i 65 på flata Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Funker sikkert like bra som den til 198 da men Har du tatt sperra i variatoren? Er et blindrør på potta som du kan kappe av og sveise igjen, evt kjøpe trimpotte. Kan anbefale Giannelli Reverse(fås hos mc-deler) Er også "grisenase" i slangen på luftfilteret. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Nå har jeg i hvert fall byttet reimen, men det funker ikke skikkelig... når jeg gasser mens jeg sitter på scootern kommer jeg bare opp i 5 km/t max fart. Men hvis jeg gasser mens den står på støtta får jeg høyt turtall og alt virker normalt :S Her er noen bilder av den nye reimen hvis det hjelper. Jeg har en følelse av at den er montert litt feil, at den skal være slakere bak og strammere forran... Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Sjekka du vektene når du bytta? Hadde du av clutchen og det der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå