Gå til innhold

Hjelp med xbox, red ring of death.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da mest sannsynlig en garanti sak, hvis du da ikke har modifisert x-boxen din.

Ring microsoft sin kundeservice (nummeret finner du på nettet) og si hva som har skjedd, de henter maskinen hos deg, og leverer den på døra etter ca to uker. Tadaa!

Lenke til kommentar

Jepp, standard garanti på xbox er 2 år fra kjøpsdatoen (hos forhandler). Men dersom du får RROD så dekker garantien ytterligere 1 år. Så RROD er dekket 3 år fra kjøpsdatoen hos forhandler.

Jeg har selv fått RROD, så jeg ringte microsoft support.

- De registrerte personopplysninger og serienummer og laget en repair case.

- Deretter gikk det 2 virkedager, så stod det en DHL fyr på døra med en pappeske. Jeg ba han vente mens jeg pakket ned xbox'en (slik jeg hadde fått beskjed om fra microsoft support). Det gjorde han, og han tok med seg xbox'en.

- Deretter tok det ca 1 uke, og jeg fikk mail fra microsoft om at xbox'en var reparert og på vei tilbake.

- Så tok det vel 3-4 dager og DHL fyr prøvde å levere på døra mi, men jeg var ikke hjemme. Så jeg dro og hentet den på DHL terminalen samme kveld. Null stress :)

Nå har dama fått RROD på sin xbox, registrerte support case, kommer en kar fra UPS og henter den i morra. :)

Vi forsøkte å registrere support case på nett men fikk beskjed om at infoen vår var feil så vi måtte ringe manuelt likevel.

Lenke til kommentar
MS har satt opp tiden til fem år her i Norge :)

Microsoft sa 3 år når jeg ringte xbox 360 support. 2 år garanti for andre feil + 1 år ekstra for RROD.

Boksen til dama ble henta på døra av UPS idag. Syns det er bra service at de "fikser alt" =)

Ellers står det litt mer detaljert her :)

http://www.gamereactor.no/forum/?forum=4&a...3856&page=1

Hvis det går over 3 år må man vel kontakte forhandleren? Men uansett greit å vite at man er dekka i 5 år, det viste ikke jeg. Kommer sikkert til å få en RROD til før jeg eventuelt går over til en annen konsoll :p Xbox virker ikke helt stabil på det området. Plutselig fryser xbox'en og lampa blinker rødt, finnes ikke noe mer irriterende enn det når man er i ferd med å knerte bossen i gears of war :p

Endret av trusefar
Lenke til kommentar

Jeg har hadd xboxen min i ca 1 år, og rett etter jeg kjøpte 2 års live gold medlemskap fikk jeg rrod. -.-

Så jeg skal bare ringe inn til MS, og så venter jeg til de kommer på døra, pakker ned xboxen, og venter 2-4 uker så kommer den på døra?

Jeg får vell kvittering eller noe sånt?

:) Takk for hjelpen folkens.

Lenke til kommentar
Jeg har hadd xboxen min i ca 1 år, og rett etter jeg kjøpte 2 års live gold medlemskap fikk jeg rrod. -.-

Så jeg skal bare ringe inn til MS, og så venter jeg til de kommer på døra, pakker ned xboxen, og venter 2-4 uker så kommer den på døra?

Jeg får vell kvittering eller noe sånt?

:) Takk for hjelpen folkens.

Jeg fikk kvittering når de brukte DHL.

Nå bruker de UPS, og jeg spurte etter kvittering ved avlevering. Og nå fikk jeg faktisk ikke det, han som hentet den sa at eposten vi hadde fått var kvitteringen..?

Lenke til kommentar
Nei, du har fem års garanti. Microsoft satte opp garanti-tiden her i norge. Men før var det 3 års garanti :)
Microsoft Corp. kunngjorde i dag at det vil utvide den globale garantien for Xbox 360™. Alle Xbox 360-kunder som får generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper, dekkes nå av en treårig garanti fra kjøpsdatoen. Alle andre eksisterende Xbox 360-garantier gjelder fortsatt.

Kilde (Xbox.com)

Det er tre års garanti og fem års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Det har jeg fra xboxsupport. Han sa det i tråden jeg lenker til litt lenger oppe i tråden. Han har dessverre slettet alle innleggene sine, men han har skrevet det.

Og hvem vet vel det bedre enn ham?

Det som tidligere stod i innlegget:

Hello all,

Please be aware that with immediate effect and until further notice we are back to the arrangement that we grant Norwegian customers 5 years of warranty out of goodwill.

This situation might change in the immediate future as Microsoft Legal is investigating the case.

Beskjed fra overordnede.

PS: Legg merke til "out of goodwill" -> Slik MS ser det...

http://209.85.135.132/search?q=cache:QjkDg...=clnk&gl=no

@Lakus: Det var før. MS har satt opp garatitiden til 5 år. Jeg vet godt at det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar
Det har jeg fra xboxsupport. Han sa det i tråden jeg lenker til litt lenger oppe i tråden. Han har dessverre slettet alle innleggene sine, men han har skrevet det.

Og hvem vet vel det bedre enn ham?

Tja, sannsynligvis Microsoft. Han nevnte at han jobber for supporten, som betyr at han var ansatt ved et callcenter som Microsoft har leid inn. Mest sannsynlig ikke autorisert til å uttale seg offentlig på vegne av Microsofts supportorganisasjon. Dette er bare "gjetninger" fra min side selvfølgelig, men en standard supportagent får meget sjeldent lov til å si noe offentlig på vegne av produsenten de jobber med support for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...