Gjest Gjest_198 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Saken er slik at jeg har kommet i en ganske vanskelig situasjon nå. Eller den er kanskje ikke så vanskelig, men jeg føler i hvert fall at den er det. Det er altså slik at jeg har blitt veldig interessert i en jente. Jeg har gått på skole med hun i 3 år på videregående, men det var ikke før i russetiden vi først ble skikkelig kjent. Fra før av var det bare sånn at jeg viste av hun hvis jeg så hun i gangene. Og nå siden slutten av russetiden har jeg da altså blitt mer og mer interessert i henne. Jeg liker henne veldig godt. Men så er altså problemet om jeg skal si det til henne eller ikke. Ganske enkelt spørsmål når jeg stiller det slik. Men saken er altså slik at jeg skal på folkehøyskole til høsten mens hun skal på en annen folkehøyskole. Dermed treffer vi ikke hverandre på et helt år, med unntak av et par ganger i ferier. Og etter det igjen er det ikke sikkert vi havner i samme by for å studere heller. Jeg kommer mest sannsynlig til å ende opp i Trondheim, mens hun er 100% sikker på at hun ikke skal studere der. Så da lurer jeg på om det er verdt det å si det til henne. Jeg er så redd for at det vennskapet vi har fått kommer til å bli ødelagt hvis jeg sier det nå. Og så blir det litt dumt å si det nå også siden det er bare litt over en måned til vi drar til hver vår ting. Så jeg trenger litt tips til hva jeg skal gjøre her. Jeg føler liksom jeg har veldig lyst til å si det til henne fordi jeg liker henne så godt. Men så er jeg samtidig redd for hva som kommer til å skje etterpå om hun ikke liker meg osv. Lenke til kommentar
Gjest min mening 4225r4 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Selv om det kan få dere til å ikke få kontakt i framtiden, så vet du jo hva hun heter. Du har kanskje noen andre venner på skolen som vet hvordan dere skal komme i kontakt igjen senere. Da situasjonen din er slik du beskriver med skole for framtiden. Legg ønsket ditt om å etablere noe med henne på is. For da står du fritt til å ture på i studietiden med andre du måtte møte på. Alternativt så kan du jo få kontakt nå, ha en kort god stund, og så reise fra hverandre. Men da kan det jo hende hun og du får sånne kvaler om at dere var ment for hverandre. Nå er det jo bare du som vet at du sitter på disse kvalene. Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Som alle andre her kommer til å si, og som du også hadde skjønt hvis du hadde lest andre tråder enn din egen her inne... NEI, du skal ikke si noe som helst. Er du oppriktig intr i denne dama, skal du vise det med handlinger, istedenfor å slokke all spenning mellom dere ved å si det rett ut. Ved å si noe sånt risikerer du også å sette begge i en lei situasjon om hun ikke føler det samme, og evt. skremme henne vekk. Så, vis interesse, ta initiativ til å finne på ting i sommer, og se hvordan det utvikler seg mot dagen hvor dere drar hver deres vei. Om det går bra og dere blir mer intr i hverandre, vurder å holde kontakten/treffes mer i løpet av "skoleåret". Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Gjest_198 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Følte det ble litt feil å bare si det til henne ja. Problemet er bare det at det er litt lite tid igjen å gjøre ting på. Jeg blir snart borte i 2 uker av ferien og etter det blir jeg opptatt med en del ting. Så da blir det fort bare litt halvhjertet med mindre jeg pusher på med ting hver dag, og det kan fort bli litt feil igjen. Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Ja, jenta kan fort bli lei av en overivrig gutt i en for tidlig fase. Da blir det en annen setting ja. Omgivelsene tatt i betraktning ville jeg lagt dette på is om jeg var deg. Et halvhjertet forsøk fører ingen vei.. evt. blir det bare kjipere å tenke på at dere ikke treffes på en god stund. Det finnes mange fisker i fjorden, og sikkert mange du kunne tenke deg like mye som denne. Om "skjebnen ønsker" at dere treffes naturlig senere, får du prøve å ta opp igjen kontakten da..ellers er det kanskje best å bare move on. Endret 8. juli 2009 av frk_1337 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå