wo0ly Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Heisann, Mandag kveld gikk Norsk Fjellfestival av stabelen her i Romsdalen, skulle likt å få høre litt konstruktiv kritikk på to panoramabilder jeg tok under åpningen. Dette bilder er satt sammen av en 10-12 bilder, og jeg er fornøyd med antall elementer som kommer med i bildet rent reklamemessig; Romsdalen, speiderleiren Utopia kan skimtes i bakgrunnen, Romsdalseggen (fjelltur som går langs ryggen i midten av bildet), Vengedalen og folka som var på åpningen. Exif: F/8, 1/500, ISO 100, Nikkor 18-200mm v/18 mm. Dette bildet er tatt litt senere i åpningen, under en dans komponert til ære for festivalen. Satt sammen av fire bilder. Synd det var så mye skyer, ellers ville Store Vengetind i midten av bildet kommet mye tydeligere frem og hevet bildet flere hakk, men man tager hva man haver osv.. Også litt synd med alle de andre fotografene og journalistene som står rundt omkring, gjør at omgivelsene blir litt rotete, men dette er da hva jeg syns, få høre hva dere mener! Exif: F/8, 1/800, ISO 100, Nikkor 18-200mm v/18 mm. All konstruktiv kritikk ønskes hjertelig velkommen Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Hei, På bilde nr. 1; er det romsdalselva vi ser i dalen til venstre? Og er det Åndalsnes vi skimter helt i enden, ved fjorden? Eller er jeg helt på viddene nå? ^^ Når det gjelder bildene, så har de potensiale. Jeg synes de mangler litt "popp", litt økt kontrast og fargemetning kunne ha gjort susen. På det siste bildet savner jeg en del dramatikk i skyene, på det første bildet savner jeg litt blåere himmel og litt mer idyll. EDIT: Kan vel også laste dem opp en smule større. Endret 8. juli 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Du kan se "romsdalselva" i dalen til venstre ja, elva er muligens bedre kjent som Rauma og dalen er dermed Romsdalen Så du er nok ikke helt på viddene nei. Man kan så vidt ikke se Hotel Aak dessverre, noe jeg kom på å se etter når jeg så brukernavnet ditt. Større, mer fargerike utgaver: Ble det bedre? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Rauma var det den het ja, stemmer det. Kjører nedover dit en eller flere ganger i året. (Hele slekta på far-siden bor der nede (Aak) ) Men jeg hadde ingen anelse om at det var "Norsk Fjellfestival" ikke langt unna. Uansett, nå ble bildene mye bedre. På det første synes jeg det utviskete området oppe i venstre hjørne, forårsaket av sola, blir litt forstyrrende. Mulig du kan gjøre noe med det ved å gjøre det litt mørkere, og få frem litt mer blåfarge akkurat i det området. Bilde nummer 2 ble også bra, ideelt sett burde det ha vært et lite parti med blå himmel oppe i høyre hjørne også, slik at det ser ut som at uværet omringer fjelltoppen. Men det er vanskelig å gjøre noe med, med mindre du vil klone fra den andre siden, som kan være litt prakkete. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Bilde nr 1 var lekkert! Storslått natur med masse mennesker i, sånn at man lurer på hva i alle dager gjør alle de der? Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Takk for det Ratleto De er der for å se på åpningsshowet til Fjellfestivalen som skal til å starte, som består av noen korte taler, sketsjer, dans og musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå