Gå til innhold

Penax Optio S vs. Casio Exilim EX-Z3 : Round 1


Anbefalte innlegg

Driver og sikler på nytt digitalkamera og har sett på Penax Optio S og Casio Exilim EX-Z3.

 

Hvilke av disse to er det beste kjøpet? Størrelsesforskjellen har lite å si, er ute etter det kameraet som er lettest i bruk og gir de beste bildene.

 

Finnes det evt. noen konkurrenter til disse som er verdt å vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også egentlig på det samme, så hvis noen har noen innspill, så kom med dem!

Jeg har testet Optio-S såvidt da en kamerat har kjøpt det. Det virket ihvertfall robust selv om det er svært lite. Veier jo nesten ingenting...

Det var også enkelt å bruke, men jeg testet det svært kort tid... mange muligheter visstnok, og man kan også trimme bilene på selve kameraet. Vet at Dinside driver og tester kameraet nå, og at de skulle komme med en fullstendig test senere denne uken (?)...

Vel, håper noen andre har noen meninger, for jeg trenger også nytt kamera snart :)

Lenke til kommentar

Som bruker av vanlig speilrefleks kamera har jeg blitt vant til at bildet taes når jeg trykker på utløseren. Noe som ikke skjer på vanlige digitalkameraer. Men Casio har jo skrytt av at dette går veldig fort på deres Z3, så det jeg lurer på er om det er slik på Optio S'n og. Siden kameraene er så like...

 

Noen som vet, eller noen som har noen erfaringer med Optio S vedr. hastigeten?

 

B.

Lenke til kommentar
Hjemme PC har testet begge 2 + 4 andre.

Optio vant pga. alle mulighetene til manuelle innstillinger, billedkvalitet  

og at LCD-skjermen kan vippes alle veier (som på G-serien fra Canon).

:yes:

 

Kan LCD skjermen vippes alle veier? Testen på f.eks. dinside.no og digit.no sa ikke noe om det?! :roll:

Lenke til kommentar

har vurdert exilim z3 selv..og alle skryter av bildene..men se på testen selv da!!er jo så lornete i hjørnene som d kan forbli...hadde nesten bestemt meg for dette kameraet når jeg så disse fordømmades bildene....noen som er enig...uenig???kan d ha vært noe galt med disse bildene...men d var jo en test da...cecilie

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har jeg lest tester av disse to kameraene, og jeg må si jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge. Noen som kan hjelpe meg? Skal brukes til alt mulig.

 

Ikke stor forskjell på disse to kameraene, så velg det du "trives best med". Jeg har Optio S, og det er jeg rett og slett utrolig fornøyd med. Lite og hendig, men samtidig veldig brukervennlig.

Lenke til kommentar
Da var Optio S bestilt! :D

Bestilte fra xd.no, noen som har erfaring med dem?

 

Har bestilt fra dem to ganger, veldig flinke synes jeg. Grei responstid på "kontaktskjemaet" også, som regel svar innen neste virkedag.

 

De pakker inn alt de sender veldig godt. Har aldri opplevd noe tull ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...