OleChri Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg tror ikke at Gud skapte verden, men jeg mener han/hun "eksisterer" og av og til gjør noe for at verden skal gå videre eller stoppe litt opp. Rett og slett at Gud har en slags innvirkning, men er ikke Skaperen. Hva slags filosofisk/religiøs retning er dette? Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Hvorfor tror du dette da? Endret 8. juli 2009 av Derfern Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvorfor tror du dette da? Det lurer jeg også på... Det er ingenting vi til dags dato har funnet som indikerer at vi mennesker er med i et "The Sims for REAL" spill, (et guddommelig spill ) så jeg også lurer på hvorfor du på død og liv skal stappe en gud inn der vi slettes ikke trenger en.... eller har behov for en... ? Så fint om du kunne forklare hvordan du har kommer til denne supre antagelsen din... Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Jeg ville i alle fall ungått å kalle denne guden for "Gud". Dette navnet er nemlig allerede i bruk av over 140 forskjellige(aktive) retninger, som alle taler om, prinsippielt, forskjellige guder(!!). Dette er en form for teisme, og det er igrunn ingen stor nødvendighet for å spesifisere det mer. En religion opptrer først når man har doktriner og hendelsesforløp som denne teistiske oppfatningen fører med seg. Du har en tro, en teistisk tro. Er ikke det nok? Edit: Til en oppfordring for andre bukere, så stiller trådstarter et konkret spørsmål. Avsporinger er generelt ikke ønskelig. Endret 8. juli 2009 av cuadRo Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg synes dette er et godt spørsmål jeg Det vil være en form for teisme ja, men som påpekt, er nok ikke det du tror på "Gud" som definert av noen relgion, hvis ikke kan du gjerne definere hvilken. Jeg er også litt interresert i å vite hvorfor du vil kalle denne enheten (engelsk entity) som "pirker" for en gud. Vil et romvesen med mye mer avansert teknologi enn vi har og som vi ikke kan (eller til nå ikke har klart å) fange opp med våre instrumenter puttes inn her? Jeg lurer også på, hvilke typer ting mener du blir gjort av denne enheten, og har du noen formening om på hvilken måte? Ingen ting av det over er ment som sarkasme eller kritikk, men et ønske om bedre å forstå hva du tror/mener, og kanskje få deg til å tenke litt mer over det også. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvorfor tror du at det bare er en gud? Hvilke kilder bruker du på at guden din bare pirker borti av og til og ikke har skapt noe? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvorfor tror du at det bare er en gud? Hvilke kilder bruker du på at guden din bare pirker borti av og til og ikke har skapt noe? Beklager OT, men jeg må bare kommentere signaturen og bildet ditt. Synes det var veldig kreativt, og jeg lurer på om det har mer med musikk/literær kultur å gjøre enn faktisk tro. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg tror ikke at Gud skapte verden, men jeg mener han/hun "eksisterer" og av og til gjør noe for at verden skal gå videre eller stoppe litt opp. Rett og slett at Gud har en slags innvirkning, men er ikke Skaperen. Hva slags filosofisk/religiøs retning er dette? Satanisme Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg tror ikke at Gud skapte verden, men jeg mener han/hun "eksisterer" og av og til gjør noe for at verden skal gå videre eller stoppe litt opp. Rett og slett at Gud har en slags innvirkning, men er ikke Skaperen. Hva slags filosofisk/religiøs retning er dette? På sett og vis er du delvis innen det moderne kristen teologi er. I dag er det masse prester som aksepterer evolusjonsteorien og Big Bang, tror at mange av miraklene i Bibelen er rent symbolske, men mener likevel det skal finnes en ytre skapning som svarer på følelsesmessige spørsmål og kan bryte inn. De mener dog at Gud skapte universet på et eller annet vis. S, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå