Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Heisann Da har jeg hatt skikkelig opptaksutstyr i ca ett år og nå er jeg klar for å handle ett såkalt "control surface". Jeg er åpen for å handle på Ebay eller andre utenlandske nettsteder så lenge det er penger å spare. Enheten jeg kjøper må fungere i Cubase. Jeg har tidligere sett på Tascam US-2400, men jeg kan ikke finne noen til salgs for øyeblikket. Så hvilke alternativer har man i denne prisklassen? Freebird Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Hei hei, Så denne tråden litt sent; har du kjøpt enda? Det kommer litt ann på om du har mac eller pc. Mac: hadde jeg kjøpt Euphonix MC Control da denne er liten og utrolig lett brukt. Litt dyr, men den er krem! Det kommer også ann på hvordan studio du har; har du et lite prosjektstudio og bruker keyboard kan Novation Remote serien eller M-Audio Axiom være en god løsning da du får DAW kontrollen sammen med keyboardet. Plass er luxus! Hvis du derimot tar opp mange spor av gangen kan det være at du trenger litt mer kontroll for innsilling/monitor/DSP i monitor kan en digital mixer som Yamaha 02RV2 være en god innvistering. Denne mikseren kan styre cubase, i tillegg til å øke antall in/out på dataen din. Presonus har også kommet med noe lignende, som koster ny hva en Yamaha 02RV2 koster brukt. Presonusen har vel også firewire. Ellers, som tascam serien du ser på: Mackie MCU er en vinner. Mackie lagde kontroller for ProTools før digidesign begynte å produsere egne. Mackie MCU er veldig god til Cubase/Nuendo, og den er billig. Denne hadde jeg selv, de er litt store, men de er helt suverene å ta i bruk!¨ lykke til, og kom med en post på tråden når du har kjøpt. Jeg vurderer en ny selv Solgte min da jeg ble student; luksus med plass osv.. Endret 28. juli 2009 av proaudio Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Det er mulig du ønsker noe større greier, da den Tascamen så skrekkelig seriøs ut, men vil bare tipse likevel. Jeg har en Tranzport, og den er gull verdt, da jeg spiller og synger selv men jeg tar opp. Siden det er vaskelig å få rigget opp mikrofoner, reflektorer og slikt foran skjermen, er denne gull verdt. Trådløs fjernstyring, funker helt fjell, selv om de kunne ha lagt litt penger i scrollehjulet. Passer vel kanskje ikke hvis du ikke spiller, men bare skrur. http://www.frontierdesign.com/Products/TranzPort Har også en sånn Behringer 8- kanals enhet, men den blir veldig lite brukt etter at jeg fikk denne i hus. Jeg er veldig fornøyd med Behringer- enheten også, bortsett fra at den kanskje skulle ha hatt 16 kanaler. Vel, man kan ikke få alt. Endret 28. juli 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå