Gå til innhold

Trenger man ekstra garanti og Windows 7?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille meg en ny laptop da den gamle har takket for seg. Ser at feks Netshop reklamerer med at man kan få med oppgradering til Windows 7 på enkelte laptoper. Har ikke hørt om Windows 7 i det heletatt, så lurer litt på om det viktig å få med seg? Når vil det bli vanlig på pcer generelt og?

Videre så lurer jeg litt på om det er nødvendig å utvide garantien på pcen! Hvordan er det hvis noe skulle ryke etter feks 2 år, har man noen krav i henhold til kjøpsloven eller må man ha utvidet garanti for å få reperasjoner ol dekket?

Venlig hilsen Nauz.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener Packardbell sine avskriver seg garantien rundt selve programet ved oppgradering til win7 da man må ha en ren innstalasjon uten alt dikkedareri som følger med på preinnstalert programvare.

men selve pc-ene skal ha den ordinære garantien vis den er kvalifisert som en win7 opgrade pc kampanje.

Lenke til kommentar

Ekstra garanti, trenger du neppe med mindre du er av den klønete, uheldige eller uforsiktige typen. Forbrukerkjøpsloven dekker feil som oppstår med produktet, unntatt normal slitasje eller feil som du selv er skyld i. På PC er det 5 års reklamasjonsrett.

Windows 7 ville jeg klart hatt med, store forbedringer i forhold til Vista. Kan ikke se at oppgradering til Windows 7 vil påvirke evt. reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...