Simen1 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Still spørsmålet annerledes: Etter flere hundre ulike distroer - hvorfor skulle enda en gjøre noe stort større suksess enn f.eks ubuntu?? Google trenger ikke bli større enn Ubuntu for å gjøre suksess. (På 5 års sikt tipper jeg Chrome OS får større markedsandel enn det OSX har i dag. OSX vil nok ha doblet seg på samme tid.) Fjerner de terminalen samt støtter .exe filer, vil dette bli gull. (Om det i det hele tatt er mulig.) Vi trenger en brukervennelig utfordrer til Windows på PC platformen. Det blir nok gull helt uten slike tulleforslag. 1. Fjerning av terminalen tilfører ingenting. Det fjerner en vesentlig fordel. (Valgfriheten mellom GUI og CLI.) 2. Støtte for .exe-filer finnes allerede i dag i form av Wine og Cedega. Men støtten vil aldri bli perfekt rett og slett fordi kildekoden til Windows er lukket og det er umulig å reverse engineere hele Windows. 3. Vi har hatt brukervennlige alternativer til Windows på PC-plattformen i mange år allerede. Folk trenger bare å få øynene opp for disse alternativene. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Skal bli spennende å se hvordan dette blir, selv om jeg ikke tror det kommer til å bli noe revolusjonerende. Hvor store markedsandeler dette kan klare å ta kommer nok mye ann på nett-pcer's generelle populæritet (i alle fall til å begynne med siden det er der fokus vil være), om det vil komme preinstallert (på nok maskiner) og man klarer å endre folks vaner. Men siden det er myntet på enkle oppgaver, så vil det kanskje sikte seg mer inn mot datanybegynnere, og de har forhåpentligvis ikke "grod fast" i windows måten å gjøre ting på, slik at det eneste de bryr seg om er at det fungerer og er lett å forstå og bruke. Tror fortsatt at MS og Windows kommer til å ha store markedsandler i lang tid fremover, dessverre, men mer konkuranse er alltids velkommen. Og det er også en pluss at det er open source. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg bruker ikke Google søkemotor, og ikke har jeg Gmail konto. Google Earth bruker jeg heller ikke. Og sorry, Google, jeg kommer ikke til å nappe på denne heller. Men ikke bekymre dere, dere tjener nok til salt i grøten uansett. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Kjempespennende med ARM-støtte i tillegg til x86! Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Sikkerhet skal også stå i fokus i det nye systemet Er det overhode murlig å lage en usikker Linuxdistro? Vet at eks Ubuntu er ganske dårlig på sikkerhet, men den er fortsatt milevis over Windows nivå... Lenke til kommentar
Sivaji Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Snart kommer vel Opera operating system og o.O blir vel bedre en mac (såklart) Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Og i slutten av 2008 lanserer Amiga Inc AmigaOS 5 Anywhere2 som er Mye BEDRE enn OSX ! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Woho! Jeg gleder meg til slutten av i fjor Fjodorgrim! Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Kanskje Google gjør det med Linux som Apple gjorde med BSD? Så vidt jeg vet blir X11 og kanskje GNU kastet ut. Eneste normale Linux-distroer og Google OS vil ha til felles er ... kjernen "Er det overhode murlig å lage en usikker Linuxdistro?" Lol. http://www.damnvulnerablelinux.org/ Ingenting er bombesikkert Endret 8. juli 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Her har jeg sittet å undret meg på om palm kom til å vekke opp foleo med webos, og så ser det ut til at google kommer dem i forkjøpet. Om en har gear på plass fra dag en og lager til noe ala startsiden på chrome som "desktop", så kan det godt være noe å ta en titt på... Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Ser ut til at Google også har relativt bred støtte i bransjen: http://www.digi.no/818103/pc-giganter-i-ko-for-chrome-os (Hater å måtte linke til digi, men det får være unntaket som bekrefter regelen ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er bare å linke til Hardware.no: Google OS viser muskler Google har nå fått flere partnere med på laget for lansering av Chrome OS. Artikkelen ble publisert 37 minutter før du skrev ditt innlegg. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Kom ikke opp på RSS-feeden så jeg sjekket ikke forsiden, my bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå