Gå til innhold

Hvilket Skjermkort kommer du til å ha om 1 år?


Anbefalte innlegg

Sitter med mitt Geforce ti 4200 i maskina og det klør i lommeboka om en alt så liten oppgradering, kommer sikkert til å kjøpe et ati r 9800 kort ganske så snart.

 

Hadde vært morsomt å høre fra dere andre hva dere kunne tenkt dere å kjøpt i 12 måneder fremover (skjermkort).

 

Her er noen ting jeg ønsker meg i fremtidlige skjermkort:

 

*Stillegående.

*God AA og AF uten mye ytelsetap.

*God Bildekvalitet uansett drivere.

*Integrerte temperaturmålere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klødde etter å bytte ut mitt Hercules 8500 128 MB, men så oppdaterte jeg biosen for noen dager siden og gikk fra 7600 poeng i 3DMark 2001 til 10300 så da er jeg fornøyd for en stund til fremover. Skulle jeg kjøpt nytt ville det blitt Hercules 9800... det hadde vært gøy.

Lenke til kommentar

Ville nok kjøpt meg ett radeon 9700 (9800????) AIW kort....

All In wounder..... Men kommer nok til å vente til høsten...

geforce2 GTS kortet mitt holder lenge til min spilling alikevel...

*Laster ned Enter the matrix....*

- Tanke... kanskje det krever litt mere ? hm....

Lenke til kommentar
det vil tiden vise :D

Jepp, tiden vil vise, men det er lov til å gjette.

 

Jeg tipper jeg kommer til å ha et eller annet integrert skjermkort, eller et billig DX9-kort (ca R9200 eller GFFX 5200) fra sommeren/høsten i år. (Lengter litt etter dual-skjerm og bedre videokvalitet enn mitt gamle 8MB banshee kort gir meg)

Lenke til kommentar

Apropos skjermkort:

 

Din side har hentet tilbud på pc'er til under 10 000 kr hos diverse butikker og samtlige av disse bruker Nvidia skjermkort. Det dårligste tilbudet et MX-440, det beste Ti4800. Jeg lurer på hvorfor i all verden ikke en eneste webshop har brukt et ATI kort.

Det kommer klart frem av både denne tråden og andre tråder på hardware.no at ATI for tiden har de beste kortene og de beste tilbudene.

 

Enda merkeligere synes jeg det er at Din side ikke har kommentert dette. Dette har de å si om MX-440:

 

Skjermkortet er ikke så kjapt som de andre i oversikten, men fakta er at det antakeligvis holder for de aller fleste av oss, både til 3D-spilling og vanlige 2D-oppgaver.

 

Å bruke MX-440 i en ny pc som skal brukes til spill er i min vurdering en hån mot kunden.

 

Hvorfor sverger nettbutikker til Nvidia kort? Og hvilket univers befinner journalisten seg i? Monkey Island?

Lenke til kommentar
Apropos skjermkort:

 

Din side har hentet tilbud på pc'er til under 10 000 kr hos diverse butikker og samtlige av disse bruker Nvidia skjermkort. Det dårligste tilbudet et MX-440, det beste Ti4800. Jeg lurer på hvorfor i all verden ikke en eneste webshop har brukt et ATI kort.

Det kommer klart frem av både denne tråden og andre tråder på hardware.no at ATI for tiden har de beste kortene og de beste tilbudene.

 

Enda merkeligere synes jeg det er at Din side ikke har kommentert dette. Dette har de å si om MX-440:

 

Skjermkortet er ikke så kjapt som de andre i oversikten, men fakta er at det antakeligvis holder for de aller fleste av oss, både til 3D-spilling og vanlige 2D-oppgaver.

 

Å bruke MX-440 i en ny pc som skal brukes til spill er i min vurdering en hån mot kunden.

 

Hvorfor sverger nettbutikker til Nvidia kort? Og hvilket univers befinner journalisten seg i? Monkey Island?

 

dette er jeg og en del andre enig i.

fattern til en kompis av meg hadde fått i oppdrag fra sønnen å kjøpe en pc som skulle brukes til spilling. med en XP1800 fikk han bare et intrigrert jala kort..

 

foresten:

Hvorfor sverger nettbutikker til Nvidia kort? Og hvilket univers befinner journalisten seg i? Monkey Island?

:woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Har som svært mange en 15" LCD skjerm med XGA-oppløsning, og da setter det visse begrensninger for hvor tunge instillinger du kan kjøre med. Mitt GeForce3 kort fungerer fortsatt perfekt på alle spill jeg prøver, og det mest stabile og overklokkingsvenlige kortet jeg noen gang har hatt. Men sitter en med noe som er eldre en GF3, burde man vurdere å bytte.

Blir spennede og se hvordan den takler spill anno 2004...

Lenke til kommentar

Man får vel bare vente å se. nVIDIA slår tilbake med det nye GeForce-kortet. ATi har hele tiden laget bra kort, men ikke så gode drivere.

 

Det kan hende at jeg sitter med et GeForce-kort om ett års tid. nVIDIA har aldrid sviktet meg. Har vært fornøyd siden TNT kom ut.

Lenke til kommentar

Er alt for lite spill på markede som utnytter dagens skjermkortpower, så da er det litt bortkasta penger og kjøpe nytt skjemkort til 5000,- bare for og ha det siste av det siste :yes:

 

Mitt GF4 4200 holder vel sikkert 2 år til (desverre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...