aklla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Hev bilen. Løser alt ^^, hvorfor skal jeg trenge å gjøre bilen uorginal for å kjøre på standard veier? jeg betaler da like mye som alle andre for å få lov til å kjøre på veien, så jeg mener at veien skal være mulig å kjøre på også... Kjøp en bil tilpasset veiene du kjører på? Skulle vegvesenet tilpasset veien etter alle de forskjellige bilene så hadde det vært en annen sak. når jeg utelukket kjører på asfalt-veier av "nyere" standard(altså ikke asfalt som ble lagt på slutten av WW2) så skulle man tro at det var mulig å komme seg frem ja. det er jo ikke snakk om å tilpasse veien, men å ikke sette opp umulige hindere... hvor fornøyd hadde du vært om du kom med din SUV i oslo sentrum og vegvesenet plutselig hadde satt opp en 1 meter høy betongkloss av en fartsdemper som du ikke har mulighet til å komme over? Endret 29. desember 2009 av aklla Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg syns de skulle lagd sånne fartsdempere som det er en del av i danmark.. Rett og slett en sjikane i veien.. Aka en midtdeler på et par meter så man må svinge ut og så inn igjen... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hev bilen. Løser alt ^^, hvorfor skal jeg trenge å gjøre bilen uorginal for å kjøre på standard veier? jeg betaler da like mye som alle andre for å få lov til å kjøre på veien, så jeg mener at veien skal være mulig å kjøre på også... Kjøp en bil tilpasset veiene du kjører på? Skulle vegvesenet tilpasset veien etter alle de forskjellige bilene så hadde det vært en annen sak. Hva er så vanskelig med det? En vei som alle biler kan kjøre på er uten kunstige humper......... Hvorfor skal man måtte kjøpe svær traktor for å komme frem når det er helt unødvendig i grunn? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg syns de skulle lagd sånne fartsdempere som det er en del av i danmark.. Rett og slett en sjikane i veien.. Aka en midtdeler på et par meter så man må svinge ut og så inn igjen... Sikkert fint når veien ikke er dekket med is og snø seks måneder i året ... Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Like hvor jeg bor, som er i Trondheim, så fant de plutselig ut at de "dobbelthumpene" var alt for små, så de skrapet dem vekk og satt på nye enda større humper for å gjøre det ekstra jævlig å kjøre over. De damle som ble fjerna, funka utmerket, men de gjorde sikkert ikke nok skade på biler som kjørte over, så de måtte lage nye Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Har dere et bilde av de greiene dere påstår at finnes i Danmark? Jeg klarer ikke å se for meg hva de er for noe. I boligfeltet vårt laget de idiotene fartshumper hver tiende meter. Ikke nok med det, den for høyre hjul var foran den for venstre hjul, slik av bilen vugger fra den ene siden til den andre i stedet for å kjøre over humpen med begge forhjula samtidig. Det ble klager fra bl.a. søppelbilen, som var redd for at de ville slenge søppel inn i hagene på begge sider av veien. Annenhver fartshump ble fjernet, men de er fortsatt usymmetriske, så bilen vugger fra side til side. Er det så vanskelig å lage en vei uten å sabotere den med vilje etterpå? I et boligfelt i nærheten har de funnet på noe annet lurt, nemlig dødsstraff for trafikksyndere. Veien er kun for busser, skiltet sier "forbudt for bil og MC". En betongkjeller er støpt ned i veien, som bussen er bred nok til å passere. En eventuell sportsbil eller MC som har forvillet seg inn på veien, vil straks falle ned i en halvmeter dyp kjeller midt i veien. Denne består av betong og har 90% vinkler på 3 sider. Jeg støtter ikke dødsstraff, og er fristet til å fylle denne dødsfella med sand fra den nærliggende fotballbanen. Endret 29. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Det er noen sinnsykt galt med visse her i Norge. I stort sett alle andre land prøver man å lage veien fremkommelige. Men i Norge så støper vi ned svære klosser, bruker asfalten på lage humper isteden for å lappe veiens krater osv. Det er ikke annet en galskap fra ende til annen. De innsnevringene det snakkes om finnes i mange land, også i Sverige. Det lages en kunstig "s-sving" slik at man må redusere farten. Farten reduseres og alle biler uansett høyde kommer fram. Jeg spør meg selv hver eneste gang jeg kjører bil. Hva i heite er galt oppi hode på de som styrer og steller med samferdsel i Norge. Endret 29. desember 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Kom plutselig på en slik sjikane i sentrum av sunndalsøra. Der har de laget en simpel S sving i begge kjørefelt for å få ned farta, det funker hver gang med mindre man vil ha en meter høy betongpåle i fronten på bilen. Endret 29. desember 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Og det finnes fortsatt trangsynte idioter som lurer på hva folk i byen skal med SUV. Her er en grunn. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 I et boligfelt i nærheten har de funnet på noe annet lurt, nemlig dødsstraff for trafikksyndere.Veien er kun for busser, skiltet sier "forbudt for bil og MC". En betongkjeller er støpt ned i veien, som bussen er bred nok til å passere. En eventuell sportsbil eller MC som har forvillet seg inn på veien, vil straks falle ned i en halvmeter dyp kjeller midt i veien. Denne består av betong og har 90% vinkler på 3 sider. Jeg støtter ikke dødsstraff, og er fristet til å fylle denne dødsfella med sand fra den nærliggende fotballbanen. Har du bilde av dette? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 I et boligfelt i nærheten har de funnet på noe annet lurt, nemlig dødsstraff for trafikksyndere.Veien er kun for busser, skiltet sier "forbudt for bil og MC". En betongkjeller er støpt ned i veien, som bussen er bred nok til å passere. En eventuell sportsbil eller MC som har forvillet seg inn på veien, vil straks falle ned i en halvmeter dyp kjeller midt i veien. Denne består av betong og har 90% vinkler på 3 sider. Jeg støtter ikke dødsstraff, og er fristet til å fylle denne dødsfella med sand fra den nærliggende fotballbanen. Har du bilde av dette? De ser ut som de gode gamle smøregravene.... bare med en annen hensikt. Skulle man forville seg bort der i mørke så er straffa totalvraka bil og mulig personskade. Rart det er lov å anlegge et krater i veien? Alt annet ved graving av minste hull må sperres av osv..... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg vet ikke hvordan "smøregravene" ser ut heller, vil gjerne se bilde, kan godt være noe liknende fra google eller noe, Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Her er det aktuelle stedet. Jeg har ike vært der og sett på lenge, men jeg fant det på Norgeibilder.no Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ikke det beste bilde, men du ser hva som skjedde med bussen..... http://www.aftenbladet.no/lokalt/solaranda...st_i_sluse.html Her er en video (ikke av de værste denne): Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Den slusa på videoen var snill, sammenliknet med den jeg nevner. Den er dypere, og vinklene på 3 sider er 90 grader. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Den slusa på videoen var snill, sammenliknet med den jeg nevner. Den er dypere, og vinklene på 3 sider er 90 grader. Noe slik? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Ja, jeg kan se at det kan være til fare, er jo vanskelig å komme forbi med bil uten rissiko for å ødelegge/ripe den opp, med mindre det er gress/fortau på siden. Men er jo lett å kjøre feil inn på slike veier og jeg syns ikke det skal straffes med ødelagt bil. Eller om man greier drifte helt sidelengs over så funker jo det ^^ Endret 29. desember 2009 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) og jeg syns ikke det skal straffes med ødelagt bil. Eller i verste fall: døden. Tenk deg en MC som treffer den greia. Han vil kanskje bli most mellom sykkelen og betongveggen. Selvsagt greier de fleste MCer å kjøre rundt den, men man kan jo falle nedi. Endret 29. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Kom på det er en sånn "sjikane" som jeg snakket om i Andebu..: Vi har kjørt her ett par ganger, og vi må senke farten.. Ser ikke ut som det er så brå sving ut, og det er det heller ikke, men er trangt, så er ikke bare å slice gjennom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå