int20h Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Red Hat forventer å gå hodestups inn i virtualiseringsmarkedet med KVM i september. Les mer Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvordan stiller Suns Virtualbox i dette segmentet egentlig? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Noen som kjenner til en oppdatert sammenligning av virtualiseringskonseptene som brukes i dag? Gjerne detaljert på universitetsnivå. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Ting har skjedd veldig fort på virtualiseringsfronten, så det forundrer meg om det finnes noe oppdatert litteratur. På nettet er kanskje hjemmesiden til KVM beste stedet for informasjon om det: http://www.linux-kvm.org/page/Main_Page ellers har wikipedia god oversikt med sammenligninger: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...irtual_machines Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Var omtrent som jeg tenkte meg. Har ikke satt meg inn i Linux/KVM tidligere, men det ser ut til å være samme konsept som BSD/jail, som jeg forøvrig ikke har prøvd heller... Skal imidlertid begynne å følge disse to tettere. Slik det er i dag synes jeg ESX er helt overlegen. Drifter slike løsninger til daglig, men på lang sikt er det nok teknisk bedre og mer effektivt å virtualisere applikasjonsmiljø enn å virtualisere hele OS. Det vil naturlig nok ta lang tid for et OS å ta til seg den nye cloud tankegangen som ligger til grunn i ESX og sammtidig modne hele OS stacken, som er langt større enn en hyperviso, til å håndtere dette stabilt nok med de nødvendige features. Når det skjer så blir nok ESX et nisjeprodukt. Endret 10. juli 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå