kesse Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Når pris teller, hvilket objektiv bør jeg gå for? Har penger til begge, men Sigmaen gjør et betraktlig innhugg i lommeboken. Noen formeninger rundt disse to objektivene? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Har du behov for den ekstra lysstyrken Sigma-objektivet gir? Hvis ikke - og siden lav pris er viktig - går du får Canon sitt alternativ. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Sigmaobjektivet er ganske spesialisert, det er ikke et objektiv man bruker på f/8 for å ta knivskarpe landskapsbilder. Det trives best på store blenderåpninger der man trenger å isolere motivet fra bakgrunnen og da kan det gi mye for pengene. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Ok, da står jeg egentlig mellom Canon 28mm eller Tamron 17-50. Canon er billigere, men Tamron er mer anvendlig pga mulighetene for zoom, noen som vet hvordan den optiske kvaliteten er?? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Tamron 17-50mm er et ojektiv jeg har blitt veldig glad i, anbefales ! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Veldig god optisk kvalitet, men det er er ikke særlig solid bygget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå