Gå til innhold

Acer Aspire Timeline 4810T SU9400 eller en annen?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne maskina.

Her er en liten test av den.

Den koster 8200,- på Netshop og ser ut som en meget bra maskin mtp standbytid (8 t +), vekt 1,9 kg og størrelse.

De har jo selvfølgelig ikke denne maskina på lager. Bør jeg vente på denne, eller er det noen andre som har noen gode alternativer som jeg kan hive meg på?

Den skal hovedsaklig brukes til surfing, film etc. Men hvis jeg kan få en enda råere pc til samme pris er det ikke så veldig nøye med batteritid vekt etc.

Alle forslag mottas med takk.

Endret av breisladd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også planlagt å kjøpe 4810T med dualcore-prosessoren når den kommer i lager, men er veldig usikker på hvor god prosessoren er når det gjelder multi-tasking..

Vet ikke hvor stor skjerm du er ute etter, men en av de andre jeg vurderer er HP Pavilion dv3610 (13,3" og mindre harddisk)

Lenke til kommentar
Jeg har også planlagt å kjøpe 4810T med dualcore-prosessoren når den kommer i lager, men er veldig usikker på hvor god prosessoren er når det gjelder multi-tasking..

Vet ikke hvor stor skjerm du er ute etter, men en av de andre jeg vurderer er HP Pavilion dv3610 (13,3" og mindre harddisk)

Har lest en del, og det virker som om SU3500 prosessoren er akkurat nok til "normal" kontor og nettbruk. Da antar jeg at SU9400 sammen med et bedre skjermkort burde gjøre de fleste oppgaver unnatt spilling temmelig greit.

Har lest at man kan kjøre noen lette spill også på denne.

Men det som trekker mest er den lange batteritiden.

HP'en så rimelig grei ut den og ja, prosessoren og skjermkortet er vel hakket vassere. Så den største forskjellen er vel HDD, en tanke mindre skjerm og batterilevetid.

Har du sett noen tester av HP'en?

Lenke til kommentar

Enig at det er batteritida som frister med 4810T. Selv bruker jeg pcen mest til skolearbeid og noe lett programvare, så jeg tror nok at SU9400-varianten vil holde for min del.

Finner lite om HP'en, er også usikker på batteritid på den.

Lenke til kommentar

Veldig lyst på denne pc'en selv. Den ligger inne på netshop med bra skjermkort for 8195kr. Ati HD4330 burde jo holde i massevis til wow,sims osv.

Eneste jeg lurer på om cpu'en blir for svak..

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Vel... Nå ble jeg lei av å vente, jeg gikk på elprice og kjøpte Acer Aspire 5738ZG til kr 5995.

Og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd til nå.

Maskina koster 1000 spenn mer på Elkjøp og.

Eneste negative jeg ser nå er batteritida (bortsett fra at jeg måtte avinstallere en haug med unødvendige dritprogrammer, tok ca 1 time), men det kan jeg leve med. Er jo stort sett en stikkontakt uansett hvor du snur deg for tida.

Den har klart alt av multitasking jeg har gjort til nå uten å nøle, god og responsiv maskin.

Kjøpte samtidig en Dir-655 og en Logitech trådløs mus, alt i alt ble det billigere enn en 4810T. Så til nå angrer jeg ikke på å ha handlet en annen pc..

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert denne maskinen jeg og, riktignok 3810 (13" versjonen)

Så er valget mellom SU3500 versjonen eller SU9400 versjonen, det skiller jo kun et par tusen.

Men spørsmålet mitt er, hvis jeg skal spille av HD-filmer. (Både 720p og 1080p, MKV)Klarer den rimeligste versjonen og spille av full-hd da? Eller må man opp på SU9400 med bedre skjermkort osv?

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert denne maskinen jeg og, riktignok 3810 (13" versjonen)

Så er valget mellom SU3500 versjonen eller SU9400 versjonen, det skiller jo kun et par tusen.

Men spørsmålet mitt er, hvis jeg skal spille av HD-filmer. (Både 720p og 1080p, MKV)Klarer den rimeligste versjonen og spille av full-hd da? Eller må man opp på SU9400 med bedre skjermkort osv?

Jeg tror at i utgangspunktet at 4810t er en temmelig svak maskin, leste en plass at den(med SU3500, 1.4ghz) prosessor får 630 poeng i 3dmark06, mens min 5738ZG med tokjerne T4200 på 2.0ghz får rett over 2000 poeng.

Har lest at 4810t får ca 40% bedre ytelse med SU9400 prosessoren. Så noen racer er den uansett ikke. Men sikkert en helt genial kontorpc. Om den kan spille 1080P tør jeg ikke si, det skal vel ikke så veldig mye til for å klare det?

Lenke til kommentar

Processoren i denne er veldig svak. En test nevnte at SU3500 slet med å drive Vista. Maskinen er først om frems rettet mot letthet og batteritid, så jeg regner med at den kun er ideell for de som trenger den på batteri til office-bruk og surfing. Vil tro SU9400+ATI takler hd-video fint.

Kunne godt tenke meg en tilsvarende i "Travelmate-utgave" med bedre processor.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Processoren i denne er veldig svak. En test nevnte at SU3500 slet med å drive Vista. Maskinen er først om frems rettet mot letthet og batteritid, så jeg regner med at den kun er ideell for de som trenger den på batteri til office-bruk og surfing. Vil tro SU9400+ATI takler hd-video fint.

Kunne godt tenke meg en tilsvarende i "Travelmate-utgave" med bedre processor.

Helt enig, denne maskinen i "travelmate-utgave" hadde vært perfekt.

Leser at det nå framover vil komme mange flere modeller med ULV-prosessoren, og da kanskje noen som kan matche 4810t på batteritid (med unntak av netbooks da). Så det er mulig det lønner seg å vente for oss som vil ha en slik bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...