bloop Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Jeg har fått tilbud om skoleplass på musikklinja på Manglerud. Er litt usikker på forventningene mine til skolen. Noen som har noe erfaring? Endret 8. juli 2009 av bloop Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det var der eg gjekk, faktisk. Men på studiespesialiseringslinja. For meg personleg var det kjempebra der, og angrar på ingen måte at eg drog der. Lærarane var veldig gode og miljøet er ganske bra. Dersom du har nokre spesifikke spørsmål, kan eg gjerne svara deg. Lenke til kommentar
bloop Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) hvordan er fokuset på jazz og klassisk musikk? kanskje et dumt spørsmål, men. ser du for eksempel interesse/virksomhet innen de stilartene på skolen... vet ikke hvordan jeg skal formulere det... Er det slik som på foss at man kan spesialisere seg i klassisk musikk andreåret? og.. er det særlig langt fra byen/sentrum? og kan man fordype seg i biologi/naturfag andreåret, eller hvordan fungerer det? Endret 8. juli 2009 av bloop Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) hvordan er fokuset på jazz og klassisk musikk? kanskje et dumt spørsmål, men. ser du for eksempel interesse/virksomhet innen de stilartene på skolen... vet ikke hvordan jeg skal formulere det... Er det slik som på foss at man kan spesialisere seg i klassisk musikk andreåret? og.. er det særlig langt fra byen/sentrum? og kan man fordype seg i biologi/naturfag andreåret, eller hvordan fungerer det? Eg gjekk ikkje på musikklinja, så eg kan diverre ikkje seia så mykje om akkurat det punktet. Etter kva eg fekk med meg, var musikarar som spelte alt frå metall, rock, jazz og klassisk. Alle saman kunne nok fordjupa seg litt i kva dei ville, er eg ganske sikker på. Men som sagt; eg gjekk ikkje den linja. Det tek omtrent 10-12 minutt med T-bane å dra til/frå Jernbanetorget, og kanskje åtte minutt og gå til sjølve skulen frå Manglerud T-banestasjon (og skulen er ikkje spesielt vanskeleg å finna). Kva for mogelegheiter musikkelevar har når det gjeld fysikk/biologi osv er ganske lite. Musikkelevar driv liksom med si eiga greie. Dei har eit eige bygg, så oss andre elevar såg ikkje mykje til dei. Det einaste faget eg hadde med elevar frå musikklinja, var tysk. Eg gjettar at du rett og slett vil vera for oppteken med musikkfaga dine til å kunne ta biologi osv. Denne har kanskje ein del av informasjonen som du treng. Endret 8. juli 2009 av mosleth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå