Gå til innhold

[Løst]Alternativer til Windows Live Mail

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Windows Live Mail på laptopen fordi det er praktisk både å ha mailer nedlastet samtidig som jeg har tilgang til dem ved å logge inn på hotmail-kontoen fra en hvilken som helst pc. Men så opplever jeg litt for ofte at Live Mail bare lukker programmet og at alt som da er "åpent" blir slettet. Utrolig irriterende når man er midt i en mail f.eks. Live Mail har dessuten en begrensning i f.t. ant. mottakere når man skriver mail.

Jeg lurer derfor på; finnes det alternative programmer til Windows Live Mail? Har lett på nettet uten å finne noe (ser altså ikke etter rene webmails for de finner jeg mange av).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man må vite pop innstillingene om man skal koble til hotmail med hvemsomhelst emailprogram (inkludert telefoner)

Enabling POP3 in Hotmail

When you set up Hotmail in the e-mail program on your PC or mobile device, you may be asked for the following information:

POP server: pop3.live.com (Port 995)

POP SSL required? Yes

User name: Your Windows Live ID, for example [email protected]

Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live

SMTP server: smtp.live.com (Port 25 or 587)

Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)

TLS/SSL required? Yes

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Får dette bare delvis til å funke. Fulgte en del instruksjoner herfra og fikk riktignok lastet ned en del mailer, men så stoppet det opp. Har prøvd forskjellige varianter av utgående og inngående server etc. - bl.a. de i innlegget ovenfor - men det går ikke.

Hva skal jeg egentlig skrive i og krysse av i:

- Tjenerinnstillinger (tjenertype, tjenernavn, porter, sikker tilkobling etc.)

- Utgående tjener (beskrivelse, tjenernavn, porter, sikker tilkobling etc.)

Edit: Kommer melding om tidsavbrudd på localhost. Går heller ikke å sende meldinger.

Endret av sola66
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...