Gå til innhold

Google utforder Microsoft

Anbefalte innlegg

Still spørsmålet annerledes: Etter flere hundre ulike distroer - hvorfor skulle enda en gjøre noe stort større suksess enn f.eks ubuntu??

Google trenger ikke bli større enn Ubuntu for å gjøre suksess. (På 5 års sikt tipper jeg Chrome OS får større markedsandel enn det OSX har i dag. OSX vil nok ha doblet seg på samme tid.)

Fjerner de terminalen samt støtter .exe filer, vil dette bli gull. (Om det i det hele tatt er mulig.) Vi trenger en brukervennelig utfordrer til Windows på PC platformen.

Det blir nok gull helt uten slike tulleforslag.

1. Fjerning av terminalen tilfører ingenting. Det fjerner en vesentlig fordel. (Valgfriheten mellom GUI og CLI.)

2. Støtte for .exe-filer finnes allerede i dag i form av Wine og Cedega. Men støtten vil aldri bli perfekt rett og slett fordi kildekoden til Windows er lukket og det er umulig å reverse engineere hele Windows.

3. Vi har hatt brukervennlige alternativer til Windows på PC-plattformen i mange år allerede. Folk trenger bare å få øynene opp for disse alternativene. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bli spennende å se hvordan dette blir, selv om jeg ikke tror det kommer til å bli noe revolusjonerende. Hvor store markedsandeler dette kan klare å ta kommer nok mye ann på nett-pcer's generelle populæritet (i alle fall til å begynne med siden det er der fokus vil være), om det vil komme preinstallert (på nok maskiner) og man klarer å endre folks vaner. Men siden det er myntet på enkle oppgaver, så vil det kanskje sikte seg mer inn mot datanybegynnere, og de har forhåpentligvis ikke "grod fast" i windows måten å gjøre ting på, slik at det eneste de bryr seg om er at det fungerer og er lett å forstå og bruke.

Tror fortsatt at MS og Windows kommer til å ha store markedsandler i lang tid fremover, dessverre, men mer konkuranse er alltids velkommen. Og det er også en pluss at det er open source.

Lenke til kommentar

Her har jeg sittet å undret meg på om palm kom til å vekke opp foleo med webos, og så ser det ut til at google kommer dem i forkjøpet.

Om en har gear på plass fra dag en og lager til noe ala startsiden på chrome som "desktop", så kan det godt være noe å ta en titt på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...